What's new

2024 Outdoor Grow

Parameter

Well-known member
Det är ett strain med en mutation. Har sett olika varianter/korsningar på den som freakshow, ABC (Australian bastard cannabis), Subterfuge#1 o.s.v.
Visst är det en auto? Du får uppdatera oss med bilder på den där. Skicka bilder privat om du är nojig. Den kan vara intressant. Tänk dig 10 st sånna där autos mitt framför ögonen på folk hahahaha
 

Parameter

Well-known member
Jag har börjat förodla och fått upp lite. Några white widows, några northern light och några early top skunk. Tänker mig att jag planterar ut det om några veckor. Förra årets skörd är slut så det kan inte gå fort nog nu. :)
Planera din odling så du har för hela året. Har du frön så det räcker? Isf sats på att försöka odla så många du kan. Då har du garderat dig och du kommer ha för hela året. Får du bara till en bra early spot så har du säkrat hela årets konsumtion.
 

Parameter

Well-known member
Fint att se att folk är igång 😁
Startat upp blötläggning idag, Quetta General population och LEB27.
Båda landrace som kräver tid. I Quettans fall 12-14 v blom. LEB27 är också lite osäker tidsmässigt, så tror det här blir bra!

Väldigt spänd hur dem ter sig i nordiska hemisfären.
Se bara till att backa upp med frön som du VET kommer klara vårt klimat och tänk bara på dom där som en bonus. 14 veckor blom är mycket.
 

Chemimbalance

Well-known member
Visst är det en auto? Du får uppdatera oss med bilder på den där. Skicka bilder privat om du är nojig. Den kan vara intressant. Tänk dig 10 st sånna där autos mitt framför ögonen på folk hahahaha

Nej den är inte auto men det finns tydligen autovarianter också. Det ska bli spännande att se om den går klart här på 55°. Jag funderar på att poppa några fler frön och plantera lite sneaky i stadsmiljö. Jag uppdaterar med bilder kontinuerligt under säsongen 👍
 

astronout

New member
Kul att läsa om era planer för denna säsong!

Jag har satt igång några olika autos som åker ut om någon vecka eller två. En omgång till autos startas om ca. två veckor.

Utöver det tänkte jag testa att köra frösådd av några "vanliga" strains direkt i jorden. Jag har aldrig testat detta innan, så det ska bli kul att se om något får fart direkt från frö :D

Lycka till skogsfolk!
 

vadervader

Active member
Se bara till att backa upp med frön som du VET kommer klara vårt klimat och tänk bara på dom där som en bonus. 14 veckor blom är mycket.
Yes, I will. Lesson learned fr förra året!
Landracesorterna är bara 6 st av 40 st..

Tror en del på dem danska autosorterna.
Sen har jag OTHs genetik! (Tror mkt på dem)

Men gillar att leka, pröva, och samla frön 😁
 
Last edited:

Chemimbalance

Well-known member
Yes, I will. Lesson learned fr förra året!
Landracesorterna är bara 6 st av 40 st..

Tror en del på dem danska autosorterna.
Sen har jag OTHs genetik! (Tror mkt på dem)

Men gillar att leka, pröva, och samla frön 😁
Tror också Quetta blir svår men du kan ju alltid göra edibles eller koncentrat på det om de inte når hela vägen. Se till att de inte står för tätt och att det är gott om luft runt dom. Ursprungligen växer de i väldigt torrt klimat vilket innebär att de kan vara mottagliga för mjöldagg och mögel om det blir för fuktigt.

Jag kör också på några av OTHs autosorter som jag gjorde frön på förra året. Mycket trevlig genetik från honom! Lycka till ❤️
 

vadervader

Active member
Tror också Quetta blir svår men du kan ju alltid göra edibles eller koncentrat på det om de inte når hela vägen. Se till att de inte står för tätt och att det är gott om luft runt dom. Ursprungligen växer de i väldigt torrt klimat vilket innebär att de kan vara mottagliga för mjöldagg och mögel om det blir för fuktigt.

Jag kör också på några av OTHs autosorter som jag gjorde frön på förra året. Mycket trevlig genetik från honom! Lycka till ❤️
Ja det är ju tiden.. Samtidigt klarar dem in i november, frost o första snön.
Som sagt tåliga mot torka.
Ja edibles eller konc är alternativ.

Dem har egna stora hål, med mkt svängrum!

Tack, och lycka till själv! 💚
 

Lambs Bread

Active member
Jag har satt några superearlies på kläckning (allt från OTH) som jag driver upp hemma innan det blir nog varmt ute. Sen kommer jag köra ett stort gäng autos både från OTH och lite annat smått och gott från Seedheaven. I år är tanken också att göra egna frön. Förra året blev skit av diverse anledningar men i år ska jag gardera med både direktsådd samt sticklingar som åker ut när tempen tillåter.
 

