ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here.
Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!
hey der ... det er ikke for overbevise dig mere nizzle men mere hvis der er andre der kigger med
Her er en plan over mit moder-rum og det kan også bruges til ebbe/flod med lidt modifisering. Det er en controller fra aquasystemmet (som jeg ikke vil anbefale, da luftslangerne stopper TIT) men prensippet i controlleren kan nemt laves selv
@DK Det ser absolut også tjekket ud! Jeg har fuld gang i byggeriet af et micro bio-aero anlæg.
Har også lige fået fikset en termostat styret reservoir køler til det nye anlæg jeg skal til at bygge.
Hey Nizzle.
Jeg er 100.000% enig i at grodan sucks, men det er det eneste jeg har prøvet i e&f. I mit sidste aerosystem brugte jeg netpotter med leca, eller bare et "låg".
Det kunne måske virke fint hvis man bare brugte en netpotte i lecaen til at have lidt "hold" på klonen, og så prøvede med hyppig vanding. Når du tester systemet kan du se om lecaen i toppen kan holdes fugtig nok til at prøve.
Bare en idé.. Hvad med om man knuste lidt lava sten og havde det nederst under lecaen. Det er et glimrende og billigt bio-medie
hygge
BTW. Jeg er blevet lidt doven på det sidste, og det har givet bonus. Jeg har droppet kloneren, og så bare sat stiklinger direkte til at roote i systemet. Jeg bruger en tynd fugtig fiberdug jeg lægger direkte oven på planterne de første dage, med kun et par lystofrør. Du kunne måske blive den første jeg ser lave en e&f kloner Skulle da prøves hvis du har et ekstra afklip.
En billig nødkloner, flamingoplade og en balje. Jeg sætter klonernes stængel i et sugerør, og bruger sugerøret som en nål til at trække den igennem uden skade:
Nej, det må det egentlig ikke, men når jeg alligevel skiftede vand hver 2 dag gik det fino uden alger. En plade der passer ville være smartere, he he..
Og - Ja jeg elsker flamingo
hey nizzle ja der er MANGE måder at gøre det på og alle har sine fordele OG ulember, så det er bare om at finde det der passer dig
Altser Dutch pot systemmet VIRKER bare, aeroflo er ikke så god som man kunne tro, men der er ikke meget plads til røderne
Men JEG ville ikke købe et system, har selv offret 6000 kr på 2xPanda aero dutch pot system og det virker bare MEN det har også sine svagheder, så derfor har jeg lavet mit eget ikea pot system nemt og til 1/3 af prisen.
Er du vild med aeroflo systemmet så kan du også nemt lave dit eget, det er bare lidt dyere da enderne til kloakrør koster en bondegård
Så meget vand i resovoiret som muligt er at anbefale, jeg ville også købe gardena sprayers de røde sprayers du linker til ER fra dutch pot systemmet Gardena har også en masse fittings der passer til de sorte slanger du linker til
Bare spørg løs hvis du vil lave et low press aero så har jeg en masse erfaringer du IKKE skal gøre *GG*
En "haveslange" er ikke bare en haveslange...de findes mange typer, nogen lavet i plastik (pvc, pe osv) og nogen i gummi. Jeg tvivler på at de afgiver gift da de er lavet til menneske brug, vanding af planter osv.
Til haveslanger er der brugt en eller anden form for stof som holder den blød, uden at det lige er noget jeg har sat mig meget ind i. Jeg ved fra akvariebrug at det kan dræbe det hele. Jeg skal nu ikke gøre mig klog på om det er alle haveslanger der er giftige .
Når du bruger den til at vande i haven har du ikke det samme vand til at køre i slangen i ugevis. Det er jo bare et par sekunder.
På gartneriet lugter vandet der har ligget længe i en slange også af sur plastik røv.
Jeg har ikke nok viden bag mit gode råd til at jeg vil stampe i gulvet for at få ret , men jeg syntes 20.- for en 100% sikker slange er godt givet ud. Derfor siger jeg som jeg gør.
Hey Nizzle.
Ja, der er så mange spændene muligheder, kan godt forstå du får lyst til noget vildere.
Jeg går i gang med at bygge et aero her i weekenden, som skal blive til en lille kompakt luksus model af mit gamle Dutch pot (som har et par kedelige fejl IMO.).
Hvis du har lyst til at kigge med kommer det i min grotråd efterhånden.( http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=143628)
At smide 4000.- for et system er.... puha.. Damn!! Det kan gøres så meget billigere, og i de fleste tilfælde bedre. At bygge med fittings er lige så let som lego.
DK2670_01> hvor mange kasser kan man klemme ind under en 600Watt pære. Tænker på størrelsen af kasser "bedroller" du bruger.
Grunden til jeg spørger at jeg overvejer at bygge et Dutch low p. system.
Har du fundet alle dine fittings i samme sted?
Har dyrket i et par år med dryp system. men finder det for besværligt at rengøre! Ville købe et org. DP system men du skriver at det har mangler og bedre at bygge et selv?