Hallå skogsfolk!
Tänker att jag öppnar upp årets tråd.
Planering, ideer och lusten smyger sig på här i kylan. Långt kvar, men man längtar ju.
För egen del i år blir det helt nya strains, men färre. Läxan lärd sist, mögel!
Har under vintern bunkrat upp med ca 100 liter bokashijord
Allt körs organiskt igen. Funderar ännu på näringsval.
Gräsklipp och massa löv ska matas ned i spotarna, samt nya spotar.
Sorterna hittills är, Killer Haze auto (amnezia) , G13 och Candyflośs (sour diesel) från cphseeds. Även sugen på deras Butter (ww x girl Scout cookie). Blir första året med sativor, kul!
Mest sugen är jag dock på Quetta, en landrace fr Pakistan. Photoperiodare, en chansning. Men har förutsättningar. Tål alla klimat, stor avkastning, 1-2 m plantor. Lila/gröna Monster. Skörd in i november. Blir att göra frön vilket känns skoj och var längesedan.
Blir mer rek ute när lite snö försvinner.
Hur ser era planer ut?
Tänker att jag öppnar upp årets tråd.
Planering, ideer och lusten smyger sig på här i kylan. Långt kvar, men man längtar ju.
För egen del i år blir det helt nya strains, men färre. Läxan lärd sist, mögel!
Har under vintern bunkrat upp med ca 100 liter bokashijord
Allt körs organiskt igen. Funderar ännu på näringsval.
Gräsklipp och massa löv ska matas ned i spotarna, samt nya spotar.
Sorterna hittills är, Killer Haze auto (amnezia) , G13 och Candyflośs (sour diesel) från cphseeds. Även sugen på deras Butter (ww x girl Scout cookie). Blir första året med sativor, kul!
Mest sugen är jag dock på Quetta, en landrace fr Pakistan. Photoperiodare, en chansning. Men har förutsättningar. Tål alla klimat, stor avkastning, 1-2 m plantor. Lila/gröna Monster. Skörd in i november. Blir att göra frön vilket känns skoj och var längesedan.
Blir mer rek ute när lite snö försvinner.
Hur ser era planer ut?
Last edited: