ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here.
Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!
Jamen jeg starter lige med 6 l potter til jeg har set hvordan de vokser og så regner jeg med at dele en 50 l plantesæk i 2 og så plante én i hver
Mine skal stå i drivhus hele sommeren, men regner med at smide dem udenfor i næste uge MEN det kommer jo helt an på vejr udsigten der er jo desværre stadigvæk frost
Kan godt følge dig Easy, så får jeg en mere kontroleret podning af hunplanten og ikke polm på bladene der kan befrugte de andre planter TRO mig det er jeg ikke intereseret i
Bliver budsne totalt ubruglige når der har været frø ?? jeg troede bare de de blev markant mindre
Bliver interessant og se (=
hvad har du af planer med varmeudledning ? , havde nemlig selv så store problemer med varmen i drivhuset sidste år at jeg måtte flytte planterne udendørs..
ja det er noget rigtig øv med nattefrosten , for vi har da haft en del gode dage nu her..
Du skal osse huske og vaske hele drivhuset ned inden du tager det i brug 2670.
Der kan sidde mange ting,som bare venter på varmen skal komme og noget grønt og leve af.Bare et godt råd,vask det ned i brun sæbe-lad denne sidde og virke noget tid og spul det over-gnid-gnub med en langhåret blød børste i alle samlinger og så spul efter med koldt vand-hvis du gider altså-men man bør gøre det..synes ikke selv frøplanter smager godt og vil hellere lade være og ryge så-altså hvis ren frøplante..poder du bare på de næsten eller nederste sidegrene-så vil du ende op i vel bare et gæt-50-100 frø måske flere..det jo mere end nok og komme videre fra-derfor-efter dig : ) så du osse kan ryge af den jo.Pollen det farer rundt og så småt,at det ikke kan ses.Det bare og spray,e nogle fede buds med koldt vand og så køre en pensel rundt i pollen og gnide det over på de våde buds-helst uden for meget vind eller blæst-inde/ude-lige når man har pollineret-kalder vi det for : )-altså er det inde-god ide lige slukke blæst-vent-er det ude-så en vindstille dag-men er det drivhus-blæser det ikke ind der jo-men igen-ikke have pollen over det hele der heller--så går du måske ind for og kigge-får noget på et ærme-ind og sige godnat eller ? til indeplant-vupti-pludselig lidt frø her og der-bare derfor-såmændt.
ÆV ... 2 til af RoyalDane er hanner og desvære også yderliger 2 fra ulduz-mixet er hanner *hulker* 6 hanner ialt ... æv .. æv og 3 gange æv
Men de er jo et klasisk bevis på at udeplanter går i auto indenfor ... da de alle har stået under 24 timers gro lys ??
her de 2 fra ulduz-mixet
24 timer stresser osse 2670 og det er sværere og gro ude-inde-men kan sagtens lade sig gøre,bare forvente flere går til han-hermasiden..De vant til væsenligt mere lys og anden lyscyklus
Har droppet udegrow helt, da jeg har fået nøjer på *GG* de kommer sku til at lugte alt for kraftigt til at naboerne (alle 3) vil kunne lugte dem
Men de damer der er tilbage er nu røget ind under en 600W så må vi se hvore store de RoyalDane bliver indenfor
Har tænkt mig at lave easygrowings trix med at pensle enkelte toppe og se om mine mødre på pension ikke også liiige kan lave lidt frø til mig mens de hygger sig
Kan jeg med en pinset og tage selve polmsækken og så bare gnide den på en dame ? eller skal det være det løse polm der falder ud af dem ?
Hm hm måske meget fornuftigt 2670 og passe lidt på.
Tag nu en hobbypensel og gind den i noget pollen og ikke på toppene,men så gør det på
nedre sidegrene,så det bliver der nede af så og sige.Derfor jeg var inde på,det med og holde hannen i lukket pose,så den pollen,ligger nede i posen og så har man altid noget pollen til hvis osv..Nogle dage inden,de skal til og drysse pollen,kan man for så vidt godt,klippe planten fra potten og lade den stå i noget rent vand,den vil åbne sig alligevel og lave pollen osse selv,om den får mørke osv.Hvis det er 3-5 dage altså cirkus.
Husk og sluk blæser evt,når du skal gøre det,for ikke sende pollen rundt osv : )
Nej 14 dage går ikke .... det kondom trix bevirkede bare at der kom mug på nogle af bollerne, og ellers så begyndte de bare at falde af én efter én, lige inden de skulle åbne sig og begynde at bestøve ?? MEN de fik helder ikke luft da jeg havde stripset dem i bunden *GG* Så de blev klippet ned til hvor posen var på før og de har så bare stået i vindues karmen og gjort sig klar igen
Fik et tip om bare at bukke stilken bollerne sad på og det ser sådan her ud nu
yep hun er blevet pæææænt stor nu *GG* tjek mit "2x600w" tråd der er lige lagt nye pic op af den
Men jeg prøver igen, denne gang med den spændende Purple Urban også fra DCF frøbank
Denne gang startede jeg med med toriletpapir på en talerken og lavede en lille "ø" i vandet
8 frø ud af 12 fik en lille fin spire og er lagt i jiffyes, 2 af dem er næsten helt sorte, regner med de er døde af råd, de sidste to fik lidt hjælp med forsigtigt at "puffe" skalen mellem fingrene og så må vi om de også bliver til noget
De hanner der nu engang vil komme, skal nok bliver brugt til noget sjovt i fremtiden
Hvor længe kan polm holde sig i en papir-konvolut i et mørkt og koldt rum ??
Jeg tog lige 2 cuts fra hver af de 3 RoyalDane og den ene fra ulduz-mixet der blev til damer
De er nu blevet plantet om og så bliver der spændende at se hvad der sker, de var jo gået i blomst da jeg tog dem
Men synes selv det er bedst og vente med at komme spiren over i andet medie til den har en længde på ca 1.5 cm.Fordi ellers kan det være svært og finde ud af,hvad der er op og ned på spiren.Når den så har den længde,kan du dumpe den ned i din jiffy eller ? sådan ca,til hvor frøet sidder endnu,da skallen stadig vil sidde på jo..kan ikke se dine billeder pga noget med java som mangler opdatering lige pt..Pollen kan du gemme længe,bare det ikke får fugt.Evt de der filmrulleetuier,som fra da vi købte filmruller.bare husk kommer du det i køleskab-fryser kan kondens opstå ved pludseligt temperaturskift
hhhhmmm 12 frø blev til 8 spire der blev til 2 planter, og intil videre 1 han ...... ikke den bedste statestik .... havde ellers glædet mig til den meget spændende Purple Urban ... og da tekniken nu er blevet finpudset, takker være jer M8´s herinde
Noget siger mig at jeg bare skal holde mig fra det der udendørs-frø grow indtil næste sommer *LOL*
Fik lige 20 frø af min kammerat, en ny sort som jeg skal teste for ham og indtil videre ser det godt ud 20 frø, 18 spire, 16 planter De blev alle puffet efter en dag i vand, 4 af planterne havde meget svært ved selv at smide frø kapslen.
Men glæder mig meget til at skulle "læres op" i se forskelv på de forskelvlige phenoer
yep de bare voker og vokser Prøver at lade dem stå under 24/7 og se hvad de siger til det har taget 3 cuts fra RD og 5 cuts fra UDM og de er nu klar til ryge i mit nye autopots med kokus, så lidt udendørs vil der da være til dig og skal kun bruge én af hver
Og må sige at den UDM rigtigt gerne vil lade sig klone der kommer hurtigt mange røder så det bliver spændende at se hvordan de klare sig som mødre
P.S. de 4 cuts der er taget fra de RDére der gik i hermo er sæføli røget direkte i skraldespanden og der er kun cuts fra den sidste gode RD
Undskyld mig jeg fatter bare ikke al det hermA noget du slås med ?
Men ja...men hvorfor kører du ikke bare 18-6 lys ? det stresser en plante ikke og sove-ligesom med os..tror jeg..synes du skal køre dem 18-6 og så se...de siger osse-og de er bare nogle som siger,man ikke får mere ud af og køre f.eks lowrydere mere end de 18 timer..de brug for og hvile-og lyder ikke helt forkert-men jeg er ikke en plante-så ved det ikke helt..Men fedt og se som du gror..fra syd-Nord.
næ helder ikke mig M8 *GG* men det er bare op på hesten igen
He he ... de lamper står IKKE stille mere har stået uden noget røg et par gange og det er ikke rart *GG* så de kørre på fuld knald
Har gang i så mange babyer at jeg hele tiden skifter min plan *LOOOOOL* men nu har jeg kun lidt over en uge til at beslutte mig, og tror der er ved at være en færdig plan