What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

siementämisestä

pakss1

New member
moro.

Pistin kukitukseen tammikuun 24. pv.
Olen siementänyt helmikuun 19 pv. Mitenköhän kauan pitää odottaa, semmosia pallonmuotoisia kotia siellä on. Jostakin kodasta pilkottaa vaaleenvihreitä siemeniä..ilmeisesti.

Oikeestaan piti kysyä, että miten biobizziä tulis annostella.
Oon ymmärtänyt että growia pitäis käyttää enemmän, mutta miten paljon?

Vielä viikko, niin olisi 2 kk kukitusta. Ilmeisesti menee vielä kauemmin. Tuntuu että siemenet kypsyy aika hitaasti?

Kiitos vastauksesta.

Suomi-Prkl

Well-known member
Veteran
4-5 viikkoo on riittäny yleensä siementämisestä. Bb:n Growia ja Bloomia oon antanu täydet 5ml/l aina jonnekki 4. kukitusviikolla jolloin jättäny Grown pois ja upannu vähä bloomia tai antanut guanoo.

Ja tosiaan jos laitoita 12/12 valojakson tammikuun 19. niin ei ne oo vielä todellisuudessa kukkinut kun noin kuutisen viikkoa, vielä ainaki kolme lisää perus-indyille jne.

pakss1

New member
hmm siis itse oon pistänyt tähän mennessä 1-2 ml growta ja 4-5 ml bloomia. annat siis 5 ml growia ja 5 ml bloomia kukituksen puoleen väliin vai?

Suomi-Prkl

Well-known member
Veteran
Jep, toi biobizzin grow on minusta aika mietoa ja enimmäkseen melassia. voi antaa helposti kukituksen puoleen väliin asti tolla 5 millillä jos ei mitään tosi sativaisia lajikkeita ole kyseessä. riippuen tietty vähän minkälaiset mullat, jossain biobizzin all mixissä esim riittää nuo typet varmaan vähän paremmin kun perus kukkamullassa.

pakss1

New member
Nii haittaakohan jos noit siemenkotia lähtee aukomaan? Auoin pari ja siellä oli ruskeita raidallisia siemeniä. Näyttää kyllä mielestäni hyvältä. Vai pitäiskö odottaa kunnes kota aukeaa kunnolla?

Ite oottanu siihen asti että ainakin muutama kota on auki. Ollu kyl kiire ottaa poies. Tähän asti kuitenkin itämisprosentit ollu hyviä.

Viime kesän Royal Danet tarjonnu tähän asti 100% itämistä siemenistään.
Tällöin juuri tuli kiire hakea pois kun hometta alkoi löytymään pari viikkoa ennen kaatopäiviä. Jokunen kota kerkesi aukeamaan, per kasvi. Poltton kannalta ois kans saanu olla viel par viikkoa kauemmin kasvit metäs.