What's new

Skunk XL - Første indendørs projekt

L

lalandia

Der findes ingen dumme spørgsmål. Kun dumme svar :D

ISO er nok bedre kendt som "nol" i Danmark. Sikkert fordi mange har brugt Etanol.

Jeg har brugt Isopropyl Alkohol, hvilket de fleste gør. En proces hvor du opløser alt olien på plantematerialet, og derefter fordamper alkoholen. Ret simpel proces sådan set. Og et godt alternativ hvis man ikke lige har kronerne til bubble bags. Når det kommer sig til smag og duft, så vinder bubblebags til enhver tid :)

Mine næste 2 grows bliver med samme strain. Her i starten er det vigtigt for mig at lære så meget som muligt. Og til dette tror jeg det er bedst at holde sig til 1 strain. Så har man et sammenlignings grundlag :)

Yep dwc er cool shit. Men holder mig til jord i starten. Jord virker som en dejlig buffer for en begynder. I hydro viser menneskelige fejl sig noget nær omgående :)

Tror nu mere "Nol" er udledt af cannabinol som var det mest brugte ord for det aktive stof fra planten, tilbage i 70-80'erne...Den gang brugte vi somregel æter til at trække "nol" med. Vi growere er dog heldigvis blevet mere oplyste med tiden, og ved nu at der er tale om mange slags cannabinoider, med hver deres egenskaber.

Hvis du er begynder, er det ikke til at se..Ser rigtig godt ud

-in peace
 

Therealzemi

Active member
Tak for den forklaring. Det var jeg ikke klar over :)

Og tak for dit kompliment :D
Jeg er begynder med indendørs grow. Udendørs dyrkning et par gange for MANGE år siden. Og det var ret useriøst. Kredit til dette forum kan ikke siges højt nok. Jeg havde ikke opnået det resultat uden hjælp og tips fra folk her på siden. Det er ganske enkelt en skatte kiste af viden og hjælpsomme folk :)
 
L

lalandia

Tak for den forklaring. Det var jeg ikke klar over :)

Og tak for dit kompliment :D
Jeg er begynder med indendørs grow. Udendørs dyrkning et par gange for MANGE år siden. Og det var ret useriøst. Kredit til dette forum kan ikke siges højt nok. Jeg havde ikke opnået det resultat uden hjælp og tips fra folk her på siden. Det er ganske enkelt en skatte kiste af viden og hjælpsomme folk :)

Ja, dog er det sørgerligt at den danske sektion er så død efterhånden, men det grunder i vores (danskeres) mentalitet med frøbytning og give aways, som ikke accepteres herinde desværre. Det har kostet en hel del medlemmer.

:tiphat:
 

Therealzemi

Active member
Wait what.... Må man ikke snakke om at dele/bytte sine egne frø og kloner?
Jeg har selv overvejet at efterlyse et par faste bytte partnere. Ikke så meget frø, da det ikke er noget jeg gør i pt. Men mere bytte lige over med færdige produkter. Det kunne korte gevaldigt af på den tid jeg ellers kommer til at bruge på at finde de bedste strains til min sygdom. Er det heller ikke tilladt?

Men trist med den lave aktivitet i dansker delen ja.
 

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Wait what.... Må man ikke snakke om at dele/bytte sine egne frø og kloner?
Jeg har selv overvejet at efterlyse et par faste bytte partnere. Ikke så meget frø, da det ikke er noget jeg gør i pt. Men mere bytte lige over med færdige produkter. Det kunne korte gevaldigt af på den tid jeg ellers kommer til at bruge på at finde de bedste strains til min sygdom. Er det heller ikke tilladt?

Men trist med den lave aktivitet i dansker delen ja.

Du har ret. Der er nogle ting der ikke må skrives om herinde, f.eks. må du ikke skrive at du ønsker kontakt med andre medlemmer for at bytte.
Det er begrundet i sikkerhed.

Hvad ved vi om dig?
Hvad nu hvis du bliver sur på dem du bytter med. Så kan du melde dem.
Eller hvis du bliver bustet, og der findes adresser på andre medlemmer hos dig....
Eller er du i virkeligheden en betjent, der ønsker at skabe et netværk, hvor der udveksles adresser, for så at lave en stor aktion mod fredelige (men dog ulovlige) danske hjemmedyrkere.

Hvis du vil lave ulovligheder, der indebærer en risiko for dig og andre, må du finde andre steder at gøre det.

Men vælg dog i stedet (fortsat) at være aktiv her på sitet. Så kan du f.eks. deltage i den lovlige Cannabiscup som ICMag afholder i Amsterdam 20. april.

Her er der rig mulighed for at smage masser af gode strains dyrket af nogle af verdens bedste growers.
(Sidst jeg deltog, havde jeg et "judge-pass" og smagte ca 20 forskellige strains plus 5 slags hjemmelavet hash.)
Du vil samtidigt møde en masse andre medlemmer, og have mulighed for at knytte venskabsbånd.

Skal du ikke til Amsterdam, kan du i stedet udforske sitet. Det er en guldgrube af viden, også indenfor det medicinske område, som du måske har interesse i.

Budskabet er: Ønsker du at lege i Gypsy Nirvanas hus, må du følge Gypsys regler.
Gypsis regler finder du i TOU.


