What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

størrelse af potter/gromedier

WeedWizard

Member
Hej alle, first post her,

Ville lige høre folks mening om størrelsen af potter man planter i. Sidste "sæson" brugte jeg 11l. potter, mest fordi de passede fint i mit telt. Planterne blev knap 2m høje men desværre var udbyttet noget crap, primært begynder fejl og dårlige frø. anyway.

Denne sæson har jeg fået fat i nogle kvali frø, og gjort mig klogere på dyrkningen. Mit growtent har knap 1kvm plads, så ikke meget at rykke på, vil det bedre kunne betale sig at få fat i nogle større potter, evt murebaljer (30-60l.) eller er 11l. fine til formålet?

BTW: virkelige nice grows der ligger billeder af herinde, inspiration indeed :)

rkp6

Member
Hejsa efter min mening er 11-12 l fint. med ca 1½ måneds vegge tid skulle du nok kunne lave nogle store fine planter :)

DK2670_01

Member
Nu skriver du jo ikke hvilke "medie" du vil bruge, så jeg går ud fra at det er jord ;) Men så er 11 l potter mere end nok, alt an på sorten kan du enda smide 2 planter i hver potte :D

er det kokus du vil køre med vil jeg anbefale mindre potter

min sidste moderplante var i en 11l potte og det ende med at den gav 170 g på én plante og jeg vandede kun hver anden dag ;)

køre du ren jord eller har du også perlite/leca kugler blandet i ?

mr. greenfeel

New member
HEY. 11l er perfekt!! jeg har nogen i jord i 8l potter. jeg har en blue cheese for tiden i en som nok var blevet 2m hvis ikk jeg havde holdt den lidt nede. 1½ - 2 månede i grow, så skal de nok blive fine dine planter, men hvilken gødning bruger du og hvilken slags jord, som vi går ud fra er dit medie er :D

WeedWizard

Member
Tak for svarene, kører bare mine 11l. :) har efter trial and error fundet en god blanding , jord ca 50, sand 25, perlite og leca 25 plus en spiseskefuld dolomit kalk :) af gødning kører jeg biobizz, men de nye frø fra greenhouse seed co har en skal med nærringsstoffer, ved ikke om det helt udelukker vegge gødning, men vil prøve mig frem. Sidst kæmpede jeg lidt med ph værdien, men prøver holde den næsten neutral på ca 6,5.

Fandt ud af hvor meget det egentligt lugter når det hele står i blomst, så vil også høre folks mening om kulfiltre, er der nogle der har gode erfaringer el kender til super billige tilbus osv?

På forhånd tak, go ryger ;)

DK2670_01

Member
hehe ... kulfilter er et MUST :D de holder ca 1½ års tid (alt efter om den kører hele tiden) og det kan ikke betale sig at købe de dyre der kan genfyldes

lyder som en god blanding du har fundet dig der ;)

B.A.C. laver noget der hedder fungus-fungus det er bare kanon, 3-5 g i hver potte og du skal ikke justere PH under hele grovet Det er nogle svampesporer der holder PH verdien nede ;)

WeedWizard

Member
sweet, vil lige kigge efter de sporer du taler om :)

og tak for tippet, tager på jagt efter et filter i næste uge, regner nu også bare med at finde et af de mindre og billigere da teltet ikke er vildt stort.