What's new

Semmost ja Tämmöst

Suomi-Prkl

Well-known member
Veteran
ohhoh menipä sekoiluks edellisen viestin kirjottaminen...

joo kantsii syötävät haperot, rouskut ja tatit opetella tunnistamaan niin niillä pääsee jo pitkälle! :)

P0tChef

Member
Sienikirjahan on tunnetusti oiva apu siellä metsällä kun niitä haperoita, vahveroita, rouskuja, tatteja yms koriinsa ammentaa. :)
Itse keräilen lähinnä vahveroita eli keltavahveroita (kanttarelli), suppilovahveroita ja mustia torvisieniä. Mielestäni nämä ovat helposti tunnistettavissa.

Korvasieniäkin olen löytänyt. Paras ruokasieni ikinä! Niitä on kyllä vain keväisin. Jos näihin sekaantuu niin suositelen todella perehtymään tähän luonnon ihmeeseen. Hengen lähtö voi olla lähempänä kuin saattaisi kuvitella.

Rouskuista saa todella maukkaita suolasieniä. Tatikin ovat kuulemma todella maukkaita vaikka ihan sellaisenaan paistettuna. Harvoin olen löytänyt etanoiden järsimättömiä/mato vapaita tatteja. Voi toki johtua siitä että jätän ne vähemmälle huomiolle. Tattikammokin oon päässyt muodostumaan. Löysin kookkaan aivan priiman yksilön. Halkaisin sen ja mitäs sieltä paljastuikaan? Pienten valkoisten matojen yhdyskunta. Tuntui kuin sieni olisi ruvennut elämään kädessäni.

Stombe

Active member
CannabisTaxRevenueUsersPolicingCostsChart.jpg

Jotenkin kun näkee tämmösiakin vertauksia nukkuu aina yöt paremmin eikä enää pelota/ahista oikein mikään ku huomaa että Reaganin joskus aloittama kamppania tuottaa näinkin hienoo tulosta.

No ... oioi kun se päivä koittaa kun tää takapajula mongolia#2 taittuu ja vetää kannabiksen ja holin samalle viivalle (tarkoitan laillisuudes ja saatavuudes) nii sit kyllä onnenkyyneleet virtaa ja kaikki paska mitä täs on joutunu kokee tätä asiaa puolustaessa on todellaki ollu sen arvosta.

Kyl nyttenki tuntuu hyvältä kun on tuota alkanu tulee enemmän ja enemmän noita laillisia graffiti seiniä.. tai sillai, kaikki aika vaiva ja shitih mitä on saannu. Vaan koska edustaa jotain mistä ei mitään rahallista hyötyä voi saada vaan päinvastoin.

Imo onki kaikista siisteintä harrastaa ja edustaa semmosia asioita mitkä on vähän enemmän "piikki persees" kategorias, ku "oravanpyörä" kategoriassa. Melkein kaikki mistä oon ikinä ollut aidosti ja oikeesti ollut kiinnostunu pidetään länsimaalases kulttuuris vähä huonoina asioina.... no kasvattaminen, tatuoinnit ja graffiti.

En oo ikinä saannu mitään irti jostain varastossa keräämisestä tai ylipäätään jostai vitu RAHASTA enkä oikeastaan välitä mihin $$€€$$ varallisuus kastiin kuulun.

Mä tiedän että joku kaunis päivä me jotka olemme laittomuudesta ja huumausaineeksi luokittelusta huolimatta ottanu varaslähdön tähän kannabisaktivisti hommaan nii mä luulen et karma tulee palkitseen, siis jos vain haluaa tehdä työkseen jotain kannabikseen liittyvää. Kylhän sen o nähny minkä luokan tieto taito noilla ihmisil on jotka kasvattaa kuituhamppua jossai yliopistollises puutarhas jnpp.
"huumehamppulajikkeet eivät pärjää ulkona suomen kesässä ja jää tosi miedoksi.

Hehe kyl taitaa helähtää olan takaa ja kovaa koko kansalle, katotaan jonku 10v päästä ku o ulkokasvatus ottanu tulta alle nii sitku saadaan se villinä kasvamaan tänne meidän ekosysteemiin nii sit o iha turha neppailla ja jaaritella laillisuudesta tai laittomuudesta. Se o myöhästä sit ku o paskat housussa.

