What's new

Mitä sit ensi vuonna?

Hissin Appi

Member
Ainakaan Early Queen ei lähtenyt kukkimaan viime kesänä. Esikasvatusta oli parisen viikkoa.
Ensi kesäksi on nyt käyty peltotilkku katsomassa ja tarkoitus olis tuottaa omia LR risteytyksiä mahdollisuuksien mukaan.
Joint Doctorilta tuli uus autoflowering Lowryder #2 (Santa Maria x LR) joka pääsee varmasti myös testiin pellolle. Tulis jo kesä :confused:
 

Matti

Member
Irie!

Kiinnostavaa nähä mitä taas seuraava kesä tuo tullessaan. Kiinnostava määrä lajikkeita teillä suunnitteilla.
Tänä kesänä pistän kyllä 110% prosenttia peliin, kun viimekesä meni vähän pepuilleen. :badday:

Mä ajattelin seuraavana kesänä tehä kunnon mullan vaihon. Mulla on semmonen plänttimaata, jossa olen kesäsin puutarhani pitänyt. Aika kovaa savimaatahan se on. No siinä on tähän mennessä ollut semmonen mustamulta/savimulta sekoitus. Jokakesä toisessa laidassa olleet kasvit on kärsineet jostain vajeesta rankasti ja kuolleet pois. No ajattelin tänäkesänä kaivaa kaiken vanhan mullan pois ja laittaa pelkkää mustamultaa tilalle. Ajattelin rakentaa siitä tavallaan isonruukun eli eristää savimaan ja mustanmullan muovisäkeillä, mitä luulette onko tämä kannattavaa? vai pitäiskö vaan jättää noi muovisäkit pois. Sori, jos selitit huonosti. :yoinks:
 
G

Guest

:yes:

joo ajattelin vähän samaa kun mullakin on tossa pellolla savimaata. Elikkä turvetta, lehtiä, merilevää rannalta, kompostia ja soraa maahan saven sekaan. Sit ehkä vähän kalkkia ph'n tasapainottamiseen. Mutta haluaisin pitää kasvatukseni niin luomuna kun vaan voin. Neuvoja olisi avuksi

Ja sit mun piti vielä kysyä että onko se esikasvattaminen todella tarpeen kun eihän noi kasvit lähde siltikään kukkimaan ennen syyskuuta? (paitsi autokukat)

Koska eihän suomessa ulkokasveilla ainakaan jää vegetys vajaksi.. Itel ne vegetti yli kolme kuukautta niin tuskinpa koossa on valittamista. Vai rupeavatko ne plantut (ei autot siis) kukkimaan ennen kun valoaika muuttuu 12/12 jos niitä esikasvatetaan? Biokellot soi jne...

Ja menevätkö ne sekaisin kun niitä sitten sisäkasvatuksen jälkeen viskoo metsään? Siis voitetaanko siinä mitään vai onko teillä pistokkaat tiedossa vai miksi esikasvatatte sisällä :confused:

Kysyn koska ajattelin itse lähteä siemenistä likenteeseen. Jos ne jaksavat ylös maasta niin sit ne myös jaksavat loppuun saakka.. Luonnon voimalla
 
Last edited:
G

Guest

ok kiitos... kyllä ne meikäläisen superskunkit ainakin huiviinsa vetivät :tongue:

eikö nokkonen muuten tykkää samasta maaperästä kun ganja? et jos siitä aloittaisi.....
 
Last edited:

kommando

Member
Mun käsityksen mukaan kyl toi kuukauden/parin esikasvatus kannattaa, koska jotkut lajikkeet sit rupee puskee pienä esikukintoja kun ne on tarpeeksi kauan ollu veges ja en nyt siis tarkota mitään AF lajikkeita...ainaski itellä on toi c99 puskenu karvaa pelkässä vegessä ja huhuja on liikkunu et toi afghani ois kans saman tyyppinen, mut kait se on kans fenosta ja vaik mistä kiinni!

Mulla lähti swiss miss kukkii joskus 4-5 vuottasitten ulkosalla kesäkuun loppupuolella kun sen päälle oli taipunut toinen vähän pidempi lanttu, et kait tollasilla varjostus kikoilla saa kans aikasemmin lantut kukkii.

-rauhaa-
 
G

Guest

oukei hyvä tietää :yes:... vähän sitä arvelinkin

mulla ei ole toisaalta edes mahdollisuus esikasvattaa sisällä mutta voisinhan rakentaa kasvihuonen ja vegettää niitä siellä vähän aika ennen kun meidän ulkokasvatus sesonki alkaa.

Onko mitään vinkkejä siihen että mitä voisi käyttää lannoitteena jollei halua hirveästi niitä kovia kemikaaleja syöttää kasveille? Siis luonnollista lannoiteseosta olen keittämässä ensi kesäksi. Onko esim. se vihreiden panttereiden luomumixi vielä jollain vielä tiedossa?