P
 

Therealzemi

Active member
Din post er helt alene nok til at jeg bliver som aktiv her på siden. Det faktum at du ikke hopper ind i tråden og truer med bål og brand, men istedet kaster lys over potentielle problemer jeg ikke selv havde set, er bare top dollar ;)

Jeg har som sådan ingen problemer med at følge regler. Så længe der er logik bag reglerne. Jeg var blot en smule overrasket over at man ikke måtte bytte frø osv.
Jeg vil RIGTIG gerne til cannabiscup i Amsterdam. I år bliver det dog ikke, da jeg ganske enkelt ikke har råd. Min kæreste bor i Californien, og jeg skal derover sidst på året, og regner med at blive nogle måneder. I den forbindelse er jeg også blevet lovet lidt undervisning af et familiemedlem, som har et medium stort lovligt gartneri :)

Et spørgsmål. Burde jeg være mere forsigtig med at køre grow journals osv her på sitet. Jeg hverken sælger eller dyrker i stor skala. Kun til mig selv. Men det er jo ikke nogen hemmelighed at intet af det er lovligt i lille Danmark. Hvad er din/jeres fornemmelse omkring dette?
 
L

lalandia

Din post er helt alene nok til at jeg bliver som aktiv her på siden. Det faktum at du ikke hopper ind i tråden og truer med bål og brand, men istedet kaster lys over potentielle problemer jeg ikke selv havde set, er bare top dollar ;)

Jeg har som sådan ingen problemer med at følge regler. Så længe der er logik bag reglerne. Jeg var blot en smule overrasket over at man ikke måtte bytte frø osv.
Jeg vil RIGTIG gerne til cannabiscup i Amsterdam. I år bliver det dog ikke, da jeg ganske enkelt ikke har råd. Min kæreste bor i Californien, og jeg skal derover sidst på året, og regner med at blive nogle måneder. I den forbindelse er jeg også blevet lovet lidt undervisning af et familiemedlem, som har et medium stort lovligt gartneri :)

Et spørgsmål. Burde jeg være mere forsigtig med at køre grow journals osv her på sitet. Jeg hverken sælger eller dyrker i stor skala. Kun til mig selv. Men det er jo ikke nogen hemmelighed at intet af det er lovligt i lille Danmark. Hvad er din/jeres fornemmelse omkring dette?

Jeg vil ikke mene at der skulle være flere problemer med at vise dine sager her, end andre steder. Hvis de (myndighederne) vil, er det intet problem at hacke sig ind på diverse cannasites. Det er jo noget af det shit vi må leve med fordi vi ikke gider at støtte bander osv.

Jeg synes bare at det er synd at vor danske sektion er død som en sild i forhold til andre sites, hvor det køre derud af på fuld skrue, med masser af de gamle drenge her inde fra. Jeg må desværre ikke linke dig til andre sites her, men du er velkommen til at kontakte mig, for mere info. Dog skal du vide, at dine PM's bliver læst af andre i ny og næ..desværre. IC Mag er uden tvivl en videns bank af format, da det er et "gammelt" site med utallige dygtige growers, der ved hvad de taler om, så ingen grund til at smutte herfra.

EDIT: Hellere mødes med kæresten i Californien end cannacups, ville jeg mene...Det lyder da til at kunne blive en oplevelse for livet i mine blomkåls øre

-in peace
 

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Dog skal du vide, at dine PM's bliver læst af andre i ny og næ..desværre.
Den mulighed eksisterer ikke for mig.
Jeg kan redigere i og slette indlæg i det danske forum.

Det manglende liv her i det danske forum, beklager jeg også.
Det er dog mit indtryk, at nogle danske growers er aktive andre steder.

Min 2014-tråd kan f.eks. findes her:
https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=279010


Og min 2015-tråd er lige startet:
https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=300148


Hygge
P :smoker:
 

Therealzemi

Active member
Nej jeg er ikke bekymret for om denne side er mere risikabel end nogen andre sider. Det var mere generelt ment. Hvad jeres erfaringer er med hensyn til at fremvise et relativ lille grow som mit.
Uanset hvad, så får lovens lange arm mig ikke til at stoppe med at gro. Jeg har det SÅ meget bedre efter jeg stoppede med konventionel medicin, og erstattede det med cannabis. Nu kan jeg rent faktisk føle igen (både gode og dårlige ting). Før var jeg en omvandrende zombie fyldt med kemikalier.

Jeg glæder mig RIGTIG meget til Californien. Hun kommer dog et smut til Danmark i April. Og bliver et par mdr. Hun er forøvrigt også at finde her på ICMAG :)

Indtil videre holder jeg mig til denne side. Der er såååå meget at læse og lære her :D
 
L

lalandia

Jeg har selv smidt det meste konventionelle medicin ud. Dyrker kun til mig selv og sælger intet. Jeg bruger det også medicinsk da jeg lider af psoriasis og psoriasisgigt. Bruger lionbalm (opskrift her på icmag), og olie hver dag og det er det eneste medicin der tager kløen 100% uden bivirkninger. Fandens til spassere der sidder og bestemmer over hvordan andre mennesker skal behandle deres sygdomme. Men jeg tror det vender en dag, eftersom det bliver frigivet til medicin flere og flere steder efterhånden..og hvad usa gør, gør vi også.

-in peace
 

Therealzemi

Active member
Well.... Det er den politiske korrektheds guldalder lige nu. Der er så godt som ingen politikere der har nosser nok til at tage emnet op. Men man kan da håbe på det ændrer sig engang :)
 

Latest posts

Latest posts

Top