What's new

Utendørs?

R

Rifman

de dyrker utendørs i danmark, og jeg har sjekka etpar svensker som får det til.

med de gode somrene dere har sørpå i det siste må det da forfan være mulig å dyrke dær og?

sjekk ut danskenes forum, de dyrker trær over dær :D

ingen som har testa hær i landet?
 

Jack Dalton

New member
Rifman said:
de dyrker utendørs i danmark, og jeg har sjekka etpar svensker som får det til.

med de gode somrene dere har sørpå i det siste må det da forfan være mulig å dyrke dær og?

sjekk ut danskenes forum, de dyrker trær over dær :D

ingen som har testa hær i landet?

Her har du alt ditt hjerte kan begjære: Les og lær!
 

bing

Member
Jeg personlig har ennå tilgode å se et norsk ute-setup som faktisk yielder mer enn det koster (x-antall x turer/timer i skogen)

Tror nok en kontinuerlig 400w(eller mer..lol) vil være mer lønnsomt/gledlig enn en utegrow
 
R

Rifman

hehe har da flere tusen watt inne allerede, det handler mere om å få det til.

lære noe nytt ikkesant :)
 

Mr B.

Member
Har noen ståendes ute... tror man må leite litt etter gener som kan overleve vårt møkka klima...
 

bing

Member
Det er jo greit at du er hypp på å mestre oppgaven, men når du jobber med klima i "motvind" blir oppgaven kjedelig med de norske, kalde, regntunge sommerdagene..

Det er hvertfall ingen fortjeneste på å gro utendørs kontra innendørs her i norge, det er min mening enn sålenge.

Utecropene _jeg_ har hørt om her på østlandet viser seg å gi dårlig verdi,
arbeid,tid,risiko/gram er nok helt klart lavere innendørs, derfor ser jeg ikke det helt store potensialet, ennå. :)
 
Last edited:

Growdoc

Cannabis Helper
Veteran
Ute arbeid i norge er veldig vansklig, men det forsetter. Planter som er sterk mot mugg og ikke forkort i høyde, gjerne med autoflowering gener.

GrowDoc
 
A

arcticsun

finland 69 grader nord.
24226syksykuvia_006-thumb.jpg

24226syksykuvia_008-thumb.jpg

24226syksykuvia_009-thumb.jpg

strains: pehin perku & perkruder


moder jord er merkelig sånn...
 

bing

Member
.fi har også mange flere soldøgn i året :)

Tror dem har i snitt over 300soldøgn i året, da er du ofte garantert en VELDIG mye bedre sommer enn her.. som gjenspeiler seg
 
A

arcticsun

har drevet og lest endel på hamp og hampens historie i norden. og det finnes faktisk mange sorter som kan vokse vilt mange steder i landet. men de fleste av dem har veldig lavt THC innhold. men desto høyere CBD og andre cannabinoler.

de fleste av disse nordiske sortene har visstnok meget helsevennlige effekter. og de har meget høy produksjon av frø. jeg tenker på matproduksjon nå. evt olje.

jeg ser på dette som meget interresant med fremtiden i sikte for å være helt ærlig.
 

Henrik

Member
ikke noe problem, du maa bare bruke hue du er utstyrt med! er lei folk som syter over det her, faar det ikke til, buhu fuckidi hu!!
1# ta den strainen du vil, kryss deretter med autoblomstrende, dermed har du en som blir ferdig:) vil foreslaa lowryder en siden det er den som er mest stabil...
2# skaff deg noe froe fra danmark, eller noen av de andre MANGE tidlig blomstrende plantene som er paa markede...
 

vend

Active member
har en kompis i bodø som lagde mange lowryder krysser og de funket fint på sommeren med midnattsol. ene vare misty lowrider og den andre vare en black domina lowryder. men du må jo krysse den til et strain jeg mener er helt tilbakestående. men det er bare min mening.
 