CheckTreck

Active member
Planera din odling så du har för hela året. Har du frön så det räcker? Isf sats på att försöka odla så många du kan. Då har du garderat dig och du kommer ha för hela året. Får du bara till en bra early spot så har du säkrat hela årets konsumtion.
Går åtminstone hälften av det jag börjat driva upp klart så kommer jag att klara mig, och har inget akut behov av frön. Däremot var jag ute vid mina två spots idag och en av dem kommer nog inte att funka i år. Blir att lite akut hitta en ny spot. Det ställde till planering lite men sånt är livet.
 

Parameter

Well-known member
Jag stoppade ner några groddar i jord häromdagen, tänkte sätta ut om en vecka.
Ska iväg ett par dagar så hoppas det inte blir för tidigt för tjejerna.
Lite autos ifrån RQS, sätter nog några av OTH’s frön i jord samtidigt.
Du gör helt rätt i att odla OTHs frön. Jag ska tala om en sak. Och det är att jag misshandlar mina plantor ganska mycket i början och jag driver upp hundratals ute i skogen och transplanterar där jag rycker sönder rötterna. OTHs sorter klarar det GALANT. Plantorna blir visserligen stressade i början men sen skjuter dom iväg. En enda spot på 2 kvadratmeter av OTHs GEX plantor räckte för ett hål års förbrukning. Och det var i skogsjord. Här är spoten som jag körde på förra året och som jag ska köra på i år också. Det är som en liten skåra i berget där massa löv samlas och förmultnar och bildar super fin jord. Bara luckra och kasta på vedaska och långtidsverkande näring. Sen är det bara att köra.

 

ingealls

Active member
Så härligt att läsa om att ni är på gång. Iår kör jag på fem frön jag hittade bland fjolårets buds. Var dock feminiserade auto frön jag satte så är la kanske hermisar eller vad tror ni? Annars är det frön ifrån här jag ska sätta. Tackar ödmjukast alla inblandade. Det kommer naturligtvis bild dagbok från mej detta året med. Kan tyvärr inte använda samna plats då de e lite spring här medans jag bygger tinyhouse. Men få helt enkelt göra nytt spot. De e ju kul så de går bra. Förra året va trots allt regn en väldigt bra skörd. Har fortfarande sugarleaves att puffa men dem börjar tryta. Tack för att ni finns
 

vadervader

Active member
Ute på litet äventyr i finvädret.
Fortsätter med frö-spots (som är tanken).

Återigen grymt fin skogsjord a'la Parameter's style + egen jord.
OTH's superauto satta, täckta med halm och löv.
Bra kamouflage!

Bild när jag tillsatt jord och hur jag lämnade det.
 

Attachments

  • IMG20240504121749_copy_2000x1500.jpg
    IMG20240504121749_copy_2000x1500.jpg
    1.6 MB · Views: 25
  • IMG20240504122331_copy_1500x2000.jpg
    IMG20240504122331_copy_1500x2000.jpg
    1.4 MB · Views: 31

Parameter

Well-known member
Ute på litet äventyr i finvädret.
Fortsätter med frö-spots (som är tanken).

Återigen grymt fin skogsjord a'la Parameter's style + egen jord.
OTH's superauto satta, täckta med halm och löv.
Bra kamouflage!

Bild när jag tillsatt jord och hur jag lämnade det.
Det där såg bra ut. Har du luckrat och kastat på lite jord? För det var så jag uppfattade hur du gjort
 

zyppe

Member
Första 2 utsatta en liten chansning. En auto critical o en semi auto og kultiverad och förbättrad utomhus i svea, så härdad! Klara sig auton har man lite till semestern iaf!

Fyfan vad ormen vaknat till ussssh, huggormarna bar ligger stilla med o litar på sit camouflage, tacka gud för stövlar.
 

Useridentity

Active member
Var ute på min största spot idag och smög igång två bäddar/gropar med:

C'99 Super Auto x Wild Super/Big Day Dreams. Auto/Super Auto/Ultra Early

GEX-variant med 🍋 och kompakta buds enligt OTH ✌️Super auto/ultra early

Jorden var väldigt fuktig under löv/gräslagret men hällde på ca 10 L ändå.
Smulade på rejält med torkade ormbunkar ovanpå innan jag smög hemåt 😊
Hoppas det går fint trots att det ska bli lite svalare framöver..
 

Parameter

Well-known member
Var ute på min största spot idag och smög igång två bäddar/gropar med:

C'99 Super Auto x Wild Super/Big Day Dreams. Auto/Super Auto/Ultra Early

GEX-variant med 🍋 och kompakta buds enligt OTH ✌️Super auto/ultra early

Jorden var väldigt fuktig under löv/gräslagret men hällde på ca 10 L ändå.
Smulade på rejält med torkade ormbunkar ovanpå innan jag smög hemåt 😊
Hoppas det går fint trots att det ska bli lite svalare framöver..
Den där GEX varianten från OTH ser ut som på bilden. Den är super god att röka och kickar fett bra. Den smakar som typisk haze. Enligt OTH så är den korsad med någon haze. Lycka till med GEX. Du kommer inte bli missnöjd.





 

Latest posts

Latest posts

Top