What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

mit 3. grow

mr.indica

Member
det er dcf´s HP jeg har kun haft en af dem før men den var også en af de bedste
jeg har smagt og røget overhovedet

jeg er ved og udryde thrips og mine planter har det ikke for godt
:cuss: det er nu 2. dagen i behandling og jeg håber at de overlever

de har fået sprit og brun sæbe en tske af hver i 1 liter vand som
jeg har forstøvet lidt ud over dem med

og de kæmper

SIKKE NOGET PIS det ligner 2 måneders spildt arbejde :wallbash:

mr.indica

babba

Member
surt husk at sprøjte på undersiden af pladene og lav ny spray hver gang de kan ikke lig "gammelt" spray.. sør for varmen er ca 22-25 c i rummet og luftfugtiheden er lav.. pøj pøj med det ..

Fandme synd !! hvor varmt har du det i dit skab ??

Det er min erfaring at dev. skadedyr har bedre vilkår i varme forhold,
hvis du kan få tempen ded på 18-20 gr. Celsius,
har planterne større chance for at klare skærene end ved 25-28 grader..

Jeg bruger denne: Florina Insektsæbe PLUS

Florina-insektsæbe-t.jpg
52_0.jpg

Og sådan en 5L pumpe sprøjte til dosering....

Der står at der skal sprayes 2 gage med en uges mellem rum men jeg ventede kun 5dage og planterne havde det fint.. Ps: jeg prøver så vidt muligt at undgå at ramme selve buds´ne, med mindre at de er meget hårdt angrebet..

Hvis du sprayer på selve budsne kan en løsning være at lave ICE på det så du kan få vasket sæben af.. :joint:

Jeg kan anbefale min metode den kan holde problemet nede til du har høstet..

Og der efter Spray hele rummet og vask det rent og lad det stå min et par dage inden du starter næste grow..

Mvh. Brightshadow

Last edited:

Trolden

Member
lad os se nogle planter der har fået brun sæbe og sprit på sig!
det er lærepenge til os andre!
og gerne nogle trips billeder...

hvordan går det med behandlingen???
er de væk...

L

Ludo

Ned og køb et par planter basilikum....det kan thrips ik lide.....men er du sikker det er thrips og ik sørgemyg??? Hæng et par flue fange-strips op i skabet det hjælper betydeligt.......dem der der klistrer af H.......til..!!
:badday: men der er altid en solskinsdag efter regnvejr...... :smoker:
Og hvis det er sørgemyg, lægger de æg iunder jord overfladen, så du kan fjerne de øverste par cm. lag jord og så skifte det ud med nyt........alt sammen afprøvet......virker.......du skal nok få bugt med de sataner...... :headbange

mr.indica

Member
ingen billeder denne her omgang bare en hurtig update

jeg har badet min planter i insektsæbe idag og jeg mener badet

den jeg fik fat i kommer fra ECOstyle og hedder lusefri og skulle være godt mod det hele
så nu er der bare og vente og se

jeg er ikke så meget hjemme for tiden så nu for det bar lov til og klare sig selv de næste 2 uger

så det må bare briste eller bære

mr.indica

Trolden

Member
måske at du skulle revægge dem i 14 dage sådan at de kunne komme sig? så taber du kun 20 dage og vinder en lidt større plante måske...

Trolden said:
måske at du skulle revægge dem i 14 dage sådan at de kunne komme sig? så taber du kun 20 dage og vinder en lidt større plante måske...

NEJ ! at begynde at vegge planter der allerede er i blomst er en rigtig dårlig ide da det stresser planterne volsomt og det er ikke just det de har brug har lige nu..

Jeg havde en håndfuld Hawai x Skunk 1 der smed nesten alle bladene..
fordi jeg blomstrede dem i ca. 2+ uger (frøplanter der skulle kønsbestemmes) og smed dem tilbage i vegge.. så dårlig ide..

Bright..

mr.indica

Member
her er så lidt af hvad jeg har tilbage efter at thrips har haft sit tagselvbord i mit skab :spank:

her en white rhino

og her er en northen lights x hindu kush skunk

og her er en hashplant

billederne er fra dag 41 i blomst

mvh mr.indica

mr.indica

Member
hmm jeg har vist for meget om ørene i øjeblikket :bashhead:
jeg har glemt at update min tråd :spank:

nå men skidtet er høstet og tørret og jeg har ikke nogle senere billeder en dette her :cuss:

og jeg må sige at de thrips åd af mine planter og da jeg høstede dem mener jeg sgu at en af dem bed mig kan det passe ???

men overraskene god røg jeg fik af dem når man tænker på hvad de var udefor
men kvantum var ikke så godt da de ikke voksede så meget pga. thrips :deadhorse

end of the road

mr.indica

Latest posts

Latest posts