What's new
  • As of today ICMag has his own Discord server. In this Discord server you can chat, talk with eachother, listen to music, share stories and pictures...and much more. Join now and let's grow together! Join ICMag Discord here! More details in this thread here: here.
  • ICMag and The Vault are running a NEW contest in October! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Sabe's skab

Sabe

Member
Takker Deus og Lalandia :)

Idag forsøgte jeg noget helt nyt! Mon jeg kan klone min kat i et minidrivhus? :kitty:

Jeg åbnede minidrivhuset, og straks hoppede klonings experimentet deri. Utrolig viljestyrke for sådan en dum dyr. Efter at have sprayed den lidt på pelsen, og lagt låget på, så den ud til at nyde det.

Update følger, når experimentet skrider frem.

Lige et lille billede af processen:

catcloningxd5.jpg

Sabe

Member
LOOOOL Sabe...husk nu at lave dræningshuler til den nye klon :D

Gav mig lige en ide faktisk :D kunne da være for fedt at lave 4 huller, til dens ben, så den kunne have drivhuset på imens den gik rundt :D rofl.. Det må da være nok dræn til banditen.

ah ok :D troede lige du var hoppet med på hydro vognen, som "os andre" ;) Meget nemmere med hydro og explosive planter selv under 250w i forhold til jordgrows :D

Anyways, bliver spændende at følge du.

HOV HOV ikke genere os "Dirt Farmer´s" :dueling:

Syntes selv at min "AK" klare sig helt godt :joint:

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
....ja for fanden. Jeg kan ikke klage om mine "Dirt" grows. Jeg kan ikke forstå det med meget nemmere....men jeg kan godt se at de vokser hurtigere!!!

Viva la terra!!!!

Sabe

Member
Lille update: Der er så småt ved at komme gang i de små seedlings (g13/hp x hp og Sensi star x Skunk#1) :D vegger under 150w CMH, og de ser ud til at kunne lide det :D

Happy brother klonerne har ikke slået rødder endnu, men de har også kun stået i bobbleren 3½ dag. Håber på rødder i løbet af weekenden :)

mvh Sabe

Sabe

Member
Lille update igen :(

Lidt sørgelig update faktisk... De spindesmider jeg havde for 4 uger siden, er på mystisk vis kommet tilbage, selv efter total rengøring med klorin i gro rummet, lokalet hvor growboxen står i, samt 14 dages plantesæbe behandling af mine planter.. Der var intet at se efter behandlingen, og tjekkede alle blade for at være 100% sikker. Det er så 14 dage siden ca. Tjekkede igen for en uge siden, uden at finde en eneste spindemide.

Men nu idag, lagde jeg mærke til nogle små spor på en af mine mødre, tjekkede derefter bagsiden af den, og der havde de allerede lavet et fint lille spind... Så tog jeg luppen frem og må sige at der var godt gang i de små freaky aliens... Kan det virkelig passe at de kan gå så meget amok på noget der ligner 7 dage? Og hvor kommer de fra? der var jo ingen tegn på mider efter behandlingen og rengøringen. Så synes da det er lidt mærkeligt at de kommer igen 14 dage efter :(

Nogle der har nogle tricks til de små lømler? hvordan dræber jeg dem 100% så de ikke kommer igen?

Mvh Sabe

Deus

Member
kontakt smeden, han købte noget der virkeligt nakker de bæster... Og kan nok smide et link til dig eller andet...

Sabe

Member
kontakt smeden, han købte noget der virkeligt nakker de bæster... Og kan nok smide et link til dig eller andet...

Spinosad..... Det lort virker mod de svin! Døjer også med dem i tiden.....

Snakker jævnligt med Smeden :) og yea hans forsvandt da han havde bekæmpet dem med spinosad, troede bare at en kæmpe rengøring med en kraftig klorin blanding, samt den gode gamle opskrift på "plante sæbe" ville nakke dyrene, de fik enda en længere behandling end man normalt vil give dem. De fik 14-16 dages behandling, total indsprøjtet hver 4 dag med plantesæbe.

Og det virkede skam også super fint, alt var væk, kunne ikke finde noget som helst... Men så kom de bare igen 14 dage efter, på mystisk vis.

Mistænker mit jord eller noget for at slæbe det med rundt... Ved sku ikke om de kan gemme sig deri, eller æg kan.. Der er bare ikke kommet noget ud eller ind af skabet siden behandlingen... Og 14 dage med plantesæbe burde jo nakke dem allesammen, da ny udklækket mider døde ved nummer 2 behandling, samt skulle der være nogle der ikke var udkækket, fik de turen 3 behandling... For en sikkerhedsskyld fik de en 4 behandling...

Men det var åbenbart ikke nok, eller også er der en æggeligger mor der har gemt sig hvor klorinen ikke nåede hen..

Dunno, er hvertfald træls det hele, nu har jeg brugt 1½ måned med de aliens, og ikke fået udrettet noget som helst..

På den ene side, overvejer jeg at smide alt ud, og gennemvaske skabet 2-3 gange med næsten ren klorin, samt skifte plastik osv derinde. Og give mine potter en god rengøring med klorin også..

På den anden side, så vil jeg bare igang med at dyrke noget igen.. Men gider heller ikke begynde på for meget når jeg ved de aliens ikke er døde..

Ved det ikke. Det bliver nok en total rengøring, og så starte op på ny.. Har ikke nogle mødre af betydning, som jeg ikke kan få etableret igen..

Vil bare af med de kryb :(

Sabe

Smeden

Active member
Hejsa

Mht. spinosad er det for tidligt at sige at det virker 100%. Det ser dog sådan ud, men ja... imorgen tjekker jeg damerne igen og så må vi se. (imorgen har de stået 8 dage efter de blev dyppet med hele planten og den øverste cm jord (sikke et svineri iøvrigt) og 2 dage siden grundig spray = 2 grundige omgange + 3-4 gange spray fra top)

De var alle forsvundet dagen efter første gang jeg sprayede dem fra top. På nær en enkelt efter 10 min søgning med luppen. Dem jeg har set siden ser ud til at være stendøde + et par enkelte levende (fes afsted selv med 12 grader i teltet, så er ikke så meget i tvivl om at de døde er døde) men de levende jeg har set siden har alle været klare i farven og ikke haft den mørkere mave = jeg tror de var nyklækkede. Brb, flot ordkløver jeg fik lavet der... håber at tyde i kan... :joint:

Så imorgen burde jeg kunne sige noget mer.

Hygge til jer alle

Sabe

Member
Update: Projekt Klon min kat!

Update: Projekt Klon min kat!

Hejsa Folkens!

Der er sku sket fremskridt med katten, troede ellers lige den gav op på mig.

Hvis i nærstudere billedet kan i lige ane en lille rodtap på vej ud. Dog tror jeg sku det er en han :(

Nå men lige et lille billede af forsøget. God weekend ! :D
p2002091925.jpg

L

lalandia

Vil du køre hydro på katten der....Jeg kan anbefale topping og nedbindning

Latest posts

Latest posts