What's new

Cph Kush 600w indendørs

snotten

Member
så er mine cph kush blevet sat i blomst, i mit 120x120 med 600 w hps m cooltube, er der nogle herinde der har erfaring med hvor meget gødning de klarer? jeg køre med canna veg ca 50ml pr 10 liter vand pr vanding,
hvornår er det bedste tidspunkt at skifte til canna bloom?

Attachments

• 2012-07-28 16.07.03.jpg
    2012-07-28 16.07.03.jpg
    73.8 KB · Views: 26
  • 2012-07-28 16.07.09.jpg
    2012-07-28 16.07.09.jpg
    53.6 KB · Views: 28
  • 2012-07-28 16.13.50.jpg
    2012-07-28 16.13.50.jpg
    74.7 KB · Views: 23
  • 2012-07-28 16.13.54.jpg
    2012-07-28 16.13.54.jpg
    73.5 KB · Views: 23

DK2670_01

Member
det er meget 600w i det lille telt 8) en 400w ville nok kunneklare det ;)
bloom er jo til bloom ;) så når du skifter fra 18-24 timers lys (Grow) til 12 timers lys (bloom) så skal du begynde at bruge dit bloom gødning ;)
50ml til 10 l lyder fint til mig, så vander du vel hver 2. dag kan jeg regne ud :D
ellers ser det godt ud

snotten

Member
hey DK2670_01

jeg ville da mene at 600w passer perfekt til et 120x120 telt, har smidt cooltube og stor skovl blæser på, og hele molevitten bliver blæst, direkte ud i det fri så der er ingen varmeproblemer eller lugtgener og 400w passer sig, vel egentlig, bedre til et 100x100 telt :bigeye:

ang gødning tænkte jeg bare at de strækker sig en del her i starten af blomster fasen, og det måske var smart at give cannaveg lidt endnu, mens der er stadig kun pre flowers? eller er det bedre bare at skifte med det samme, over til cannabloom?

DK2670_01 jeg kiggede lige på din tråd fra dine tidligere projekter, det ser jo for vildt ud. men hydro venter jeg lidt med.

Last edited:

DK2670_01

Member
jeg er ret sikker på at der i bloom gødningen er ting og sager der hjælper gang i bloom fasen :) de vil altid strække sig de første uger i bloom og alt efter sorten vil nogle stoppe med at vokse andre bliver bare ved :/

et godt tip er også lige at lade lyset være slukket i 24 timer lige før du går over til 12 timer bloom, det er den mørke periode på 12 timer der bestemmer at den går i bloom ;) hvis det altser ikke er en auto sort ;)

takker for de pæne ord ;) hydro er nemt :D jord er sikkert og godt så længe man husker at vande *GG*

CFP65

Member
ud fra den størrelse dine planter har nu så er det absolut tid for at skifte til 12/12 nu.
hvis de ikke skal blive for store. men nu har du kun 7 planter og det kan derfor måske betale sig at toppe planterne så de får 4-6 hovedtoppe.
regn med at de bliver mellem 2 og 3 x større end de var da du skiftede til 12/12 hvis du ikke topper dem
blomstringstiden er mellem 65-70dage (altså fra du skifter til 12/12)
en god ting du kan gøre når planterne er stoppet med at strække sig er at du tager de nederste store blade af (dvs dem der sidder ind til stammen nederst på stammen ved gren delingerne) men som sagt gør det først efter at stræk er overstået.
husk at det kun er disse blade du må pille af, på dette tidspunkt
du kan evt pille alle store blade af 4-5dage før høst men kun hvis du vælger at lade dem gå længere end 70dage og da kun til dag75 i 12/12.
mellem den første afpilning lige efter stræk og efter dag70 skal du absolut ikke pille noget som helst af planterne.
hold PH 6,3 - 6,5 hele vejen igennem. og pas på med vandet specielt efter stræk
du kan evt gøre det at du kun vander nedefra.
har du husket at tage kloner og give hver enkelt plante et nummer? inden du satte alle dine frøplanter i blomst? hvis ikke kan jeg garantere dig for at du vil ærger dig over ikke kan køre den bedste af disse planter op i masse skala til næste grow.
120x120 kan holde 36 CPH Kush i 6,5l potter hvis de sættes i 12/12 600W når de er ca20-25cm høje og give et udbytte på 650-675gr hvis det gøres rigtigt

ca 44-50dage inde i 12/12 ser det ud som om der ikke rigtigt sker mere på planterne og pistillerne visner ned i toppen af planterne, mens de nederste topskud stadig har hvide pistiller og udvikler sig mere, men tag ikke fejl, den skal have 65-70dage og under tiden 75dage 12/12 før trichs er modne.

snotten

Member
hey cfp65
fedt at du deler, ud af din erfaring, med kushen

jeg har lavet ca 20 kloner, inden jeg smed dem over på 12-12 :woohoo:
havde faktisk overvejet at toppe dem, så det bliver gjort i aften, så er der vel til et par kloner mere :thank you:

da du smed de 36 i telt, var det som sea off green, eller hvordan?
hvis de laves i 6,5 liters potter, er det vel næsten et must med aut vanding, for de tørre vel rigemeligt hurtigt ud?

de 650 høstet er det tør el våd vægt?

har du ikke din havetråd i år? plejer jo at være et syn for guderne!

mit eget have projekt bestånde af div sorter fra frøbanken(må man skrive "frøbanken" herinde eller bliver det slettet?) er ved at drukne væk, lorte sommer!
jeg tror jeg har 20 der overlever ud af 150 frøplanter. sur røøøv
men det hjælper da lidt, på humøret at sidde foran teltet, hvor der altid er sommer.