-BG-

Member
^^ :yes: asiaa..! Oravanpyörässä ei oo mitään hyvää, tekee siihen osallistuvista vaan pelkkiä itseajattelemattomia idiootteja! Ohjailtavia hölmöjä jotka nielee kaiken mukisematta ja mitään kyseenalaistamatta. Milloin meistä suurin osa kadotti kyvyn ajatella omilla aivoilla ja terveellä järjellä?
Piikki perseessä kategoriaan kuulutaan täälläkin ja tullaan aina kuulumaan.

U

unthing

Onkos kellään kokemusta noista elektronisista/digitaalisista kuristimista?

[E.T]

Member
Puutarhurin verstaalla ihmettelin tuollasta ja painoa tuolla ei ole ainakaan mitään verrattuna perinteiseen,eikä myyjän mukaan lämpene lähellekkään samoissa mittasuhteissa.
Tiedä siitä itseä myös kiinnostaa saada samaista tietoa ihan niiltä joilla tämmöinen löytyy tai on ollut.

Fintendo

Member
mulla 250w elektroninen sonlight. Kevyt on perinteiseen verrattuna eikä lämpene. Ilmeisesti (ainakin ohjeen mukaan) osaa sytyttää lampun "rauhallisemmin" jonka pitäisi lisätä polttimon ikää. Muistaakseni tuossa on kanssa sellainen toiminto että jos virrat pamahtavat hetkeksi poikki, se venaa muutaman minuutin ennenkuin sytyttää polttimon uudestaan tms. tämänkin pitäisi lisätä ikää. Valehtelevat vielä prosyyrissä että valon pitäisi olla kirkkaampi kuin perinteisellä kuristimella, mutta uskoo ken tahtoo.

Eikös noilla ollut jotain ongelmia muiden sähkölaitteiden läheisyydessä? Tyyliin, naapurin valot räpsähtää jokapäivä kello 20:00...

Jeex

Member
Valehtelevat vielä prosyyrissä että valon pitäisi olla kirkkaampi kuin perinteisellä kuristimella, mutta uskoo ken tahtoo.
Tiedä sitten onko kirkkaampi mutta antaa ainakin saman valotehon pienemmällä wattimäärällä.. eli varmasti joku myyntimies saa väännettyä asian niin että jos digimuuntajalle antaisi saman verran watteja kuin perinteiselle olisi valo kirkkaampi. Mutta kun sähköstä puhutaan niin minun juttuihin ei kannata luottaa.
Eikös noilla ollut jotain ongelmia muiden sähkölaitteiden läheisyydessä? Tyyliin, naapurin valot räpsähtää jokapäivä kello 20:00...
Myös jostain voorumista lukeneena muistan jutun jossa oli aikas hämäriä juttuja digikuristimista.. mutta muistaakseni niitä tapahtui vain tietyn merkkisten kanssa. DoubleCheck.

Jeex

Member
yep. my bad. i have always tought that ballast is "muuntaja" and "kuristin" is part of that, but i try to check from sanakirja.org and it says ballast is "kuristin".. i say try bcause i still believe that ballast is muuntaja.
Edit: also http://ilmainensanakirja.fi/ and http://kaannos.com/ says ballast is kuristin.. have i lived in a lie? :D or am i smarter.

U

unthing

Ahaa, no nyt on tääkin opittu :). Mitä digeihin tulee, nii joo jotain lastentauteja on mainittu näilläkin foorumeilla ja tommosen vanhan koulukunnan vehje ei kovin helposti näyttäs leviävän (oma lainamalli taitaa olla jo ala-asteikäinen). Mut katellaan miten kehittyy.

Fintendo

Member
Tiedä sitten onko kirkkaampi mutta antaa ainakin saman valotehon pienemmällä wattimäärällä.. eli varmasti joku myyntimies saa väännettyä asian niin että jos digimuuntajalle antaisi saman verran watteja kuin perinteiselle olisi valo kirkkaampi. Mutta kun sähköstä puhutaan niin minun juttuihin ei kannata luottaa.
Myös jostain voorumista lukeneena muistan jutun jossa oli aikas hämäriä juttuja digikuristimista.. mutta muistaakseni niitä tapahtui vain tietyn merkkisten kanssa. DoubleCheck.

Juuh, saattoi se olla noinkin päin. Muistikuvien varassa mennään, ja ne ei aina niitä terävimpiä ole... Stoneri mikä stoneri... :)
Muistaakseni vanhempien Lumatekkien kanssa on ollut noita ongelmia ja niissäkin saattoi olla vain kilowattisissa tms.
Tuon omani kanssa en ainakaan ole huomannut mitään. Eri asia on sitten miten naapurissa räpsyy ja tv pimenee ym, mutta se ei ole mun ongelma...:laughing: