What's new

Velkommen til klub BOB!

S

superBOB

Hej danskere!

Jeg havde helt overset den danske sektion og var faldet i staver over den internationale og der ligger mine albums omkring mine grows, men det er jo meget sjovere at have samlet her med jer.
Så i får lige en opdate på det jeg har gang i..

Det her er mit første grow, og det har indtil videre været temmelig sjovt at være i vækst med. Jeg startede ud med vegge planterne i 40 dage, dvs næsten 6 uger, før de kom i blomst.. Mit gamle telt var kun 80x80x160 og blev hurtigt for småt, derfor har jeg nu et 120x120x200m og det er rigtig lækkert. Damerne er tilfredse. Jeg har 9 af slagsen, jeg har:
5 LSD - Barneys farm
2 Mako Haze - kiwi seeds.
2 Milky way - Kiwi seeds.

Det hele kører med en w400 cooltube (kan stærkt anbefales) og med en honeywell blæser, som i andre sikkert også har.
Mit jord er en mix af 50% pottemuld fra silvan 25% perlite 25% leca sten.

Har cirka gødet med halvdelen af hvad biobizz skema anbefaler.
Derfor bruger jeg disse;
Biobizz GROW
Biobizz ALG-A-MIC
Biobizz BLOOM
Biobizz TOP MAX
Og så har jeg nogle andre nutrients ved siden af som jeg har købt i den lokale headshop..

Tak for at du kiggede med :thank you:

S

superBOB

Her har vi så LSD:

Den ene triste LSD:

Det er muligvis for meget N+.. Men kunne det være lys måske? se lige i forhold til min reflektor, måske er det på tide at tage den af? eller er jeg brændt af :blowbubbles:?

Her har vi Milky Way:

S

superBOB

De har 30 dages fødselsdag i blomst idag... dvs de er 4 uger og 2 dage henne
Familien:

Milkyway:

Mako haze:

FUld størrelse:

Mary-Jane

Member
Hej superBOB!

Velkommen til. :tiphat: Det ser godt ud og det er nogle spændende piger du har valgt. Jeg er helt vildt med din Mako Haze og den måde bladene krøller på.

Men om dine planter får for meget næring kan jeg ikke helt gennemskue. Har du mulighed for at tage nogle bedre billeder? Måske uden HPS lys?

Last edited:
S

superBOB

Hej superBOB!

Velkommen til. :tiphat: Det ser godt ud og det er nogle spændende piger du har valgt. Jeg er helt vildt med din Mako Haze og den både bladerne krøller på.

Men om dine planter for får meget næring kan jeg ikke helt gennemskue. Har du mulighed for at tage nogle bedre billeder? Måske uden HPS lys?

Hey det kan jeg sagtens, men det er vel ikke tilladt at åbne teltet og tage nogle snaps med blitz..? Burde jeg hellere vente til 5min før de vågner?

Mary-Jane

Member
Hey det kan jeg sagtens, men det er vel ikke tilladt at åbne teltet og tage nogle snaps med blitz..? Burde jeg hellere vente til 5min før de vågner?

Jeg tvivler på, at en blitz giver så meget lys at det vækker pigerne. Billederne bliver også meget bedre uden HPS lyset. Så knips løs. :)

Jeg har undret mig lidt over det du skrev i en anden tråd. At dit kulfilter larmer. Det forstår jeg altså ikke helt. Et kulfilter burde ikke sige noget overhovedet. :chin:

S

superBOB

Jeg tvivler på, at en blitz giver så meget lys at det vækker pigerne. Billederne bliver også meget bedre uden HPS lyset. Så knips løs. :)

De går i seng ved 20 tiden, tager nogen billeder når de bliver lagt i seng..

Jeg har undret mig lidt over det du skrev i en anden tråd. At dit kulfilter larmer. Det forstår jeg altså ikke helt. Et kulfilter burde ikke sige noget overhovedet. :chin:

Det er somsagt mit første grow, og det er nok bare mig der er meget uvidende i endnu i forhold til det hele. Om lidt prøver jeg at dække kanal-ventilatoren med et lagen og se om det har nogen effekt :)

Forresten, de to syge LSD'er har fået vand plus nutrients i dag.. De har fået rent vand de sidste 10 dages tid, uden nogen major ændring i deres udseende.. :-/

Mary-Jane

Member
Det er somsagt mit første grow, og det er nok bare mig der er meget uvidende i endnu i forhold til det hele. Om lidt prøver jeg at dække kanal-ventilatoren med et lagen og se om det har nogen effekt :)

Forresten, de to syge LSD'er har fået vand plus nutrients i dag.. De har fået rent vand de sidste 10 dages tid, uden nogen major ændring i deres udseende.. :-/

Første grow? Det går da meget godt indtil videre.

Hvis det er kanalventilatoren der larmer, så forstår jeg bedre. Kulfilteret siger ikke så meget, med mindre du sætter kanalventilatoren til at blæse i gennem kulfilteret. Så larmer det ret meget. :pointlaug
Jeg troede lige du havde begået min fejl. Hvis det er kanalventilatoren der larmer for meget, kan du forsøge det jeg beskrev i den anden tråd.

Og jeg forstår ikke helt hvad der er galt med dine LSD'er? Det er lidt svært at se på billederne men de ser da ikke gule eller triste ud?

