What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Kookoksessa kasvatus

Rooibard

Member
Mun mukaan biobizzillä tai muilla orgaanisilla ei tee hitoikaan cocon kanssa, ellei sinne saa jotain hajottajia mukaan. Hommaa kunnon myrkyt :)

Tota samaa oon kuullu monesta tuutista ja tän kierroksen vedän orgaanisilla... En siks et tarvis mitään todistaa, oon nähny tulokset omin silmin ja maistanu kans.
Siel on mykoo seassa istutuksesta asti. Fish mix kans vauhdittaa bakteerikantaa. Mun akvaariossa on kans bakteeria muille jakaa eli tää vesi päätyy ny kookoksessa oleville tytöille aina ku vettä vaihtelen.
Ohan tos nurkis gh:n tripack mut se on käytössä bublerissa...

Peace

psyphish

Well-known member
Veteran
Mielenkiintoista nähdä miten tuo orgaaninen toimii kookoksessa, alkaako kookos haista pahalle jossain vaiheessa? Fish mix käsittääkseni aika tuoksahtelevaa tavaraa jo pelkiltäänkin. Lehtiruokinta toimii vegessä vaikka juuristo ei ravinteita voisikaan käyttää, kukitukseen mennessä varmasti juuristossa on jo aikamoinen ekosysteemi.

Rooibard

Member
Joo saa mieltä varsinkin kun nii harvassa tuntuu olevan orgaaniset setit kookoksessa... Mun mielestä pitäs pelata ku junan vessa; kookos ittessään on kumminkin orgaanista ja eipä tuu suolojen kanssa pahoja kertymiä...
Vielä siis varmistuksena kaveriltani eli Bio Bizz Grow on tässä setissä täyain tarpeeton, fish mix sisältää tarpeeks typpee.
Joo lehtiruokintana menee jokatapauksessa koko setupissa tavaraa kaikille tytöille tarpeeks, annan suihkeita puoleen väliin kukua
Fish mix dunkkaa kyl huolella mut sitäkin varten ah pelaa kivasti... Ja peittyypähän osa kukan hajuista samalla. Yleensä suihkuttelen kaikki jämät viel ulos puutarhaan chileille yms yms ja ny on ongelma habanerojen kans ku on liian tulisia lol

Peace

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
^ Joo, mikä vaan toimii ni toimii. Ja on nuo paremmin voivan näkösiä, kun mun aikoinaan cocossa kasvattamat joilla oli lannotteena biopisulat. Ei vaan tuntuneet saavan ravinnetta maaperästä (piopisu ruokkii maaperää, ei kasveja) ja kellersi ja tiputti lehtiä ku syssyn rimpulat konsanaan. Heti kun vaihto myrkkyihin niin alko paranemaan.

QuQua

New member
Hobla!
Tälläset käynnissä tällä kertaa, 600W+dripfeed dtw, Sweet Seedsin Cream Caramel ja Dinafem(CBD Crew) Shark Shock femmatuista pavuista 120x150cm vaatekaapissa:
[URL=https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=59956&pictureid=1406942&thumb=1]View Image[/url] [URL=https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=59956&pictureid=1406943&thumb=1]View Image[/url]
Aika haipakkaa kasvavat, vauhti on verrattavissa nft/aero ajeluihin, nyt ravinteina GHE:n FloraNova+liquid silicon, ja vaiheessa Atamin pk 13/14 vielä. Ravinteet löyty kaikki valmiiksi joten en hankkinut kookoskohtaisia litkuja eikä kyllä kaduta yhtään. Hankin varmuuden välttämiseksi vielä Cannan mono Ca ja Mg pullot (10€/kpl ja kestävät hautaan asti), pariin otteeseen antanut molempia kertaluontoisesti 25% annostuksella. (edit: cal:mg suhde 1:2)
Tämä hydro on kyllä helppo ajella=tankki täyteen ja tippakastelu ajastimen perään, n.5-10% runoff menee omaan tankkiin joka pitää tyhjentää korkeintaan kerran viikossa. Ainut mitä piti hankkia hydroon tällä kertaa on noi 30x110cm pöydät ja nikkaroida 2x2" hukkapaloista 25cm koroke niille jotta sängynaluslaatiko-resot mahtuu alle. Halvalla tuli todella toimiva ja erittäin taipuva systeemi rakennettua. (Sanottakoon että romulootista löytyy loputtomasti hardista, kyllähän pikkunippelit joita tohon kuluu maksaa jos lähtee kaupasta hankkimaan)Laiskanlepposaa kasvatusta kun voi unohtaa ph ja ec mittailut reson täytön jälkeen:dance013:

Huomasin kookosen pintakerroksessa valkoisia, alle 1mm mönkijöitä ja hetken tutkimisen jälkeen ovat ilmeisemmin "springtails", mitä sitten suomeksi ovatkaan. Tulleet ilmeisemmin Cannan kookossäkissä, Onko porukalla kokemuksia noista? Tekevätkö tuhoja, miten päästä eroon?
EDIT: Hyppyhäntäiset eivät ilmeisemmin ole vaarallisia mutta leviävät kuitenkin olkkarin huonekasveihin jossain vaiheessa, Mitä mieltä porukka on kolmannella kukitusviikolla Neem öljyn suoraan kookokseen antamisesta? Makuhaittoja?

Itsellä oli joskus myös tuo hyppyhäntä ongelma, käytössä oli tosiaan tuo cannan coco säkki. En kyllä huomannut, että niistä haittaamaan olisi ollut... ilmeisesti syövät kuollutta juuristoa yms. kertymiä. Itse olen pitänyt kesällä kookos säkkejä auringon paisteessa, jotta nuo hyppyhäntien munat paahtuvat. Helpoiten eroon pääset hukuttamalla nuo, mutta itse tökkisin pieniä reikiä kookokseen, jotta kookos ja juuret saisivat enemmän happea ja kookos pääsisi hengittämään/kuivumaan nopeammin (ei kokonaan, missään nimessä). dripfeed on hyvä. Itse käytän mieluummin rinkulaa kasvin varren ympärillä, jotta ravinne lios leviää paremmin ja tasaisemmin. Muuten setuppisi on parempi kuin hyvä, itsellä oli alkuaikoina samanlainen. Niin ja tosiaan nuo 6.5litran ruukut rokkaa kookoksen kanssa paremmin kuin hyvin... ainiin otappas seuraavaan rundiin airpotit käyttöön ja ihmettele kasvun räjähdystä. Niin ja se neemöljy en itse sotkisi sitä tuossa vaiheessa, osta ensi kerralla brikettejä ja alkulannoita itse.

Nyt paapomaan Grimin veljesten Cinderella 88 kasveja ja sen risteytyksiä...

QuQua

New member
Niin ja tosiaan järjestele kasvit niin, että nuo pitemmät ovat sivuilla ja lyhyemmät keskellä. Saat kunnolla hyödyn irti, latvusto siis u:n muotoon.

Sweet Inc.

Member
Tää systeemi rokkaa! :tiphat: Varmaan tuo ruukku koko se 6,5L? Aikalailla samaa setuppia oon ajatellut jos isommin hurahtaa harrastaa ja näyttäähän tuolla mukavasti kasvavan yrtit. Toivottavasti laitat kuvaa vielä myöhemminkin.
Tossa on sekasin 6l, 6,5l & 7l ruukkuja, ovat about sopivan kokosia 3x1min/24h kasteluun, pari kuvaa @30pv valojakson vaihdosta:

Olis pitänyt toisella viikolla karsia alaoksia rankemmin mutta ei tuolta älyttömästi popkornia ole onneksi tulossa. Hartsiakin alkaa pukkaamaan pariin yksilöön mukavasti.
ainiin otappas seuraavaan rundiin airpotit käyttöön ja ihmettele kasvun räjähdystä.
Meinasin noita kankaisia smart-potteja ennemmin, kummastakaan ei tosin ole omakohtaista kokemusta. Sekottelen kookokseen perliittiä 1/3 jotta voi kastella useammin, air-tai smartpot voisi kuivata hieman nopeemmin ilman perliittiä...
Niin ja tosiaan järjestele kasvit niin, että nuo pitemmät ovat sivuilla ja lyhyemmät keskellä. Saat kunnolla hyödyn irti, latvusto siis u:n muotoon.
Tähän on pyritty, kaikkiin latvoihin on polttimosta aika tarkalleen 40cm riippuen kuinka kärkkäästi on heijastinta nostamassa.

