What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Neuvoja Kasvatukseen

FatPipe

New member
Terve!

Olen uusi käyttäjä, jonkun aikaa tosin lueskellut tätä foorumia.
ja ajattelin vähän kysyä neuvoja ja tietoa :)

Ajattelin kasvattaa mullassa ja Airpot ruukuilla, onko kellään kokemusta nuista ruukuista? mahtuuko kasvi kasvamaan siinä kokonaan?

Mitä multaa suosittelisitte? minulla on Biolanin mustaa multaa,
Vermikuliittia ja perliittiä.

Ravinteina ajattelin käyttää Advanced Nutrients PH-Perfect Grow/micro/bloom. Lisäravinteina GHE:n Diamond nectaria.

Valona olisi (300w LED) jos joku tietää ledeistä niin, mietin että saakohan tällä mitään aikaseksi? voiko koko kasvin kasvattaa tuolla ledillä? ( http://www.amazon.com/dp/B00DPQLCFI/ref=pe_385040_30332200_TE_item ) Lähinnä lämmön ja sähkö-laskun takia.. asun kerrostalossa ja tilana toimii sauna.

Lajikkeita jotka ajattelin pistää on Dutch passion:in Autoultimatea,autoblueberry tai think different:iä
2-4 kasvia. kokemuksia kyseisistä lajikkeista? kannattaako laittaa autoflowereita vai feminisoituja?

Kiitos vastauksista etukäteen!

GrowKäry

Active member
Auto:t on aina hyvä valinta aloittelijalle.
Ja niitäkin saa femmattuna.

Samoin tuo lannoitevalinta, jätä kuitenkin diamond nectar pois.
Peruslannotteilla pärjää vallan mainiosti.
Muistat vaan että: vähemmän on enemmän- joku 4ml/l kuten purkin kyljessä sanotaan on ihan liikaa. Itse olen vetänyt max 2ml/l.

Airpotit ovat hyviä, itse käytän niissä 100% kookosta(canna pussitavara), joka on mielestäni multaa parempi alusta sisäkasvatukseen.
Kookoksen kanssa pärjää 6l ruukuilla, mullassa on hyvä varata yli 10l...

Ledit on ihan ok jos ei haaveile massiivisesta sadosta mahdollisimman nopeesti.
Led valoilla saa mielestäni kuitenkin parempaa laatua. (vain oma mielipide)

Tuosta linkittämästäsi ledistä en tiedä sanoa onko se hyvä vai ei.
Tuolla hinnalla ostaisin kyllä itse lumatekin säädettävän 250w tai 400w natikan. (5v takuu)
Siitä vaan vääntää tehoja lisää sitämukaa kun kasvit kasvaa.
Jos rahaa riittää, hanki lumatek+ northstar heijastin.
http://www.vplux.fi/tuotteet.html?id=8/370

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Jos on varaa, niin biobizzin light- ja promix mullat on aika päheitä, mut kuten KasvuGary jo sanoi, niin coco ois munkin valinta sisäkasvatukseen. Tuo ledi varmaan kanssa ihan jees, mut uskoisin, että natikalla sais enemmän satoa. Kukituksessa kun alkaa ne kasvit venymään, niin tuon valoteho voi olla vähän niin ja näin, ainakin alemmille oksille. Femmattuja kannattaa laittaa, jos ei o mahdollista saada pistokkaita kamuilta, eikä ole tilaa mahdollisille ukoille. Muuten noi femsut on vähän niin ja näin. Vuosia niitä kasvattelin, mut kyllä noi peruspavut on lähempänä sydäntä.. Se on aina seikkailu, kun niitä laittaa :)

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Tuota cocoa oon vissiin ittekkin käyttänyt, jeppis kamaa. Silti kannattaa jollain se huuhdella ennen käyttöönottoa, moni ei huuhtele ja ihan hienoa työtä, mut ite aina vetelen vähintään kuumalla vedellä. Varmaan kannattaa vegeillä ledillä ja gugittaa natikalla, syssy tuloo niin lämmötkin saa taas sisällä kuriin helpommalla.

Latest posts

Latest posts