What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Perus vaateHUONE + 600w (med cooltube) - lämmöt?

G

Guest

Joo en mä tota villaa ajatellukkaa laittaa :)

"+n" muoto = ?? :D

En oikein käsittäny? Piirrä paintilla tjv? :p

G

Guest

Moi Virus

Siis teet plus-merkin muotoiset eli tämän muotoiset +
jalat niin pysyy seinä kasassa.

Cuffs

G

Guest

Cuffs said:
Moi Virus

Siis teet plus-merkin muotoiset eli tämän muotoiset +
jalat niin pysyy seinä kasassa.

Cuffs

'
Käsittääkseni käsiraudat tarkoittaa ylhäältäpäin katsottuna "plussa". Äänieristystä lähinnä tolla vaneri-vaihtoehdolla ajoin takaa. Helpompi toki nitoo muovi kiinni.

G

Guest

Moi Tuhkainen

Sori, lukasin liian nopsaan viestisi ja aloin sen pohjalta kirjailemaan.

Onko olemassa joku kieli olemassa noille merkeille. Kuten tuo käsirauta plussa?
Arvatenkin on, mutta siitäkään en tiennyt.

Cuffs

G

Guest

Cuffs said:
Moi Tuhkainen

Sori, lukasin liian nopsaan viestisi ja aloin sen pohjalta kirjailemaan.

Onko olemassa joku kieli olemassa noille merkeille. Kuten tuo käsirauta plussa?
Arvatenkin on, mutta siitäkään en tiennyt.

Cuffs

Käsiraudat = Hand - Cuffs

Olin vain pilvessä ja muka nokkela. :D

G

Guest

Moi hauskuttelijat

Kyllä minulla on pää jumissa.. liikaa tietokoneen ruutua sekä istumista..

Olen ollut liian kauan ilman hyvettä.. täälläpäin ei apuja hirveästi löydy.

Cuffs

Hitchhiker

New member
Hei, haluaisin takertua yhteen juttuun tuolla topikin alussa. Termari ufoon yhdistettynä, ei välttämättä ole paras ratkaisi.

Aikoinaan tein kokeiluja ja käytin eri tehoisia lamppuja vastuksena ufolle. Kaikkein pienempi tehoiset (olisiko olleet 10-15w) eivät hirmuisesti häirinneet ufon toimintaa, muuten kuin hiljentämällä, joka olikin tarkoitus. Mutta siirryttäessä isompiin vastuksiin alkoi ufon moottori lapoineen ottaa häiritötä ja laakerit kirskuivat. Ei kuullostanut kovin terveeltä.

Summarum:
Varmasti saadaan hieman leikattua ääntä, muttei sen vertaa mitä pienellä vaimennusmateriaalilla saataisi aikaan helposti ja turvallisesti. Entä jos lämmöt laskevat ja termostaatti päättää hiljentää reilusti tuuletinta, voi aiheutua laakerien kulumista ja epämääräistä möykkää.

Virhemarginaali:
Testit tosiaan suoritettiin lampuilla, joten en tiedä miten se vaikutti sähkön laatuun, kun ei oskilloskooppia ollut käsillä. Tosin en enään varmaan osaisikaan käyttää sitä =) Voihan se olla, että kunnolla toteutettu systeemi ei häiritse ufon toimintaa.

Tässä 2 senttiäni soppaan :)

G

Guest

Moi Hitchhiker

Olen kanssasi samaa mieltä että ufon moottori leviää kun tuossa aletaan termostaatilla jarruttamaan.

Ainakin ufon tulisi olla sellasta toimintaa kestävä enkä tiedä on Viruksen ufo sellainen.

Haluaisiko Virus kommentoida asiaa?

Cuffs

G

Guest

Perushimmentimellä suoritettuna kierrosten alentaminen ei tuota ongelmaa. Ei epämiellyttäviä ääniä tolla toisiks pienimmällä ufolla.

G

Guest

Eli vinkkaatte että peukku myis jotain tuulettimen paskaks pistävää säädintä? :O

Mä en jotenki pysty uskoon tota. Fan Controller kuitenkin niin kallis kapistus että luulis sen ny osaavan hommansa..

Soitin peukkuun ja sieltä sanottiin että FC:n ei pitäisi jännitteitä häiritä. Toki tulee tuulettimelle enemmän käynnistyksiä ja siten mahdollista nopeempaa kulumista mutta tuskimpa tolla suurta merkitystä on, arvelisin.

Myiskö ne muka ketunhäntä kainalossa? En usko, mutta aivan sama, onneks on takuu :)

Last edited:

Hitchhiker

New member
En vinkannut peukun myyvän tuotteita, jotka laittaisi kamat paskaksi. Kokemus oli omani ja samoin testit. Tälläisiä havaintoja oli tullut muutamilta tahoilta, että alhaisemmat kierrokset eivät ufolla väänny aivan puhtaasti. Halusin tälläisen seikan tuoda varmuuden varalle ilmi.

Mutta se on hyvä, jos peukun säädin ei vaikuta sähkön laatuun. Näin ollen ei pitäisi suurempia häiriöitä syntyä.

G

Guest

No siis, toi säädin on semmonen et siitä säädetään lämpötila mis se menee päälle + sit ku se menee päälle nii kuinka lujaa se pyörii sit..