Ja, perkele, T-neonin putkivalaisin kilahti, nyt on pistokkaille kylppärissä natikkaviritykset kun ei kaappeihin lämpöjen takia voi laittaa. Hitto täs välillä riittää tekemistä ja maksamista kun tarvii vielä pari tuuletinta tonne vaatekaappiin latvuston alle, ostin tossa kaks klipsituuletinta ja molemmat lahos kolmessa päivässä... Tehdäänköhän laadukkaita klipsituulettimia lainkaan? Varmaan pitää jotain Honeywellin pienempiä katella luotettavuuden takia.

hamppuu

Member
Kolmas coco runi lähti käyntiin tasan kuukaus sitten ja tähän runiiin otin ravinteiksi Advanced nutrientsin sensi ph perfect sarjan (with karvassuola), ja pakko sanoa HUHHHUH miten helpoks nykyaika on tehnyt hippien kasvatukset.
Aikaa säästyyy kun ei tarvitse ph:ta mittailla/tasotella. :) so fuckin simple!!!!

picture.php

Tällä viikolla siirrytään kukitukseen, ja kukituskin pitäis mennä' yhtä helposti (mitä kaverin kasvatuksia seurannut)

psyphish

Well-known member
Veteran
Miten olet tuota pH-perfect sarjaa käyttänyt? Siihenhän vissiin tarvitsee kaikki sarjan komponentit ja vissiin ec-mittarinkin? Vai onko jotain yksinkertaista kaavaa olemassa?

hamppuu

Member
Toi sensi linja koostuu kahdesta osasta, mikä on sama kuin cannan coco ravinteissa eli A & B.
Mut mite nää eroo cannasta niin vege vaiheeseen on grow ja nyt kukitukseen pitää ostaa bloom. http://www.advancednutrients.com/products/ph-perfect-sensi-grow-parts-a-b/
Ei tarvita ec mittareita , kuhan vaan lukee kasvia (tällä hetkellä kastelen kerran pvässä ja lisään 2ml/l)

Joten on kyllä perkeleen helppoa! :) oon suhtautunut skeptisesti näide AN ravinteisiin, mut onneks kaverilta näin eka toimivuude, jonka myötä päätin itsekkin kokeilla EIKÄ kaduta yhtään! :)

Ainut mitä sensi ravinteide kanssa pitää muistaa jos kookoksessa kasvattaa niin lisää karvassuolaa suhteella 2g /10 litraan (muuten tulee magensium vajarii)

psyphish

Well-known member
Veteran
Eli 2ml / litra A:ta sekä B:tä, yhteensä 4ml per litra? Onko tuo AN:n oma suositus? Tuosta Sensistäkin on AN:n sivuilla erikseen coco versio, jonka kanssa ei ilmeisesti pitäisi tarvita mitään cal/mag yms. lisiä.

Olen käyttänyt Microa ja Bloomia kookoksessa, mutta ei huvittaisi koko ajan kalibroida pH-mittareita.

hamppuu

Member
AN suositteleee 4ml kumpaakin a sekä b:tä ja toi on todettu aivan liian vahvaksi. (isompi kulutus, enemmän myyntiä -> myyntikikka=?)
Mä oon menny siis puolella suosituksesta, ja kasvit voi paremmin kuin hyvin.

Kyllähän tostakin coco versio on muttei ole vielä suomen markkinoilla nähty. Ja vaikka coco ravinteilla kasvattaa niin silti ite suosin pienen magnesium lisän käyttämistä (näin mä tein cannan coco ravinteilla ja kasvien oksat kasvoivat todella vahvoiksi) :)

Suosittelen sunkin siirtyvän tähän nykyaikaan, niin helpottuuu hommat kun ei tarvi ph-mittarin kanssa pelailla :tiphat:

Tuossa vielä hyvä video mikä selittää miten tää ph-perfect sarja toimii https://www.youtube.com/watch?v=CGzSE77qd-U

psyphish

Well-known member
Veteran
Tarkistin taas pH-mittareiden kalibroinnit.. kolme mittaria, kaikki näyttää eri lukemia, 5.6 - 6.5. Kalibroin kaikki pari viikkoa sitten. Pakko kai se on pH perfekteihin siirtyä vaikka aika kalliiksi tuleekin.

k-grower

Member
itsellä aika monta ph mittaria myös sanonut sopimuksensa irti, ensimmäiset ph mittarit oli kalliimmanpuoleisia kuten adwa ja hannaa joilla on määrätty käyttöikä (ainakin mun käytössä)noin pari vuota parhaimmillaan kestänyt, luin sitten jutun jonku en muista kuka tai missä että, mutta pointtina oli ettei ne mittaus päät ole ikuisia vaikka kuinka hyvin säilyttäisi oikeissa liuoksissa ja puhdistaisi toisella joten ostinpa sitten semmoisen martini merkkisen johon saa vaihdettua sen pään, kuitenkin sitte kun sen aika tuli niin kukaan ei enää valmistanu/myyny enää koko mittaria tai sen osia...

näin viisastuneena virheistä oon sitte ostanu noita kiinan halpa ph mittareita joita saa ebaystä halvimmillaan 5.40€ kappale ilmasilla postituksilla, jos vaikka 20-30€ sijoittaa ja ostaa heti 5-6 kappaletta kerralla tulee varmana halvemmaksi mitä ostaa jotain ph mittareita suomesta, toki nois hong kongista yms tilattuna saattaa kestää sen kuukauden että tulee perille ja joka viides varmaan on "maanantai versio" sekä takuu jutut voi olla nihkeitä suorittaa kun tavaran postitus takaisin saattaa maksaa hunajaa, jotkut jotka pyörittää paljonki tavaraa silti voi korvata esim kuvaa tai videotakin vastaan jos semmoisen saa otettua, albabasta tuli katottua noita hintoja ja parhaimmillaan niitä sai jollai sadalla eurolla 500 kappaletta XD.

Sweet Inc.

Member
Kolmas coco runi lähti käyntiin tasan kuukaus sitten ja tähän runiiin otin ravinteiksi Advanced nutrientsin sensi ph perfect sarjan (with karvassuola), ja pakko sanoa HUHHHUH miten helpoks nykyaika on tehnyt hippien kasvatukset.
Aikaa säästyyy kun ei tarvitse ph:ta mittailla/tasotella. :) so fuckin simple!!!!

View Image

Tällä viikolla siirrytään kukitukseen, ja kukituskin pitäis mennä' yhtä helposti (mitä kaverin kasvatuksia seurannut)
Terhakan näköstä!
Nämä ph-perfect sarjat kiinnostas itseäkin periaatteessa, mutta mitenköhän käy ph:n jos käyttää esim. valmistajan X pk13/14 tai vastaavaa? Tai jos joutuu suuntaan tai toiseen syystä tahi toisesta ph:ta korjaamaan, miten ph käyttäytyy tankissa sen jälkeen?
Kyllähän tostakin coco versio on muttei ole vielä suomen markkinoilla nähty.
Viherpeukussa nähty:)
itsellä aika monta ph mittaria myös sanonut sopimuksensa irti, ensimmäiset ph mittarit oli kalliimmanpuoleisia kuten adwa ja hannaa joilla on määrätty käyttöikä (ainakin mun käytössä)noin pari vuota parhaimmillaan kestänyt, luin sitten jutun jonku en muista kuka tai missä että, mutta pointtina oli ettei ne mittaus päät ole ikuisia vaikka kuinka hyvin säilyttäisi oikeissa liuoksissa ja puhdistaisi toisella joten ostinpa sitten semmoisen martini merkkisen johon saa vaihdettua sen pään, kuitenkin sitte kun sen aika tuli niin kukaan ei enää valmistanu/myyny enää koko mittaria tai sen osia...

näin viisastuneena virheistä oon sitte ostanu noita kiinan halpa ph mittareita joita saa ebaystä halvimmillaan 5.40€ kappale ilmasilla postituksilla, jos vaikka 20-30€ sijoittaa ja ostaa heti 5-6 kappaletta kerralla tulee varmana halvemmaksi mitä ostaa jotain ph mittareita suomesta, toki nois hong kongista yms tilattuna saattaa kestää sen kuukauden että tulee perille ja joka viides varmaan on "maanantai versio" sekä takuu jutut voi olla nihkeitä suorittaa kun tavaran postitus takaisin saattaa maksaa hunajaa, jotkut jotka pyörittää paljonki tavaraa silti voi korvata esim kuvaa tai videotakin vastaan jos semmoisen saa otettua, albabasta tuli katottua noita hintoja ja parhaimmillaan niitä sai jollai sadalla eurolla 500 kappaletta XD.
Omat digi ph-mittarit ovat myös kaikki poikkeuksetta kuolleet lyhyen sekoilunsa jälkeen. Näyttäs siltä että se lasisondi mittareissa ei todellakaan kestä kuukautta-muutamaa pitempään ainakaan halvemmissa mittareissa, tästä syystä GHE/Essentials/Nutriculture tippatestit pysyy käytössä. Pitänee ottaa ne tänään mukaan reissuun koska tuttu epäilee omaa halpismittariaan epätarkaksi.
Tuosta "lähi" liikkeestä sais vedenpitävän Adwan vaihtopäällä 47€+19€ vaihtopäät...voi olla lopulta samanhintaista kuin hankkia parikymmentä halpista.

Sitten bonuskysymys: Onko porukka istuttanut suoraan Ugro-kookokseen? Turvottelin jonkun 10l testiksi ja mittari näytti läpijuoksusta 1,9EC eli turhan hottia, esim. Canna pro oli 0,4EC. Uskaltaako jättää huuhtelusavotan tekemättä? Kyseeessä 70l XL-tiili lisätyllä mykorritsalla.

hamppuu

Member
Terhakan näköstä!
Nämä ph-perfect sarjat kiinnostas itseäkin periaatteessa, mutta mitenköhän käy ph:n jos käyttää esim. valmistajan X pk13/14 tai vastaavaa? Tai jos joutuu suuntaan tai toiseen syystä tahi toisesta ph:ta korjaamaan, miten ph käyttäytyy tankissa sen jälkeen?

Viherpeukussa nähty:)

Omat digi ph-mittarit ovat myös kaikki poikkeuksetta kuolleet lyhyen sekoilunsa jälkeen. Näyttäs siltä että se lasisondi mittareissa ei todellakaan kestä kuukautta-muutamaa pitempään ainakaan halvemmissa mittareissa, tästä syystä GHE/Essentials/Nutriculture tippatestit pysyy käytössä. Pitänee ottaa ne tänään mukaan reissuun koska tuttu epäilee omaa halpismittariaan epätarkaksi.
Tuosta "lähi" liikkeestä sais vedenpitävän Adwan vaihtopäällä 47€+19€ vaihtopäät...voi olla lopulta samanhintaista kuin hankkia parikymmentä halpista.

Sitten bonuskysymys: Onko porukka istuttanut suoraan Ugro-kookokseen? Turvottelin jonkun 10l testiksi ja mittari näytti läpijuoksusta 1,9EC eli turhan hottia, esim. Canna pro oli 0,4EC. Uskaltaako jättää huuhtelusavotan tekemättä? Kyseeessä 70l XL-tiili lisätyllä mykorritsalla.

Mun on vaikee vastata tuohon mitä tapahtuu jos käyttää toisen valmistajan lisäravinteita AN kanssa. Ite ainakin tulen nyt kukitukseen hommaamaan pk-lisäksi AN hammerheadin kun en haluu ottaa mitään riskejä (kuitenkin eka runi kyseisillä tuotteilla :) ) !

Ekassa cocorunisssa back in the days mä istutin suoraan ugron kookokseen (ilman että huuhtelin) niiin jokainen taimi kuoli, joten en suosittele! kannattaa huuhdella niiin että ulostulovesi on puhdasta.

Päivitellään vielä vähän tilannetta, 5~vkoo siemenestä ja teltta täynnä (thats why i <3 coco! ) ja nää nykyajan ravinteet :D perkele kuin helppoooo tää kasvatus!
picture.php

Last edited:

Rooibard

Member
Vähän päivitystä kun järjestelin huonetta uuteen malliin.. Edelleen ravinteina pelkkä fish mix-kelpak-biobloom. En edes mittaile ravinteita, pikku tiraus kaikkia..

Chocolope

Og Kush

Kolossus

Vkon verran ollu 12/12, isoimmilla kokoa about 75cm. Kerta päivässä ruokinta ja parin pvän välein lehtiruokintoja. Pari pvää sitten tuikkasin trichoderma sientä mykon lisäks.
Kyl tähän mennessä täytyy sanoo et tyytyväinen ratkasuun mennä orgaanisilla. Fish mix korvaa täysin bio grown ja sehän säästää vähän rahaakin. Enkä käytä mitään biobizzin fish mixiä, täältä löytyy paikallista tuotetta halvemmalla...

Peace

Sweet Inc.

Member
Oli tarkoitus käyttää uudelleen kookos+perliittiseos mutta juuret olivat eri mieltä:
picture.php
picture.php
picture.php

Kaikissa kasveissa oli lajikkeeseen ja fenoon katsomatta samanlaiset juuret josta voisi päätellä, että maltillisen kokoiset ruukut monta kertaa päivässä kasteltuna tuottaa tulosta. Jätin myös salaojituksen pois eikä näytä haittaavan.

Last edited:

Rooibard

Member
3,5 vkoo 12/12

3,5 vkoo 12/12

On koko kierroksen terveimmät kasvit, kookos on ehdoton suosikki kasvualusta! Chocolopeissa kämmenen kokoset aurinkolehdet, ogk räjähtäny kasvuun!

Og Kush^^

Chocolope^^

Ravinteina samat fish mix - kelpak - bio bloom. Nyt tulee lorautettua bloomia vähän reilummin ja kalaa vähemmän. Lehtiruokinta vielä reilusti mukana ja kastelu kerta päivässä

Peace