Rauha on rautaa
 
Last edited:
G

Guest

kyllä ne ahneet etanat syö helposti pieninä sirkkalehtiä myöten...

onkos se enään mitään kunnon ulkokasvatusta jos kuukausi tolkulla esikasvatetaan, kun viikko pari ajaa yleensä asiansa -> pikku taimina istutukset, helppo siirrellä ja kuljetella.

ja jos on paljon siemeniä, niin hyvään maahan/peltoon kannattaapi kokeilla suorakylvöä syksyllä ennen lumia tahi keväällä.
ajoitus on tärkeä, koska linnut pirulaiset tykkäävät niistä liiaksikin, joka voipi muodostua ongelmaksi (homeen ohella) villiintymisrojekteissa....
http://www.flickr.com/photos/jacqrojo/sets/72157594221425189/
 

Hissin Appi

Member
Joo, siis kyllähän nuo Autoflowerit lähtemät kukkimaan juuri valorytmistä riippumatta. Eli tuo "biologinen kello" juurikin.
Ite esikasvatin viime kesänä joku parisen viikkoa, taimet lähti ulos n. 15-25cm pituisina. Esikasvatuksen yhteydessä on jotkut kokeilleet 24h pimeyttä ulossiirtoa edeltävänä päivänä, auttais kuulemma kukinnan aloituksessa...
Noh, ite en moista vielä kokeillut.
14 kasvia lähti ulos ja puolet, eli 7 selvisi jonnekkiin syyskuun paikkeille.
Aikaisemmat 7 joutuivat jonkun mystisen elukan hävittämiksi, sanon hävittämiksi, koska kasveista ei ollut jäljellä yhtään maanpäälistä merkkiä. Molemmilta rikospaikoilta löytyi oranssin punaisia höyheniä??
Huvittavin läppä oli se, että tämä tunkeilija oli syönyt kaikki uroskasvit :D
Kaikki 7 jäljelle jäänyttä näyttivät naaraskarvansa elokuun lopuilla (?? muisti...) kunnes joku oli ne sieltä ennen syyskuun loppua käynyt repimässä :badday: Eipä noista ois kukkaa tullukkaan, ei oikein kukinta alkanu kunnolla missään vaiheessa.. Tässä pari muisteloa kesän spoteilta:
Ekat 2 kuvaa n. 150cm-180cm
EarlyQueenspot1_5.jpg

EarlyQueenspot1_3.jpg

Seuraavat kuvat 120cm-140cm
EarlyQueenspot2_2.jpg

EarlyQueenspot2_1.jpg


Parisataa autofloweria peltoon ens vuonna, kyllä sieltä jotain tulee...
 
Last edited:

Matti

Member
Harmillisen kallista vaan ruveta hommaamaan noita siemeniä siemenpankista. :badday:
Pitäis ruveta säästä paitsi että tulot on paskat. :lurk:
 
Last edited:
G

Guest

söi vaan uroskasvit... leppoisa puutarha :D

joo kyllä se on pieni investointi mutta täytyyhän niitä siemeniä jostain hankkia. Aika kova hinta tossa Stuporsonissakin kun siemenet maksaavat postikuluineen noin 10 euroa kipale. Mutta osa lajikkeista lisäntymään niin sit ei tarvi muutamaan vuoteen huolehtia sitä et paljonko maksaa.

Iso natikka on ilmainen :yes:
 
Last edited:
N

neoobik

itellä ei kokemusta muutakun paradise-seedsistä ja aina homma pelannut.. kerran ei papuja näkyny niin perkele suoraan soitin ja kysäsin niin oli unohtanu laittaa tuleen tännepäin ( laitto hiisauksen piikkiin :D ) laitto sit viä viis narttuu samaan settiin ja t-paidan.
 

Yellowmoon

Active member
Ens kesänä satsaan af-risteytyksiin, se on varmaa. Vois jopa harkita omaa af- siemenprojektia jos kapasiteetti antaa myöten, vaikka niitä saattaa paraikaa tuolla mettässä kasvaa, mutta vain rytkyä. täytyy miettiä tosissaan mitä laittaa koska esikasvatusmahdollisuudet on kortilla. Sitte toisekseen haluan kasvattaa avoimilla paikoilla eli kasvit ei saa olla hirmu korkeita. Jos syrjäinen kolkka löytyy niin vaikka royal danea ja jotakin earlya......
 
P

perakko

itse sain tuossa vähän maistiaisia fin420sta joka oli tosin sisällä kasvatettua mutta oli kivan tuoksusta/makusta ja toimivaa polttoo. sitä ois kyllä hieno saada ulkoprojekteiks ens kesäks...
 
Top