hamppumuikkunen
Member
Päivä 24.
Mm. näistä hommista on tullut haettua inspiraatiota:
http://www.pdf-archive.com/2013/01/20/uwasg/uwasg.pdf (Ultimate Waterfarm & Scrog Guide)
Periaatteessahan kasteluveden pitäisi Aquafarmissa olla hyvin hapekasta, kun ilmapumppu ajaa kuplilla vettä putkea ylös ja sitten kastelurenkaasta roiskuu ilmaa ja vettä valumaan alas lecasoraa pitkin juurille ja lopuksi takaisin resoon.
Ensimmäisellä Aquafarm-rundilla käytin ajastinta veden liikutteluun 5x päivässä 15min kerrallaan, ja toisella kerralla annoin pumpun olla päällä 24/7. Molemmilla metodeilla tuli sato valmiiksi, ja molemmilla metodeilla huomasin levää soran päällä jos en peittänyt soraa. Ei kai se levä suorastaan vaarallista ole, mutta samoista ravinteista se kilpailee ja en tiedä voiko vaikuttaa ph-arvoihin jotenkin haitallisesti.
Ilmankosteus kaapissa on aivan jäätävän alhainen, tyyliin 20% kieppeillä, +/- 8% riippuen hetkestä. Mylarin jos ottaisi soran päältä pois, niin silloin vesi pääsisi haihtumaan ilmaan ja se nostaisi ilmankosteutta jonkin verran (ehkä n. 10-15%). Mutta toisaalta se myös edistäisi levän muodostumista. Ilmankostutinta olen harkinnut, mutta se hieman huonosti mahtuu kaappiin joten olen yrittänyt pärjätä ilman.
Ilmavirta kaapissa on kyllä vähentynyt viimekertaiseen verrattuna. Aiempi GN-MS0006 LED sisälti tuulettimet jotka saivat aikaan ilmavirtausta, mutta nyt tämä HS1:n synjet-jäähdytys ei juuri aiheuta minkäänlaista liikehdintää kaapissa. Ainoana ilman liikuttajana on siis 140m3/h kanavapuhallin, joka imee ilmaa katossa aktiivihiilen läpi. Pientä tuuletinta olen harkinnut, mutta katsotaan jos on mahdollista pärjätä ilman...