What's new

Royal dane frø

superpedro

Member
Veteran
Hej allesammen (eller de få der stadig måtte bruge dette forum...)

Er ved at samle lidt sammen til næste år. Nogen der skulle kende et sted der ligger inde med lidt RD frø?

Mvh.
sp
 

novice4oil

New member
For 2021 Nordicgenetics lists four varieties from Esbe/Hybrids from Hell. the Wild x Royal Dane is the only one for which an indication for the harvest period is provided, are the others also early finishers, or more like September/October? I am almost 3 degrees South of Esbes location ~53 N.

I am looking to wash of resin for oil to help me sleep, deal with stress and pain.

So is Wild Dane the one to go for? High to very High Yield, Untested but good potency. However the mould resistence is not listed, unlike the other varieties?

Monk has:
Yield: high - very high
Mould resistance: high - very high
Potency: medium
CBD-rich

Is the potency less high as measured or perceived due to it containing the balancing CBD?

Sorry for barging in on the Danish section,without writing danish, but any attempt would have been merely an hack job using google translate. And all the international/Engilsh language topics are either very to extrememely old or more or less dead. And since this is the latest topic on Esbe's current offerings I could find I turned here.
 

novice4oil

New member
Oops, as a newby I forgot one can't edit postst here, So the two older varieties Danish Gold and Leb 27 are listed as medium potency, hence looking first at the two mentioned above.
 

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Oops, as a newby I forgot one can't edit postst here, So the two older varieties Danish Gold and Leb 27 are listed as medium potency, hence looking first at the two mentioned above.

I´m sorry novice4oil. I cant help you :bump:

P :smoke:
 

XLNordic

Active member
Jeg har købt Leb27, Royal Dane og Guerilla Gold plus en del forskellige spændende indendørs ( Chemdog, Cheese osv) og auto sorter som jeg regner med at lave både rene frø og div kryds med i løbet af året.
Der vil komme frø fra landracerne senere hos bla Nordic genetics og evt andre der måtte være interesserede i dem.
Det er efter min mening specielt vigtigt at holde liv i de danske landracer, men også at lave spændende kryds som kan sårede deres popularitet og kendskab yderligere.
 

Quiet_Riot

Active member
Veteran
Jeg har købt Leb27, Royal Dane og Guerilla Gold plus en del forskellige spændende indendørs ( Chemdog, Cheese osv) og auto sorter som jeg regner med at lave både rene frø og div kryds med i løbet af året.
Der vil komme frø fra landracerne senere hos bla Nordic genetics og evt andre der måtte være interesserede i dem.
Det er efter min mening specielt vigtigt at holde liv i de danske landracer, men også at lave spændende kryds som kan sårede deres popularitet og kendskab yderligere.
Guerilla Gold (kan ikke huske nummeret) er klart en af de allerbedste jeg har prøvet udendørs, rigtig god dag sødlig smag og meget god potens for udendørs, lav masser af dem
 

XLNordic

Active member
Jeg dyrker frø på Guerilla Gold 3 fra LBH i år, men jeg har også Guerilla Gold 1 fra HFH liggende, men de kom ikke i jorden i år.
Der er kun 24 timer i døgnet, men hvis de mangler på markedet så laver jeg gerne et frø grow på dem senere 🤗
 

XLNordic

Active member
Guerilla Gold (kan ikke huske nummeret) er klart en af de allerbedste jeg har prøvet udendørs, rigtig god dag sødlig smag og meget god potens for udendørs, lav masser af dem
Ja, Guerilla Gold 3 der også lovende ud indtil videre.
Dog er jeg pt lidt skuffet over hvor sent de gik i blomst sammenlignet med Royal Dane, Leb27 mm.
Havde håbet jeg kunne bruge dem i majsmarkerne fremadrettet, men de er lige senere nok til det.
Men til alm dansk ude brug ser de dog rigtigt lovende ud.
.
Glæder mig til høsten af dem senere 😉
 
Top