Eli Hitchhiker meinaat että pitäs pistää 100% teho tohon toiseen säätimeen?

G

Guest

Moi VIrus

Mihin tuota termaria tarvii oikeastaan?
Eikös cooltubessa ufon kuulu puhkua täysillä kokoajan valojen ollessa päällä?

Saako sillä tasemman lämmön vaatehuoneeseen?

Cuffs

Last edited:
G

Guest

No termarilla saat säätää tarkan lämmön minkä haluat huoneeseen.

Katsos kun ei oo äänenvaimenninta (pitäs ostaa jos meinaisin pistää 100% tehot) nii ei viittis pitää huutamas tota ufoo makkariin kokoajan. Kivat yöunet meinaan..

G

Guest

Moi Virus

Mulla on kans ufo käytös. Teholtaan 340 m3/h. Hormi siinä on 125 mm.
Kyllästyin myös meteliin ja Laitoin sen päihin 3 m äänieristettyä ilmastoinputkea ja kietaisin vielä lankamaton ufon ympärille.

Hiljeni aikalailla.

Suunnitelmissa laittaa vielä aktiivihiilisuodatin tuohon imupäähän niin pääsen hajuista eroon samalla.

Tuohon toiseen päähän kun vielä äänenvaimentimen kiinnittäisi niin olisi paketti kasassa.
Harmi vaan ettei ole rahkeita laittaa sellasia kasvatuksi kun itse haluaisi..

Cuffs

Last edited:
Noista Co2-tabuista vielä

Noista Co2-tabuista vielä

Morjensta vaan kaikki
Itse käytin kilju virityksiä ennenkuin nyt syksyllä hommasin noi tabut...Voin olla väärässäkin mutta mielestäni tässä ketjussa on jollekkin tullut väärin ymmärrys..Minä ymmärsin (suomenkielisen) käyttöohjeen näin: Tabletti pudotetaan säiliöön josta sen sisältämä hiilidioksidi alkaa vapautua 4-6 tunnin kuluessa.Tabletti(tai mun tapauksessa pieni muru siitä) täytyisi lisätä 2 kertaa viikossa että kasveilla olisi jatkuvasti hiilidioksidia käytössä...voin toki olla väärässäkin, mutta omalla kohdallani kävi niin että, joulun alla korjasin parhaan satoni ikinä, niin määrän kuin laadun puolesta..Käytössäni oli(on edelleen) Aqua-system, AHH-lannoitteet ja lisäravinteet, 400w HPS.. :confused:

G

Guest

Hei

"Attention: Adding CO2 short before the dark period doesn't give any results! During the dark period the plant doesn't absorb any CO2. The tabs bond the CO2 about 4 to 6 hours to the offered water."

http://www.nomercy.nl/en/content/prods/co2.htm

Millasta satoa on pukannu?

Onko Aqua-system Aquafarm?

C

Cuffs said:
Hei

"Attention: Adding CO2 short before the dark period doesn't give any results! During the dark period the plant doesn't absorb any CO2. The tabs bond the CO2 about 4 to 6 hours to the offered water."

http://www.nomercy.nl/en/content/prods/co2.htm

Aivan, korjatkaa jos olen vääräs, mut musta tos lukee suomennettuna: Huomio:hiilidioksidin lisäämisestä vähän ennen pimeää ei ole hyötyä. Pimeän aikana kasvi ei ime hiilidioksidia. Tabut vapauttavat hiilidioksidin veteen 4-6 tunnin kuluessa...
Eli mun ymmärryksen(ja kokemuksen)mukaan tossa yksinkertaisesti vaan kehotetaan lisäämään mahdollisimman lähellä valojen syttymistä, siis "aamulla".
Aqua-system on mun käsittääkseni Aqua-farmia edeltänyt malli, siis toimintaperiaatteeltaan sama mut eri muotoinen(pyöreä)..
Mitähän siitä sadosta..Lajike oli White Widow, Dutch Passionin kantaa, feminised versio. Lyhyesti, paras satoni..
Ja ehkä mun mielestä tärkein parannus kilju säätöön(ainakin mun tapauksessa) verrattuna nois tabuis on kilju-ämpärin viemän tilan vapautuminen kasveille..
Mut näähän on aikapitkälle mielipidekymysyksiä, kiljun käyttäminen kasvatustilassa kyllä takaa sen hiilidioksidin minkä ne tarttee...HUPUn mukaanhan(versio1) se kiljupanos sinne pitäs vaihtaa ainakin kerran viikos, mä vaan koen et mun tapaukses tabut on sekä halvempia että helpompia käyttää..
Jokainen tyylillään..
Rauhaa & Rakkautta

G

Guest

Hei West-S

Jep, jokainen tyylillään.

Lisähiilidioksidin käyttö ei muuten anna mitään ihmeitä, tosin kasvu nopeutuu.
Minusta jos ilmanvaihto on kunnossa ei juurikaan lisähoota tarvita.
Monet kaappikasvattelijat Co2-lisäyksen jälkeen huomaavat nopeutuneen kasvun ilma ei kierrä tarpeeksi.

West-S Aqua-systems´issä on varmaan 30 L tila.
Oliko mikä watti/gramma-suhde sadollas?

C