What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

THC uden røg

DK2670_01

Member
Jeg har prøvet at lave noget canna-smør, virker fint men smager meget af "grønt" Men det er fordi jeg puttede ca. 60 gram trim til 75 gr (rettet 3x125 gr) økologisk smør og det blev aaaaalt for grønt, men virker fint :D

Nu vil jeg så bruge rent ryst for at undgå den "grønne" smag der var for meget sidst.

MEN når det nu er rent ryst, skal jeg så igennem hele procesen med vand, smør og ryst. Først i en gryde til det småkoger, simre en times tid, gennem oste-stof (ja gennem oste-stofet er jo ligegyldigt med ryst *GG*), ind i fryseren, og fjerne det frosne vand ?

ville jeg ikke bare kune smelte smøret og så putte rysten direkte deri og lade det små simre lidt og så fryse det ?

eller skal det igennem den magiske proses med vand, smør og varme/kulde ??

DK2670_01

Member
de to ruller er chokolade småkager med nøder og "guf" 10 min i ovnen så er der småkager med power :D
og lidt extra smør til de mørke tider ;)

Attachments

• trim1.jpg
    trim1.jpg
    33.1 KB · Views: 27
  • trim2.jpg
    trim2.jpg
    59.2 KB · Views: 33
  • trim3.jpg
    trim3.jpg
    67.1 KB · Views: 24
  • trim4.jpg
    trim4.jpg
    64.1 KB · Views: 26
Det ser ellers meget nice ud må jeg sige, skal selv igang med lidt cannasmør snart, det er jo aldrig tosset at ha stånende til at lave sovs eller cacao.
Er det ik lidt synd at bruge rent trim til smør?
Men lyder ellers damn nice.

DK2670_01

Member
det var fra mit første grow, da jeg havde fin trimmede mine buds røg trimmet direkte i fryseren, NU laver jeg sæføli ICE af trimmet :D

Men jeg vil bruge mit ryst nu ?

L

Ludo

jeg plejer at smide 500g smør i og så enten affald-det der er vasket ice på eller bare det jeg bruger til at vaske hvis det skal være styg smør...hehe
Men den klump smør du har kan du smide på panden og 'brune det' du ved når det holder op med at sige stege lyd.....så vil den 'grønne' smag forsvinde........stor tak til ms. Toker for det!!!!!!! :wave:

Ariaji

New member
Hvis det er ryst du har tænkt dig at bruge, så kan du bare smelte smørret, røre rysten i og lade det simre lidt i 10 minutters tid. Så op i en bøtte og i køleren for at hærde det igen.

Virker helt fint:)

DK2670_01

Member
Nice ... thanks all ... 3 gode tips ;)

Rysten ryger direkte i smør og små simre :D

Næste gang jeg laver ICE af trim, vil jeg så koge det "ICE-affald" der er tilbage, med vand og smør.

Når processen med fryseren er færdig, kan jeg så smide "ICE-affald"-canna smøret på en pande og lade det små simre til det ikke siger lyde mere :D

P.S. jeg tog det meget grønne smør og smed det i nyt vand og kogede det en times tid, i fryseren igen og så smagte det straks meget mindre grønt ;)

L

Ludo

Du kan lugte til dit vasket 'affald' (ice) .....det lugter helt grønt, som vådt græs hvis der ikke er mer guf i det...!!! Men er der bare lidt duft, så i gryden med det...!!!! Alle de stænger og småblade jeg piller fra når jeg mixer, bliver alt sammen smidt i en krukke. Når der er en go sjat så ryger det også med i gryden!!!!!!! øv....ville lige have smidt et pic af de cookies jeg bagte her den anden dag....! Men de er MUUUMS....ik Tok's??? Det er en suveræn opskrift.....den kommer lige her hvis der er nogen der vil i krig...! Det skal siges at jeg IKKE er den store bager.....men det lykkedes første gang med de cookies, og er efterhånden blevet en pandekagehaj også...det er jo nemt at 'krydre pandekagerne....men smelter lidt smør(hampsmør hvis tilgængeligt) og nulrer lidt nold ud i....det skal opløses helt.....nemt i en grydeske eller stor spiseske og så i pandekage dejen. Så behøver man ikke smide fedtstof på panden....!
Nå Men til cookies....
Chockolatechip/daim og nødde cookies:

ca 35-40 stk
230g smør
150g sukker(hvid)
160g rørsukker
2-3 æg( 2 hvis de er store...3 hvis de er små)
1½tsk vanilie pulver
295g mel
1 tsk bagepulver
½tsk salt
120g chokolade
150g daim
100g hakket nødder(kan udlades hvis man ikke er til nødder, men det er ikke meget nøddesmag der trænger igennem)

Forvarm ovn på 190 grader, tag 2 riste ud inden og dæk med bagepapir.

