What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

ormegødning til planterne

Esperanza

New member
Hejsa.
Tænkte jeg lige ville høre om der er nogen af jer der har erfaring med vermicast / ormegødning til vores små kære planter?

Jeg er selv lige begyndt på ormekompostering, og tænkte at mine planter da sikkert ikke ville ahve noget imod resultatet.

(Skal lige bemærkes, at det der ormekompostering foregår på mit badeværelse, for jeg bor i en 1 værelses :p )

blackone

Active member
Veteran
Jeg glæder mig til at se hvordan det går:) Har selv overvejet at starte en lille ormefarm op indendørs der kan tage sig af blade med videre - og måske også til køkkenaffald hvis stanken kan holdes i ave.

Esperanza

New member
"Stanken" kan sagtens holdes i ave. Jeg har ingen problemer overhovedet med min ormegård.

Og jeg har faktisk fundet en blog om det, med beskrivelser af hvordan man laver en ormekasse, og hvor man finder orm, hvad man bør fodre med og det hele. Må man linke til den slags herinde?

Min salat gik fuldstændigt besærk da den fik ormegødning, så jeg har gode forhåbninger for mine andre små planter ;)

Last edited:

blackone

Active member
Veteran
Vær opmærksom på at der kan være sikkerhedsproblemer i at lægge et link til en blog til offentlig skue i forhold til din identitet...
Nok en bedre løsning at gengive materialet herinde - der er sikkert mange der gerne ville læse med.