What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

LED Finland testikasvatus, 3x 120w + 600w nati kaverina, 27 puskaa, SOG

rasras

Active member
LG on ollut paras valo(vähän lediä lisäks ni rupee homma pelittää) tähän mennessä mutta se ei oikein sovellu mun vaatekaappiin. Isona miinuksia oli oikeastaan sen tuulettimen käynnistys ääni ja lampun koko. Gavitalla ei ole noin raskasta koteloa, ei tuuletinta ja se ymmärtääkseni lämpeää vähemmän ja käyttää vain 300w sähköä.

Piti sanoa että noissa ledin alla olevissa on paremman näköinen silmuväli(voi muuten olla että kuva vääristää :) ). Ok noi lajikkeet tekee tästä vähintään mielenkiintoisen, pystytkö tekee jonkunlaisen kartan yksilöistä

rasras: Kaikkien järjestelmien päällä on yksi 120w LED yksikkö LED Finlandilta.

Noi Skunkkimazarit on tuolla kakkossysteemissä, kuvissa vasemmalla, ja noi kaks muuta systeemiä tuota mysteeriä. Itseasiassa tää mysteeri on tullut Gypsy Nirvana Divine Megamixistä, siinä oli joku 9 eri lajiketta muistaakseni mukana, ja ainoot sativaisemmat oli C99 ja White Himalayan Haze (White Widow x Himalayan Haze) ja oon cindyä kasvattanut useita kertoja eikä tää oo sitä, joten todennäköisyys on että WHH, mutta silti jää arvailuksi koska enhän mä, tai sä, tai kukaan voi tietää.

Kyseistä mysteeriä löytyy Tampereen alueelta pistona. Oon yrittänyt saada sitä myös PK seudulle mutta ei oo vielä onnistunut kun tyypit ei halua hakea kaukaa.

Oma kokemus LG:stä että muuten ihan OK (jos ei hintaa oteta huomioon), mutta painon takia vaikea ripustaa mihinkään, ja se ääni ei itseä häiritse mutta kumppania kyllä sitäkin enemmän. Paska ostos oli, saispa sen poistettua jollekkin rohkealle...

alexie1

Member
thats sweet prowler-(kippis!)-, norway and danmark is also good still,sweden is getting there.. finland i know is a good country to have this hobby, maybe i see u at the growhop someday ;) peace

7.11

picture.php

8.11

picture.php

Otin kaikista puolista kuvan

picture.php

picture.php

#1 - pH 5.4 - 500 ppm
#2 - pH 5.6 - 590 ppm
#3 - pH 5.5 - 930 ppm

+ravinteet mittauksen jälkeen, tähtäimessä toi n. 950-1000ppm

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Noniin, hyvältä alkaa näyttää. Meinaatko alimpia oksia vielä trimmata, alkaa aikamoinen viidakoituminen tuolla kohta :)

En ajatellut trimmailla alaoksia.

Kyllä sinnekkin tulee budia, toivottavasti.

Pelkään omaa arviointikykyäni, että entäs jos otan liikaa pois ja sato itseasiassa sitten vähenee boostauksen sijasta.

Edelleenkään ne johdot ei oo siirtymässä mihinkään, älkää te niistä huoliko.

Mutta kiitos ehdotuksesta!

Oon itse tyytyväinen jos tulee 600g.

Tuntuu, että porukalla on ajatus että LED:eillä pitää aina saada joku 3-5g/w, enkä tajua miksi. Eihän natikallakaan saa moisia lukemia.

Kun vaikka noiden LEDien alta tulis 1g/w, niin se olis se joku 350g. Natikan alta jos tulis 0,5g/w ni 300g, eli yhteensa 650.

Niin miksi sitten tyypit odottaa jotain "ainakin" 1000g? En vaan tajua tätä logiikkaa.

prowler

Member
Niin siis virhehän tapahtu sillon alussa kun tuli jUFO:t kun myyjät vertas niitä 90w ledejä 400w natikoihin - siitä se on jääny kaikille päähän että 90w leditehoa pitäis vastata 400w natikkaa, mikä on aivan paskapuhetta. Jos ledit oltais otettu vastaan tehollaan - suomeks: myyjät olis sanonu että ota neljä näitä 90w ledejä vastaamaan sun 400w natikkaa - niin olis aivan eri tilanne nyt ja kyllä ledillä pääsee sinne gpw:hen helposti. Olis ollu vähän eri ilme koko hommassa tässä vaiheessa.

Hyvä logiikka tuon hinnan kanssa.

Meinaan, LED kestää vaikka miten kauan, ja sun natikkas polttimot ja kuristimet ehtii sen LED:n toiminta-aikana kuolla monta kertaa, joista kyllä tulee lisäkustannuksia.

LEDeissä kertainvestointi siis suurempi, ja natikalla pienempi mutta natikkaan sisältyy sitten enemmän juoksevia kustannuksia pitkällä aikavälillä.

Satomääräthän on todetusti henk. koht. juttu. Joillekki ei riitä edes se 1g/w, eli näistä voidaan väitellä vaikka miten, mutta mielipide on mielipide.

Ihme dissausta mun sato-odotuksista, täytyy sanoa, en olis odottanut tälläistä hilpeiltä hipeiltä. Varmaan olis pitäny heittää heti alkuun joku "odotan 75g/w" mutta sitten olis varmasti tullu toiseen suuntaan itkua..

Ei kiinnostuksessa mitään pahaa.

Mua vaan ihmetytti, että kun tässä ollaan vielä vaiheessa, eikä kukaan voi tietää paljon tuolta loppujen lopuks tulee, niin et heti lytätään vaan että paska kasvatus jos ei tuu X maara / watti.

Katotaan mitä tästä tulee. Voihan olla, että sun arvio yli kilosta toteutuu.

Nickeleon

New member
Hanki 4 kpl 30w loisteputkia tonne alaoksia valaisemaan, pistä ne vaan hydron kannen päälle makaamaan.. Saat satoa kummasti lisää.

Last edited:

Latest posts

Latest posts