- blødgør smør
- tilsæt sukker
- tilsæt 1 æg af gangen, pisk imens(i skålen altså.....!?!)
- tilsæt vanilie

i anden skål blandes mel, bagepulver og salt

- hæld denne blanding i første skål
- hak daim, chokolade og nødder
- tilsæt daim, chokolade og nødder og pisk

Nu skal dejen på bagepapiret, der skal ca en spiseske til hver cookie. De skal ligges i en klump/kugle, for de vil selv flyde ud i ovnen. Husk derfor at placere dem med ca 10cm mellemrum

- bag dem i 12-14 min til de blir gyldene og får en go farve i kanten. De er ikke sprøde når de kommer ud af ovnen, så hæld dem over på et stykke bagepapir på bordet.(evt. tag og træk bagepapiret med kagerne på af risten og træk et nyt stykke over på med ubagte kager, ind i oven....så går det lidt tjep)
Når de er kølet lidt er de begyndt at blive hårde og lidt sprøde, og kan så sagtens prøvesmages...:dance013:

Go fornøjelse med bageriet :bump: en go kop kaffe og en af de cookies, så er det en helt fin start på dagen.....go medicin, og jeg frå ikke den samme trang til at ryge som normalt(det er det med diskusprolaps og alt muligt) så jeg skal til at bage en ny omgang her i overmorgen........for de ryger hurtigt.......:jump:

Ariaji- jeg ville lade det stå i flere timer.......det gør jeg i hver fald, sørger for at det ikke koger(tilsætter lidt vand hvis det blir for hedt) jeg ved ikke om det er overkill....men eftersom det er noget der skal opløses i fedt kunne det godt tænkes det kunne tage lidt tid...??!

Ariaji

New member
Altså hvis det bare er ryst man vil blande i sit smør, så er 10 minutter mere end rigeligt for at få det bundet godt sammen. Flere timer er helt sikkert overkill.
Fedtstoffet binder sig næsten instantly til rysten og så skal det bare varmes langsomt op i 10 minutters tid. Det må ikke syde/koge, bare en langsom og rolig opvarmning imens rysten røres godt ud. Voila, så skal det bare køles/hærdes.
Det er samme princip som når man bager/laver guldkakao og bare bruger hash. Det skal jo heller ikke stå i flere timer. En simpel smeltning og småsimren i 10 minutter er rigeligt.

Hvad angår at lave cannasmør ud af grønt materiale, så plejer jeg også at lade det simre i 2-3 timer og røre godt rundt i det løbende.

DK2670_01

Member
Nice ludo .... COOOOOKIIIIEEEEES misa like :D

Tak Ariaji det lyder også mest fornuftigt ;)

Jeg fandt en spændende opskrift på en sund powerbar, der starter man med at varme noget honning, og så ellers en masse andre ting :) MEN kunne jeg ikke også putte rysten i den varme honning ?? eller er det ikke helt det samme som smør ??

Her er lige den opskrift jeg bruger ;) Det gode ved den er at der tager kun 5-8 min plus den tid det tager at varme ovnen op at have dejlige cookies :D

300 G margarine/Cannasmør (kommer jo an på hvor stærkt det er :D ellers spæd op med alm SMØR)
200 G melis (sukker)
200 G puddersukker (mørkt)
2 Tsk. vaniliesukker
2 æg
500 G mel
1 Tsk. natron ( eller bagepulver)
100 G hasselnødder
100 G chokolade (mørkt)

Smelt margarinen/cannasmør let, knus nøddderne groft, og hak chokoladen i små stykker
bland det hele i en skål og tilsæt margarinen/cannasmør, ældt det godt sammen
rulles i pølser ( tykkelsen bestemmer du selv) jeg laver dem i ca 2 krones størelse
pak hver pølse ind i film og læg dem i fryseren
til du skal bage dem
skæres i MEGET tynde skiver, sættes på en plade og bages i ca. 5 - 8 min. på 200 grader

HUSK at løsne dem fra den varme plade INDEN de bliver for hårde ;) ellers smuldre de bare

god fornøjelse

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Kog det i minst 5 timer hvis det er fra grønt af..... tro mig!!! Hvis ik lave et søg!!

Og ALTID bland vand ved smør/grønt...så brander det ikke på eller bliver varmet op for meget (vand har kogepunkt ved 100 grader, smør ikke)

my 2 cents

toker

DK2670_01

Member
Så er der snart mere guf-smør til kager og andet :D

det skal lige en tur i fryseren og så tror jeg, jeg starter med chokolade muffins for at bedømmer "kvaliteten" af smørret ;)

117.jpg

116.jpg

Latest posts

Latest posts