ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here.
Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!
Ik doe dit op een balkon waar ik pas halfweg de dag directe zon krijg. Dan is er nog een boom die een tijdje de boel schaduw geeft. Dat valt me tegen want ik had gehoopt dat zonlicht in de zomer toch wel sterk genoeg zou zijn om indirect toch kracht genoeg te hebben om de plant te laten groeien.
Ik ben ook niet goed met voeding geven. Ik geef visemulsie maar weet niet hoe veel en hoe vaak. Ik houd geen strak schema van voeding aan. Ik heb N, P en K gegeven, onregelmatig in op de gram afgemeten hoeveelheden. Ik noterer alles in Excel. waar ik dan vervolgens niet de juiste conclusies uit weet te trekken. Ik zie GA's planten en ikd enk hoe kunnen die in Thor's naam zo groot worden. Hoeveel werk zit daar dan in? Hoeveel voeding moet er in dat piepkleine bakkie om zo'n boom te krijgen?
Niet dat zo'n struik op mijn balkon kan. Het zou te veel opvallen.
Ook als ik binnen kweek zien mijn planten er meestal zo uit. Zoals je ziet heb ik wel getopt. Maar dan nog worden ze niet echt bushy.
hehe keep it stupid and simple. Grote pot (zo groot mogelijk), vroeg beginnen, en een consequente voedingslijn aanhouden. Wat ik zelf lekker vind voor outdoor is mijn aarde lekker upgraden met organische voedingsstoffen (zoals wormenmest, bloedmeel, beendermeel en niet te vergeten kalk of maerl) zodat ze niet meer zoveel nodig hebben, en dan gewoon bijvoeren. Wat erg makkelijk werkt en waar ik ook zeer goede resultaten mee heb bereikt is de biominerale voeding van BioNova (gewoon de super grondmix, eventueel aangevuld met BN XCel (lekker voor o.a. de humuszuren en kelp) en wat PK in de bloei. De basis voeding per week voorzichtig opvoeren tot je verbrandingsverschijnselen krijgt in de puntjes, en dan 10% terug. Da's makkelijk met minerale voeding: gelijk feedback van je plant. Verder niks, niet afzuren. Zon is inderdaad belangrijk. Toen ik mijn boom had gesnoeid had ik een beduidend véél beter jaar dan het jaar erna, maar een goede zomer doet wonderen, een slechte zomer zorgt alleen maar voor blad en kleine toppen.
Dat probeer ik ook altijd wel. Maar ik ben geremd in het geven van voeding want ik ben wat bang voor te veel voeding geven wat een fout is die velen toch wel maken. Ik ga er een beetje van uit dat zo'n grote pot als ik heb met goede aarde genoeg zou moeten bevatten voor de hele cyclus. Ondanks dat mest ik wel bij. Maar ik doe dat ad hoc want te systematisch dat riekt naar rigiditeit en als je te rigide gaat bijmesten dan bega je snel de fout dat je je gedwongen voelt om je schema strak vol te houden en dus overbemest je dan snel.
Ik neem ook andere grondmix volgende grow op. BioNova is dta weer iets speciaals? Ik wil eigenlijk wel eens gewoon simpele grond proberen zo van de kweker of zo.
BioNova is één van de merken en een fabrikant waar ik goede ervaringen mee heb maar er zijn er natuurlijk meer. Ik gebruik ook produkten van biobizz (zoals de fishmix), BAC (basisvoeding, bladvoeding, final solution, schimmels, wortelstimulator) en Advanced Nutrients (piranha).
Bezuinig in ieder geval niet op je medium, zorg dat je goede potgrond neemt en liefst niet die 5 voor een tientje
De opbrengst van de geoogste plant is 14,7 gram. Dat is niet bijster veel.
Potgrond heb ik al ergens beschreven denk ik. Nee dit was grond van een growshop, niet die van 5 voor een tientje bij de Lidl
Ik denk dat ik eens op zoek moet naar een andere lamp. Misschien toch zo'n MH voor de vegetatieve fase. Mijn opbgrensgten kunnen veel hoger. Hoewel deze plant buiten stond...de condities waren nie toptimaal, te weinig zon, slecht snoeiwerk en ik lijk niet echt een intutie te hebben ontwikkeld voor bemesting.
Echt groene vingers heb ik niet maar ik ben dan ook geen chronische gebruiker die elke dag nodig heeft.
Ik kom er wel mee rond.