What's new

Frø og toll

Ganglere

Member
Hei :)


I løpet av de siste åra har flere sendinger blitt naska på av tollfolka. De har bare tatt de og sendt emballasjen videre, uten at de har gjort mer med det. Men jeg kan jo ikke riske altfor mye for de gode menneskene som har vært så kule og tatt risken for meg.

Derfor lurte jeg på om det er noen der ute som vet/mistenker hvilke(t) land det er best å bestille fra. Nederland er åpenbart ikke det beste, ei heller Spania. Gikk bra fra UK flere ganger, men til slutt, ja du veit... Men der tror jeg det kan ha vært de idiotiske Greenhouse-pakkene. De er jo ikke akkurat diskre. Har flere mødre, men skulle veldig gjerne utvidet med flere kvaliteter, og jeg liker å ha så stort utvalg av frøplanter som mulig :)

Jeg har av prinsippielle grunner valgt billig(ishe) frø, og fått bedre resultat enn de gangene jeg har prøvd de dyre. Kan alltids hive meg avgårde og hente de, men må nesten være god mamma for mine ømfindtlige små i denne Fimbulsvinter vettu :) Og Danmark er ikke like kult som det en gang var.

Så, hvor bør jeg bestille fra? Selger de sånt i Finland eller Sverige? Har googla litt, men begrensa hva en kan gjøre med masse streitinger rundt seg:dunno:

På forhånd takk :)

G
 

Gunnarguchi

Active member
ICMag Donor
Veteran
jeg har også sendt frø til en gut i Norge hvor de forsvandt
så, ja, Danmark er nok også en "mistænkelig afsender"
 
Top