What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Potrzebuje pomocy :(

VADER

Member
Jestem początkującym growerem i mam problem- w boxie liscie zaczynaja mi się robić brązowe - od końcowek do środka- i to coraz bardziej, wydaje mi się ,że nie mają za gorąco. Wydaje mi się również ,że dość wolno rosną bo maja juz półtora tygodnia od momentu wyjścia z ziemi a dopiero ledwo 3 partie listków wypuszczaja (licząc od tych pierwszych zaraz po wyjściu z ziemi). Oświetlenie to 4x21W świetlówki OSRAM, odmiana HxS#1. Ziemia ph 5,5-6,5. Co im może dolegać?
Niestety nie mam teraz aparatu więc nie moge zrobić zdjęć :(

VADER

Member
Powierzchnia boxa to 25x25cm(w tej chwili, wcześniej była trochę wieksza ale reszta roślinek mi umarła, za to jest troche przestrzeni nad lampami gdzie gorące powietrze może uciekać) , Wentylacja to tylko jeden wiatrak od kompa który wieje na roślinki. Nasionka wykiełkowały mi wszystkie a zgineło juz 8 :/ Niektóre wyglądały zdrowo i nagle uschły. Innym wykręciło 2 partie listków i uschły ,jednej zaczeły się robić brązowe listki i uschła. Zostały mi 2, jedna wygląda na 100% zdrową ,drugiej jeden listek uschnoł w połowie a drugi zaczyna się robić brązowy. Dałem im odrobine biohumusa 2 razy (oczywiście rozcięczonego z wodą) ponieważ gdy liście zaczeły robić się brązowe myślałem ,że może to niedobór jakiegoś pierwiastka a tak to podlewam zwykłą odstaną wodą. Trudno mi powiedzieć jaka jest tam dokładnie temperatura ale myślę ,że napewno poniżej 30 stopni.

Last edited:
G

Guest

ja mysle ze jak ci tak roslinki usychaja to niema tam coprawie wogule wentylacji i napewno jest WIECEJ niz 30...
ledwo co wykielkowane rosliny podlales biohamusem?
jak tak to one jeszcze niepotrzebuja tyle papu, na poczatku wystarczym im sama ziemia

ps: termometr w boxie to podstawa... mierzysz temperature na oko? :D :chin: