eazyweener
New member
Aivan,en ole enää tämän alkupanikoinnin jälkeen mittaillutkaan. Terveennäkösenä tuulessa lepattaavat Ja noiden lehtien nyppiminen ei kannata,ellei ne ala jo itsestään kellastua?
Aivan,en ole enää tämän alkupanikoinnin jälkeen mittaillutkaan. Terveennäkösenä tuulessa lepattaavat Ja noiden lehtien nyppiminen ei kannata,ellei ne ala jo itsestään kellastua?
Jotenkin olen ymmärtänyt että siinä vaiheessa kun kasvi vasta kasvatteleee juuria niiin voi olla pieni ylikastelun riski. Eli alkuvaiheessa voisi kookosta kohdella niinkuin multaa, eli antaa aina kuivahtaa hiukan kastelujen välissä --> Kasvin juuret alkavat etsimään vettä ja valtaavat nopeemmin astiat. (??? Näin mulle kerrottiin kun mä opiskelin kookoksessa kasvattamista???)
Vasta ensimmäinen kookosrundi meneillään joten ei kyl kokemusta ole paljoa yhtään..
Sen ainakin tiedän ettei siinä vaiheesa voi enään ylikastella kun kasvi on vallanut juurineeen kasvualustan... Mitä enemmän kasteleee sitä paremmin kasvaa
Eli jos oot vasta istuttanut siidut kookokseen niiin odota ensiksi että ne nousee pintaan ja sit miedosti kastelet 1-2vkon ajan.
Ensimmäiset viikot on kyl todella hidasta kookoksessa, mut odotas vain kun juuret valtaavat astian
Me tapettiin muutamat taimet övereihin, joten miedosti sit ravinteiden kanssa liikkeelle
PS... Oli ihan totta tuo teidän kokeneempien väite, että kookoksessa saadaan tuotettua todella hyvänmakuista kukkaa!!
Ensimmäisiä autoflowereita on tullu maisteltua ja palaaa niiin vaaleaksi tuhkaksi! n. 15 pvää tuli pidettyä huuhtelussa.
Onhan tuo paljon luonollisempi tapa viljellä yrttiä verrattuna vesiviljelyyn... siks varmasti makukin on parempi!
Onko tuollainen tumman vihree levä haitallista? Sitä on ruvennu tulemaan cocon pinnalle..