S

superBOB

2 af LSD'erne ser triste ud, hvis du ser på bladene, så krøller de nedaf og helt sammen... de har set sådan ud de sidste 10 dage hvor de har fået rent ph testet vand.. I dag tilførte jeg så nogle nutrients til vanden, håber der sker noget i løbet af de næste 3 dage, hvis ikke, så prøver jeg at gødde igen med en tredje del af hvad skemaet siger...

Mary-Jane

Member
2 af LSD'erne ser triste ud, hvis du ser på bladene, så krøller de nedaf og helt sammen... de har set sådan ud de sidste 10 dage hvor de har fået rent ph testet vand.. I dag tilførte jeg så nogle nutrients til vanden, håber der sker noget i løbet af de næste 3 dage, hvis ikke, så prøver jeg at gødde igen med en tredje del af hvad skemaet siger...

Sådan skal de se ud! :woohoo: Uden at vide det helt præcist, så vil jeg skyde på LSD har meget haze i sig.

Det ligner i hvert fald meget en haze der udtrykker sig. :peacock:

Tjek min Super Lemon Haze - samme blade:
img8165h.jpg

S

superBOB

Sådan skal de se ud! :woohoo: Uden at vide det helt præcist, så vil jeg skyde på LSD har meget haze i sig.

Det ligner i hvert fald meget en haze der udtrykker sig. :peacock:

Tjek min Super Lemon Haze - samme blade:
View Image

Det var jeg slet ikke klar over, min LSD ligner din Lemon MEGET af udseeende. Forresten, hvordan har du gjort billederne så "store"? mine ser ikke så fede ud i den lille opløsning :)

Prøv at checke temperaturen. Jeg syntes det ligner varme problemer, hvilket især viser sig på de øverste blade... Jeg har præcist samme symptomer med min Blueberry, og det er kun de skud som er øverst hvor der er lidt for varmt og ingen luft cirkulation.

S

superBOB

Prøv at checke temperaturen. Jeg syntes det ligner varme problemer, hvilket især viser sig på de øverste blade... Jeg har præcist samme symptomer med min Blueberry, og det er kun de skud som er øverst hvor der er lidt for varmt og ingen luft cirkulation.

Den tanke slog mig godt i dag, så jeg har omrokeret i teltet og ændret på luften også..

Tror du måske at mine potter kan være for små? de er 11L og planterne er 160-170 cm høje :->

Mary-Jane

Member
Det var jeg slet ikke klar over, min LSD ligner din Lemon MEGET af udseeende. Forresten, hvordan har du gjort billederne så "store"? mine ser ikke så fede ud i den lille opløsning :)

De ligner nemlig hinanden meget. Og min SLH gav lux røg, så ingen grund til panik. Jeg var for øvrigt i helt samme situation som dig, da jeg dyrkede den SLH, for jeg havde heller aldrig set en Haze før. :laughing:

For at lægge store billeder ind, linker jeg bare til den adresse på imageshack, hvor jeg har uploadet billedet til. Glæder mig til at se nogle store billeder fra dig.

S

superBOB

Den ene milky way hygger dig rigtig godt i teltet, hun ser så fin ud.. oploader nogle billeder om 3-4 dages tid, når det er næste vanding : )

L

lalandia

Fedt du gror kiwiseeds...det ligner at du er lidt rundhåndet med kvælstof da dine blade lave ørneklør...Kør dem på rent vand til det retter sig

Grow in peace

dragongrower

Active member

Øhh, en blitz ikke giver så meget lys?? Den giver da meget lys...!
Når planter er i blomst er det meget lidt lys der skal til for at forstyrre dem.
Selv lyset fra en bil på gaden kan være nok til at forstyrre/forlænge deres blomst.

Når det så er sagt, er det for det meste i starten af blomst at de er meget modtagelige..

fordi det er haze skal de ikke se sådan ud. Det er ikke nødvendigvis noget der er super skadeligt for planten, men sådan bør bladene ikke se ud..

Det er nærmere som lala siger, for meget kvælstof (N) Det kan du også se på de meget mørkegrønne blade.. :)

mvh

S

superBOB

Det er nærmere som lala siger, for meget kvælstof (N) Det kan du også se på de meget mørkegrønne blade.. :)

mvh

Hej dragongrower, tak for dit indlæg!
For meget kvælstof er blevet nævnt, men har givet blomsten rent vand de sidste 10 dage og der er ikke sket noget, så jeg valgte at gøde meeeget lidt for at se hvad den siger til det... opdate føler trådrn :dance013:

S

superBOB

Fedt du gror kiwiseeds...det ligner at du er lidt rundhåndet med kvælstof da dine blade lave ørneklør...Kør dem på rent vand til det retter sig

Grow in peace

Var som sagt helt grøn da jeg startede og anede ikke meget andet end jeg havde nørdet nogle Jorge dvder igennem. Vidste ikke engang at frø kunne fåes i dk, så de kom hjem fra Holland : )

Mary-Jane

Member
fordi det er haze skal de ikke se sådan ud. Det er ikke nødvendigvis noget der er super skadeligt for planten, men sådan bør bladene ikke se ud..

mvh

Jeg har altid troet at det var Haze'ens gener der dikterede krøllede blade, men du har nok ret i at det er for meget kvælstof. Men så er det jo ekstra træls at dyrke organisk, så jeg ikke kan justere kvælstof-mængden.

Latest posts

Latest posts