Last edited:

CFP65

Member
hej snotten
650gr er tør trimmet vægt, men den kan komme højere op endnu

36 planter på 120x120 laves med 1 plante pr potte dvs 36stk 6,5liters potter til 36 planter - no problem bare du husker at tage de nederste store blade, så der er god ventillation i bunden af growet, auto vanding er derfor ikke et must, der vandes når det går vildest for sig i uge 5-6 ca 2 x ugentlig med 9liter pr 12 planter og altid i bunden dvs. i bakken under potterne. om vinteren når luften er meget tør kan der vandes mere.
men det er absolut nødvendigt at holde den øverste jord tør fra uge3i 12/12 og kune vande i bakken under planterne, store blade kan bukkes så de ikke skygger eller den midterste finger kan klippes ned til 3cm over fæstet, men det er kun i yderste nødstilfælde.

en sidste ting du kan gøre den dag du dyrker dem fra klon, og går op i 36planter er at tage begyndelserne til side-grene af de første 3-7dage i veg, (brug en pincet) så der kun står en stilk med store blade ned ad stammen på ca 25-30cm i højden og 3-4grenbegyndelser i toppen. det vil sætte størrelsen på toppene op i den sidste ende, og mere eller mindre sikre at du får planter der er lange lige pinde med toppe op ad altså en form for lollipopping. senere i uge 4-5 kan du så tage alle disse grenløse blade af, og få luft i jordzonen

hvis du har toppet dem så skal der gå min 7-10dage før du sætter dem i 12/12
de skal lige have diverse homon-motorer op i gear igen før du går i 12/12.

blackone

Active member
Veteran
Dejligt at se en der dyrker denne sort - det er topklasse kan jeg love dig og planterne er faktisk overraskende ensformige.
Jeg glæder mig til at se et grow med toppede planter - på trods af at de er meget indica snakker vi om rimeligt aggresivt stræk.
Røgen slår hårdt! Super i bong men i rene joints kan der være problemer med at holde dem tændt fordi al harpiksen gør det svært at rulle dem løst nok i hvert fald de tynde joints som jeg plejer at rulle. Hvis du er til BHO ville jeg ikke blive overrasket over mindst 20% olie men her er vi ude i spekulationer for jeg har ikke prøvet det.

snotten

Member
Ja det var planen at Toppe dem, men så røg al min tid med overarbejde, istedet :moon: så nu må vi se om jeg ender op med en kubik meter ensilage, hvis det går så galt, må jeg lave lidt nedbinding og tynde lidt ud. jeg se tiden lidt an

lyder sweet med bho fra kushen :tiphat:

smider lidt nye pics op senere idag, når teltet tænder igen

snotten

Member
aarrgh orm i Teltet

aarrgh orm i Teltet

Fandt små grønne orm på mine kush igår , lige inden lyset slukkede.
så idag er det Ddag, sprit,brunsæbe er indkøbt, til hjemmelavet insekt spray.
angrebet sættes igang kl 21 i aften.

snotten

Member
så er angrebet i fuld gang, 6 grønne orm er tilfange taget.
alle planter er manuelt gennemsøgt, og sprøjtet.

er der nogle, herinde der ved om klisterplader-limplader hjælper mod orm ?

blackone

Active member
Veteran
Hvor store er de orm? Om ikke andet Kan de bruges til at fange eventuelle flyvende forældre så du kan identificere dem. Hvis de er meget små gætter jeg på thrips.

blackone

Active member
Veteran
Av så vi snakker sommerfuglelarver her:) Heldigvis Kan de nok ikke gennemføre en livscyklus men hvis de er sultne Kan de nok lave nogen skade alligevel. Jeg Har været ude for en dræbersnegl engang der på en eller anden måde var kommet ind i mit veggerum.

snotten

Member
update

update

lige en update, de strækker sig stadig en del og jeg vil prøve lidt nedbinding, i weekenden.

skade dyrene er indfanget og jeg er sluppet billigt, kun lidt bære blade er blevet skadet.

Attachments

• DSC_0050.jpg
    DSC_0050.jpg
    44.4 KB · Views: 27
  • DSC_0051.jpg
    DSC_0051.jpg
    44.9 KB · Views: 31
  • DSC_0052.jpg
    DSC_0052.jpg
    59.9 KB · Views: 23
  • DSC_0054.jpg
    DSC_0054.jpg