What's new

PK 13/14 ?

iskapet

New member
Hallays!
Er 11 dager uti blomstring på mine 2 jenter ak47 og powerplant. (Dyrker på 20l jord under 400w hps.) Har nesten full canna profil (vega,flora,cannazym,rhizotonic,pk 13/14)
Har blandet vega og flora nå i starten av blomstringen siden den enda strekker seg en del.. går vel over til kun flora (+ tilsetninger da) når
2 uka er over..
Ser ut som at jentene stortrives med det hittil !

Men etter å trålet icmag og norcan forumet faller jeg ikke helt til ro ang spm ; Når tilsette pk 13/14 ?

Ser på canna sine hjemmesider at man skal gi 1 uke under " begynnende blomsterdannelse" i tillegg til floraen.. Men på flasken står det at det skal
tilsettes 2-3 uker før høst..

Etter tråling på forum ser jeg disse løsningene gjentar seg.

eks 1 ; Gi svak løsning i 7 dager, 2 uke ute i blomst.(for å gi en kick på blomsterdannelsen) Så gi en sterkere løsning i 7-10dager, ca 2 uker før høsting.(for å gi den siste volum på buds) dette tilføyes floran som vanlig.. Altså 2 seperate uker med pk 13/14?

eks 2 ; Gi kun 1 uke , 2-3uke ute i blomst.. fortsett med flora etter. ( fordi dette skal invitere til dannelse av blomster og slutt på vegativ stadie)

eks 3 : Gi 7-10dager 2-3 uker før høsting. Men halver normal mengde flora under tilsettingen av pk13/14 .. For å ikke overdosere fosfor/kalium..

Er det noen der ute som har erfaring med canna næring og spesielt bruken av pk 13/14 ?

Noen som har prøvd flere av eksemplene eller som har utviklet sin egen teori ?

Vil egentlig finne ut om jeg skal kjøre på svak løsning om noen dager eller vente til jeg er 4-5 uker i blomstringen..

Setter Veldig stor pris på alle tilbakemeldinger ! Dette har jeg lyst å falle til ro på :joint:

mvh
iskapet
 

Growdoc

Cannabis Helper
Veteran
Det skal brukes i det siste blomstering fase, AK47 skal være ferdig innen 47 dager blomstering men kan alltid gå litt lengere. pk13-14 i denne tilfeld...Fult styrke kan brukes fra uke 2-3 i blomst, 3 uker fram. EC må kontrolleres ellers går det feil. 10 dager med rent vann til slutten.

GrowDoc
 

iskapet

New member
Mine erfaringer med ak47 hos mine bekjente er at de trenger 9-10 uker for å legge på seg skikkelig.. virker som de kommer med en extra punch rundt uke 8.. Men kommer vel ann på hvilken effekt du er ute etter.. Cbn nivå etc.

Du sier at full styrke kan brukes etter 2-3 uker i blomst. Er det noe vits så tilig siden Canna Flora allerede inneholder P/K?
Tenkte tilsette ca 3 uker før høsting..

Men blander du da pk 13/14 sammen med Floraen og bare påser at ec ikke overstiger "tiligere matinger" ?.. Ligger for øyeblikket på rundt 1 i ec runoff.. litt høyere i tilsettingen.

Har hørt at pk13/14 skyter ec opp..
 

Growdoc

Cannabis Helper
Veteran
EC er hvordan vi måler energi nivå i vannet, alt av tillsetnings stoffer har EC (Electric Conductivity). PK 13-14 har EC. Test det selv!

Du sier at full styrke kan brukes etter 2-3 uker i blomst. Er det noe vits så tilig siden Canna Flora allerede inneholder P/K?svar... det er spørs hvor lenge de skal blomstere.

Men blander du da pk 13/14 sammen med Floraen og bare påser at ec ikke overstiger "tiligere matinger" ?svar... JA, men du skal stigge litt oppover.

Beklager men jeg må le når jeg leste at du brukte opp til 10 uker i blomst på ak47, ikke for å være nasty! Hvis du foranderer på gjødsel skjema kan du få plantene til å blomstere fortere å bedere!

Men hvis du dyker for medicine da skjønner jeg deg...

I dag er DAGEN!

GrowDoc
 

iskapet

New member
Beklager men jeg må le når jeg leste at du brukte opp til 10 uker i blomst på ak47, ikke for å være nasty! Hvis du foranderer på gjødsel skjema kan du få plantene til å blomstere fortere å bedere!

Men hvis du dyker for medicine da skjønner jeg deg...

I dag er DAGEN!

GrowDoc[/QUOTE]

Takk for tilbakemld!
Ja, hvis man liker kommersielt dyrket pot som ligger på seks uker i snitt på blomstring, så værs så god :). Slik som brorparten av coffeshoppene i amsterdam.. Selvfølgelig kan man høste tiligere. Men er man ute etter å få mest ut av funk og yield så kan man la jentene stå lenger.. Og om man er ute etter en "body stone" eller "high" feeling, CBN/THC nivå... alt er jo avhenging av sorten da.. Kanskje dine erfaringer med din ak47 tilsir tiligere høsting ,men de jeg har fådd avleggern av sverger til å la ak47 stå 9 uker +.. De dyrker på aeroponics,topp feed og jord.. Selvflgelig litt kortere tid på aero og hydro
annlegg..
 

Latest posts

Latest posts

Top