What's new
  • ICMag and The Vault are running a NEW contest! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Powerplant / Mazar skunk 250 W Grow !

FatcatInc

Member
Hej :)

Bs - Tak mester, rart med noget mere plads! Det er svært at få et ordentligt overblik over rummet. Det er 108cm bred og 280 cm langt. Men skal nok lige prøve at fikse nogle billeder i aften! Termometeret viste 21 grader efter en time med hps tændt. Kender dog ikke temp efter flere timer, men umiddelbart ser det ikke ud til der er flere burns på vej. Håber bare det er til at styre 2*600w derinde.

Kenned - Ja, det er sku noget værrer noget, men de er ved at komme sig, håber bare ikke det har taget alt for hårdt på de små, det var trods alt en ordentlig omgang de blev udsat for :/
 

FatcatInc

Member
Et hurtigt smugkig i skabet, billederne er "lidt" mørke :)

1C004.jpg

1C002.jpg

1C007.jpg

1C008.jpg

1C010.jpg

1C011.jpg
 

Smeden

Active member
Hey

Ja lidt mørke... har du ikke blitz? nå det ser godt ud det vi kan se.

Hvordan virker dit vandingssetup? ser godt ud. Måske lige et mørkt låg til dit res?
 

FatcatInc

Member
Hey smeden!

Jeg kan ikke sætte blitz på, da min cam er gået itu. Men får et nyt i morgen, så skal nok fikse nogle andre ;) Ang dryp system så virker det helt kanon, pumpen er dog lidt utæt ved udtaget, men det kan laves :) Og mange tak for hjælpen, det har virkelig gjort min hverdag nemmere. Ang låg så bliver der kun fyld vand i når de skal vandes, så der burde ikke være nogle probelmer der. Det er dog en midlertidig løsning indtil jeg får tid til at kigge på det igen.

Du snakkede om potter udelukkende med leca. Hvis jeg fx. har 10 potter burde en 1000liters pumpe, så ikke kunne trække det rundt? Det skal trods alt vandes 15min on/ 15 off ikke?

Har lige sat en strømmåler op, og mit forbrug ligger på 1000kr rundt regnet om måneden. Så har ikke råd til at have en 400w pumpe kørende så meget :)
 

Deus

Member
jeg har en 2500 l/t til 27 stk max... Så måske en 1200 liter pr time pumpe ville være perfekt ? folk kører lidt forskellige timere, altså jeg tror jeg starter på 15 on, 45 off... så den kører 15 min hver time. Leca holder jo på vandet, så den burde jo have nok. Men kan være jeg leger lidt med det med tiden for at finde det bedste... Andre kører også med 3 - 4 vandinger i alt pr døgn i 15 min...

Kører selv i 6,5l potter, fyldt med 4-10mm leca.

Er din pumpe på 400w ????? wow...

Syntes det lyder af lidt meget 1000 kr om måneden.
hvis jeg har 2 x 400w hps tændt i 12/12 i 3 måneder, koster det mig en 1350 kr ca...
 

Smeden

Active member
Hej igen

Mht. vandet, så har jeg lige idag set at min ec falder fra 0,4-0,5 stykker fra hanen til nuværende 0,26 og ph 6,50 (funny nok) helt af sig selv på 5 dage - med iltsten 24/7. Så det er jo lig mere plads til gødning inden grænserne rammes... så måske du skulle overveje at gøre det os? jeg fodrer ihvertfald gerne de 0,15-0,25 ec ekstra gødning hver gang.
Jeg vil sige en 2500 l/t pumpe som Deus foreslår.

Deus - ja pumpen er på 400 watt, 7000 l/t og 0,7 bar. Den måde vi bruger den i jord kører den 5-10 min hver 5-6 dag hos mig. Og da jeg jo er en doven rad, mente jeg at det var bedst med noget power, hvis jeg skal op op trække feks 50 små potter x 2 drypper til et single cola grow senere, så er det rart at have noget med lidt kraft i. Tror også det er en vigtig faktor at holde et højt tryk, så begrænsningerne kun ligger i kapilærernes 1,5 mm inder diameter. Altså med for lavt tryk er jeg bange for at nogle planter får mindre mam end andre.
Men enig, den dutter ikke til hydro når det er så ofte on/off.

Fatcat - vi glæder os til pics...
 

FatcatInc

Member
Hey deus.. Ja den rykker sku nogle watt den pumpe. Men den er hel kanon. Vil dog ikke bruge den til et leca grow. Tror jeg vælger en 2500 l/t så er jeg sikker på den kan levere nok vand, og har jo også altid muligheden for at udvide :) Hvor mange watt kører din på? Ang strømmen, så er det rundtregnet 1000kr pr. måned for 2*600 og ventilation.

Smeden mener du at desto mindre ec'en er, desto mere gødning kan der optages? Ville det være overkill at give hver potte 4 dyppere? Vil være sikker på alle rødderne bliver våde :)
 

Smeden

Active member
Hey

Ja, jeg mener det må hænge sådan sammen, at hvis du vil fodre med 1,5 ec i blomst. Hvis dit vand fra hanen måler 0,4 ec og det du har "curet" 0,25, så giver det plads til en lille snaps (0,15ec) ekstra. (denne plads regner jeg så med at bruge til ekstra hammerhead hvis det er efter 3 uge i blomst).
Vand som er iltet en uges tid må også må gøre en forskel. Ilten "uddriver" mange af de skadelige stoffer og derved den lidt lavere ec.

4 drypperer er bedre end 2 skulle jeg mene, alt afgørende er hvor meget tryk der er på / hvor meget vand kommer der ud. Jeg sværger til at hver vanding i jord gerne må tage 8-10 min (til mine 8 l potter og ca 1 l til hver plante), så har jorden tid til at optage vandet og man undgår det irreterende problem med at vandet løber langs pottekanterne.

Hygge
 

FatcatInc

Member
Smeden - Ang ec, kan jeg sagtens se fidusen. Men hvor meget betyder ec'en i sidste ende?

4 dryppere i hvert hjørne burde være tilstrækkeligt for at vande hele rodnettet. Men er det ikke mere eller mindre drypslangen der bestemmer hvor meget vand der kan komme igennem. Med min 7000 l/t pumpe drypper den MINDST 1 gang i sekundet. Men slangen må jo have en begrænsning, eller burde der vel komme en decidederet stråle ud af slangen?
 

Smeden

Active member
Hej igen

Jeg ved ikke med det ec... Jeg har fodret helt vildt denne gang og selvom der ikke er tegn på overgødning. Så begynder jeg at tvivle om den ekstra gødning alligevel gavner så meget?

Men under alle omstændigheder, så er det skadelige stoffer som forsvinder som kalk og chlor (tror jeg nok) og disse vil planterne ihvertfald helst være foruden. Så jeg mener at det er "bøvlet" værd. Og en luftpumpe som den fra frøbanken sluger kun 3 watt... så er du osse sikker på at der er maksimal ilt i vandet efter nogle dage.

Mht vandmængden, så er længden på kapilærerne altafgørende. Hvis de er halveret som dem jeg kører med drypper de hurtigt med en pumpe som vores. Hvis ikke du halverer kapilærerne så går det MEGET langsommere. Hvis du har 4 dryppere på hver potte vil jeg sige at kapilærerne skal være hele - da vandet ellers vil komme for hurtigt. Og det der med at vandet løber langs pottesiderne kan ske. 4 dryppere er en fordel da fordelingen er bedre, men hastigheden skal så sættes lidt ned. Fik du iøvrigt sådan en åbn/luk ventil med? ellers har jeg en sådan, den kan du sikker "grov" regulere trykket med.

Hygge
 

FatcatInc

Member
Hey Smed

Ang ec så tror jeg det gavner. Har du altid justeret ec'en?

Pumpen osv er koblet fra igen, og alle planter er røget udenfor bortset fra 2 :) Skal hente en underskål på 100*100 cm 2500l/t pumpe osv, hos Bg support. Overvejer at smide penge efter en 150mm cooltube. Har en masse kold luft der kan trækkes igennem udefra. Hvor stor udsugning ville være nødvendigt til 600w? Fik ikke ventilen med sidst ;)

Powerplant

Cannabis005.jpg


Mazari

Cannabis004.jpg


Lidt fra "drivhuset"

Cannabis001.jpg

kolo001.jpg


Alle mine små mazari er kommet ud, de har fået det betydeligt bedre, påtrods af de mange forbrændinger :/ Den Store mazar er gået i blomst. I stiklingbakkerne er der 3 Powplant. De sidste 7 spirede ikke :( 10 Mazari, 10 Chronic og 2 Hindukush F2
Cannabis020.jpg


Og der er mere i gryden :) 2*sensi star*Skunk #1 og 2*2 Pounder F2 fra DCF. Sensi star skal dyrkes i leca og 2 pounder i 12 liters spande. :woohoo:
fr.jpg
 

Smeden

Active member
Hey igen

Det ser sgu godt ud mester.

Ja jeg har justeret ved det sidste "reveg" grow, men ikke det første. (men høstede bedst ved første pga reveg selvf.)

Ang blæser kunne du købe 1 eller 2 af disse
http://cgi.ebay.de/DOSPEL-Rohreinsc...39:1|66:2|65:12|240:1318&_trksid=p3286.c0.m14
En i hver ende og så en en dimmer på, så larmer de sikkert ikke så meget (ved jeg ikke en disse om, men formodning) og de vil trække godt. Fordelen ved disse rørblæsere er at du kan vende dem som det behager dig uden for meget bøvl.

Nå nok herfra. Hygge
 
Last edited:

Deus

Member
Jo jo... Det ser sku godt ud det der :p Høsten nærmer sig, smukt syn ;)
Angående de blæsere der smeden. Er du ved at bestille et større parti ?
 
Deus said:
Jo jo... Det ser sku godt ud det der :p Høsten nærmer sig, smukt syn ;)
Angående de blæsere der smeden. Er du ved at bestille et større parti ?

Ja for så kunne jeg da også godt bruge 1 el. 2 stk. :)

Bright..
 

Smeden

Active member
Hey til jer begge.

Jeg står ikke og mangler nogen blæser pt, holder bare lidt øje med hvor jeg finder hvad til fornuftige penge, men der er kun 7 euro fragt til DK, de fåes desuden i både 100 og 125 mm oxo, til billigere peeenge. (dvs. en 100 mm til 14 euro + 7 euro ca 155 kr inkl fragt. Og køber man 2 så får man sikkert rabat på fragt.

Her er alle modeller fra ham:
http://shop.ebay.de/merchant/bananarama20

Happy hunting & sry for at vi lige jackede din tråd...
 
Last edited:

FatcatInc

Member
Takker Deus ;) Ja, høsten nærmere sig. Men det bliver ikke den vilde yeild. Men nu har jeg lært en masse og det bliver taget til efterretning næste gang. Så må vi håbe det går bedrer :)

Smeden I hijacker bare hvad i vil :) De blæser ser kanon spændende ud i forhold til watt forbrug og m3. Men Trolden kører med en 550 m3 på hans cooltube, og rum temperaturen ligger på 28 grader alligvel. Han suger ikke så meget koldt luft igennem, men det er da en rimelig heftig udsugning. Så er lidt i tvivl om de 280m3 kan trække det. Især i en 125mm. Så ville det have været bedre med en 150mm ?
 
Hey.. blander mig lige.. ;)

Da de der blæserehar en stor kerne ville jeg vælge den 150mm til en 125mm coolhood, men Pga. modstanden i coolhood,slanger og rør ville jeg montere 2 stk. en i hver ende.. en der suger og en der puster..

Og ja, det har alt at sige om du har adgang til frisk kold luft og vigtigst om du kan føre den varme luft uden for..

Mvh. Bright..
 

FatcatInc

Member
Hey Brigth

Jeg kan trække kold luft i garagen, men det varme vil også komme ud der! Tror dog ikke det bliver et problem til vinter. Jeg vil ikke bruge min coolhood mere. Køber 2 cooltubes istedet. Tør ikke smide en 600w i min coolhood når der er ikke er mere luftgennemstrømning.
 
@Fatcatinc.: Jeg kører med en 600W i coolhood -til at trække den har jeg blot en alm badeværelses vent. jeg kører den bare udenom kulfilteret og lader kulfilteret køre på egen blæser.
Min erfaring siger mig det betyder extremt meget hvilken temp den luft du trækker ind er. I løbet af sommeren havde jeg svært ved at holde mit skab(<1m2) under 30grader -men nu ligger den på en 24-25 grader.
Bare mine :2cents:
 

FatcatInc

Member
Hej Seamus og velkommen til !

Er det en 100m3 fra harald nyborg? :) Planen er også at kører det udenom kulfiltret, men er i tvivl om det ville være bedrer med en ligthrail og en enkel 600w. Sikkert ikke en yeild, men i forhold til strømforbruget udligner det sig måske? Der er dog ikke et problem i at smide 2*600 w op i cooltubes, men hvis udbyttet bliver mere begrænset pga det, så ville jeg da overveje en enkel hps'er.
 
Top