A

arcticsun

kan jo ikke la være å prøve, så på norcan en dud som fikk kjempe avling nord for polarsirkelen. eller kjempe å kjempe, men ikkje så værst ivæffal.


http://www.norcan.org/ipb/index.php?showtopic=14723

lowryder, dieselryder og gorilla guill :D


Man får jobbe med potensen, om det tar 20 år så får det så være hehe. Vi har så jævli mye tørrok i nord at fallhøyden e ikke akkurat stor :D

Skulle være gode forhold for å prøve sæ ivæffal, ikke så mye anna å gjøre i nordnorge anna enn å ræke på fjellet uansett, det gjør vi allikavæl heh hehe.

Saltdal feks .. en av norges varmeste spots om sommern. Målselv har svære skoger og Alta og Varanger har varme solrike somra. Det er såå mye areal som har potensial at man klare jo ikke å la være :D :D

pis.. -AS
 

Henrik

Member
Saa gjennom traaden din naa articsun, ser godt ut! kjempe godt!

Er personlig ikke noe spesielt god paa aa dyrke innendoers, jeg og planter i poter kommer ikke helt overens ser det utsom hehe. Derfor tar jeg det helst utendoers, synes det er enklere, slipper aa gjoere saa mye og foeler det er ment at det er litt saann det igrunn skal gjoeres:p Og selvfoelig sikkertheten, er jo ogsaa utrolig mye areal her i landet som maa brukes fornuftig til no! kan forsette med en lang liste over mange positive ting, men ser ikke vitsen, folk maa se fordelene selv:p

Jeg faar ikke samme potensen som de beste innendoers gartnerene gjoer, men det slaar det meste utpaa markede etter en god lagring, personlig ganske fornoyed. Etter aara som kommer blir den sannynligvis bare bedre:D

Men til dere som faar til GOD pot innendoers forstaar jeg at det sikkert blir litt vanskelig aa faa til noe lignende utendoers, men sikkert noe som faar til noe til skikkelig knall pot utendoers. Kan bare snakke for meg selv, min beste pot kommer ABSOLUTT fra utendoers.

Kan vaere jeg som er treig, men er ikke helt med hva du mener ,vend. Forklar engang til viss du vil!
 

b9junkee

Member
arctic seed vault

arctic seed vault

Siden det er flere her som holder til i nord, burde vi fått til et samarbeid for polarAF. Jeg kommer til å prøve noe på varangerhalvøya neste sessong. Soltilgangen bør være ok, men vil ikke temperaturen bli den største utfordringen? Frost er fortsatt mulig i juni/juli i varanger:woohoo:
 
A

arcticsun

wow b9junkee.. varanger har potensiale helt klart, pga den østvendte beliggenheten som gir god soltilgang på morran. Tror det er endel mindre nedbør i Pasvik en feks i Troms, noe som er helt klart en fordel. Du får prøve flere plasser samtidig, jeg regner med en haug med problemer i starten.Kulde tror jeg ikke er noe stort problem, man planter ut rundt midten av juni og høster i slutten av august før frosten kommer. Burde nok poppe frø innendørs og la dem vokse i en uke eller to.



arctic seed vault.. hehe ja hadde vært dritfett, men ikke hjemme hos meg hehehehe. Tror det er lovlig å ha frø i Finland og Sverige da. Har tenkt tanken på å starte lovlig frøselskap dær. Ingen plasser har man sjansen til å dyrke autos nord for polarsirkelen anna enn i nordnorge!

Vi skulle absolutt ha snakka ja, men via pm :D
 

Kniven

New member
Eg har planar om å starta frøproduksjon av ymse LR-variantar som forhåpentligvis kjem opp att kvart år der eg plantar dei. Fekk ideen frå swecan, der ein fyr dreiv og sendre ut frø til folk så dei skulle laga ein svensk vill LR..
er det nokon som har peiling på korleis LR klarar seg på vestlandet mtp mugg?
 
Top