Någon gång i mitten på september.Den låter väldigt intressant den där gex. När blir den klar?
Jag har massor! Dock endast earlys. PMa mig så löser vi det. Men skynda dig för det börjat dra ihop sigDå var man på G med årets första bädd då, helt öm efter allt bärande ut i skogen är man.. Blir 1-2 bäddar till, ser inte fram emot det men i höst så tackar man sig själv... Tänkte plantera ut i 3 omgångar i år, en tidig, en i slutet på maj och en halvsen utplantering i juni. I år blir det AK47(aldrig blivit besviken på den), Gorilla glue & northern lights. Om man skulle vilja ha bönor från exempelvis OTH, hur löser man det isf?
Odlar du mitt bland träden?Skogsdag och sol!
Varit ut med brunnen hästskit på spotsen. Oerhört fin struktur och mycket maskar! Blir toppen.
Frösådde lite av OTHs Superauto
Quetta och LEB27 har alla kikat upp inne
Haha, nej fan Det här var på väg hemåt på långa promenadenOdlar du mitt bland träden?
Du har täckt på bra. Vad gäller din OTH fråga så brukar jag först grå fröna så dom får svans och sen ner i jorden. Men det du gör ska också funka.Ut och njöt i solen idag
Kollade till mina frö-spots.
Hittar inte den sista spoten...haha. Den måste hittas!
Några har satts för 1,5-1 v sen.
Det var grävt av räv (tror jag, hittade skit) i 2 hål, men försökte rädda det lite. Visar sig hur det går?
Ni som satt OTHs fr frön , hur länge innan dem kikar upp?
Hur många frön stoppar ni ner? Förstått det är bra grobarhet.
Toppenväder iaf!
Tack för svar!Du har täckt på bra. Vad gäller din OTH fråga så brukar jag först grå fröna så dom får svans och sen ner i jorden. Men det du gör ska också funka.
När jag direktsått så har jag bara satt bönorna direkt i jorden och vattnat ordentligt. De kom upp efter 5 dagar och jag stödvattnade ingenting. Första året körde jag bara ett 10-tal frön i varje grop och kasserade hanarna när de väl visat kön.Ut och njöt i solen idag
Kollade till mina frö-spots.
Hittar inte den sista spoten...haha. Den måste hittas!
Några har satts för 1,5-1 v sen.
Det var grävt av räv (tror jag, hittade skit) i 2 hål, men försökte rädda det lite. Visar sig hur det går?
Ni som satt OTHs fr frön , hur länge innan dem kikar upp?
Hur många frön stoppar ni ner? Förstått det är bra grobarhet.
Toppenväder iaf!
Körde 30l som utfyllnad i år som test vi går se. Men jag tycker det var värre än jord o får u o hålla på o böka med. 3l vatten/10l coir bland o hålla på o prasslar så in i helvete med dem där påsarna.Funderar på om det är för tidigt att sätta ut autos och earlies än. Hade tänkt att vänta en eller två veckor till men vädret är ju strålande och prognosen är fortsatt så. Vad tror ni?
En annan fråga, har någon testat coir som utfyllnad när ni odlar ute? Det är ju betydligt enklare att få ut. Jag har fyllt ut en av mina spots med lite som jag hade liggande hemma. Tänker att det kan vara ett sätt att bättra på spots inför säsongen. Lite kogödsel, lite vedaska och lite coir för att hålla uppe näringsnivåerna och volymen på jorden.
Bor man i södra Sverige skulle jag absolut säga att det går att plantera ut autos och earlies nu. Kanske att jag hade väntat 2-3 veckor med autos för att de ändå hinner klart utan problem.Funderar på om det är för tidigt att sätta ut autos och earlies än. Hade tänkt att vänta en eller två veckor till men vädret är ju strålande och prognosen är fortsatt så. Vad tror ni?
En annan fråga, har någon testat coir som utfyllnad när ni odlar ute? Det är ju betydligt enklare att få ut. Jag har fyllt ut en av mina spots med lite som jag hade liggande hemma. Tänker att det kan vara ett sätt att bättra på spots inför säsongen. Lite kogödsel, lite vedaska och lite coir för att hålla uppe näringsnivåerna och volymen på jorden.
Funderar på om det är för tidigt att sätta ut autos och earlies än. Hade tänkt att vänta en eller två veckor till men vädret är ju strålande och prognosen är fortsatt så. Vad tror ni?