What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Xhashish's TeltTur

Xhashish

Well-known member
Veteran
Det er sgu forståeligt! :D

Gid man havde sådan en i teltet! ;)

P.s Det ser ikke du til vold-vander dem? Ligner du giver dem en sjat i ny og næ? Korrekt?

Nej det er der vel heller ingen grund til? hehe, de har fået 300 ml hver 2-3 dag, og er begyndt og give dem lidt over en halv liter nu..
De har skiftevis fået lidt fishmix, og biogrow, dog stadig en lav dosis.. de er blevet vandet fra bunden helt fra starten, også en af grundene til jeg har de alubakker stående ..

Spotten

Member
Nej det er der vel heller ingen grund til? hehe, de har fået 300 ml hver 2-3 dag, og er begyndt og give dem lidt over en halv liter nu..
De har skiftevis fået lidt fishmix, og biogrow, dog stadig en lav dosis.. de er blevet vandet fra bunden helt fra starten, også en af grundene til jeg har de alubakker stående ..

Nææh, men jeg er jo ny i faget, så jeg er jo bange for de tørster, så jeg har vidst giver dem rigeligt at drikke kan jeg se! :D Derfor jeg spurgte, har lagt mærke til mange ser ud til kun at give dem en lille tår i ny og næ! Det må jeg prøve! :)

Hvor har du fundet disse alubakker? Jeg har selv ledt og ledt nemlig! :)

Lyder fornuftigt, jeg gør selv det at jeg først spirer dem i vand, så smider jeg dem i tørvdimser og så i så-priklinge muld når de har rødder ud af bunden på disse tørvetingester, MEN jeg overvejer at springe skridtet over i så-priklinge muld i 0.39L potter da jeg synes de stopper hurtigt hvis man ikke er hurtig nok til at ompotte, samt viser de hurtigt tegn på mangel af næring, så jeg bruger en lidt mere krydret potte muld når jeg ompotter, og venter derfor lidt med gødning til de som nu begynder at vise tegn på de trænger, dog er jeg ikke altid lige heldig til at forstå de tegn de sender mig! :D

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Jeg har altid vandet på den samme måde... vand indt til det begynder at dryppe igennem. Vent indtil potten er let og du kan se at det er tid til mere vand/gødning. Det kan selfølgelig anvendes med bottom feed men så er det ikke noget run off!! Det "kan" være varsom at sjat vande hele tiden for 2 årsager:

1. Planterne kan blive overvandet. dvs rødderne får ikke nok luft da medium er altid våd!!

2. Rødder søger vand.... hvis jorden er våd konstant vokser rødderne langsommere end hvis jorden tørrer lidt ud(nu snakker vi ikke om at den tørrer 100% ud ok).

Jeg snakker udelukkende om jord- dyrkning...... coco er en helt anden ting da den holder så meget luft selv om mediummet er saturated med vand, derfor vander man 1-3 gange om dagen i coco. Det skal dog siges at hver gang man vander i coco SKAL der 10-30 % af vanded løbe i gennem potten(run off).

Jeg kender dog et par growers som andvender den anden metode med rigtig gode resultater.... det er bare ikke for mig!!! Sådan er vi forskellige..... variety is the spice of life!!

grow on!!

icetoker

Ludo

Member
Jeg kan læse du følger anvisningerne fra BioBizz hvad angår vandning....helt ok..!!
Men Toker forsøger rent faktisk at komme med guldkorn.....!!
Jeg lyder altid meget hård når jeg skal kritisere, det er ikke meningen...!!! Så er den på plads....!!!!
MEN.....jeg har selv været i gang med første grow. Jeg fandt dog rimeligt hurtigt ud af at det betalte sig at erhverve info på nettet....men dvs læse.....IKKE spørge og prøve at komme med revolutionerende måder at gribe tingene an på.......chancen er MEGET LILLE!!!!!
Det er fordi der er mange der har dyrket denne plante, og haft lign spørgsmål....nogle er blevet besvaret med erfaring, andre med forskning....men når der er fysiske beviser så mener jeg at tankevirksomheden kunne bruges mere konstruktivt andensteds.....!!
Nææh, men jeg er jo ny i faget, så jeg er jo bange for de tørster, så jeg har vidst giver dem rigeligt at drikke kan jeg se!
biggrin.gif
Derfor jeg spurgte, har lagt mærke til mange ser ud til kun at give dem en lille tår i ny og næ! Det må jeg prøve!
smile.gif
Du siger du har problemer med at overvande, og vil forsøge dig med den vandingsmetode der gir størst chance for overvanding...!!??!! Hvis man dyrker i jord, så er det jo bare at løfte potten og planten.....er den tung....ingen vand....let- vand.....! MEN....derfor kan jeg også komme til at overvand.....det sker bare kun har jeg lagt mærke til hvis: Temperaturerne svinger meget udenfor(fordampningstiden på fugt fra jorden sinkes utroligt med et par graders fald. Og vice versa) ELLER hvis jeg har forskellige størrelser potter....så kan jeg godt komme til at drukne de små....!
Men det jeg mener allervigtigst af det Toker skrev, er at rødder søger vand. Og at der kommer en større rodmasse ved at lade jorden tørre ud. Større rodmasse= større budproduktion..!! det ka vi li'!!!
DVS. det kræver en slags gro-diciplin at holde sine fede fingre fra vandkanden hver gang man kigger til dem...!!!! Man kan alternativt øve sig i at tage billeder!? Man kan flytte rundt så de står med jævn canopy!? Man kan tage cuts!? Man kan fæstne ledninger og blæsere 100%!? Man kan gøre rent!? Bare et par forslag.......jeg ved det kan være svært....men så må man jo ha gang i et telt mer......:yummy:!!??
Med alt det her sagt.......så vander jeg med en blanding.....dvs jeg vander igennem af og til, ellers får de når de 'spørger' efter det.......(ikke optimalt!!) men ellers blir potterne bare lige løftet.......
bla bla bla Ludo......håber der er noget der kan bruges til et eller andet..!!??? Go karma med det hele.....hygge:wave:

Xhashish

Well-known member
Veteran
Jeg har altid vandet på den samme måde... vand indt til det begynder at dryppe igennem. Vent indtil potten er let og du kan se at det er tid til mere vand/gødning. Det kan selfølgelig anvendes med bottom feed men så er det ikke noget run off!! Det "kan" være varsom at sjat vande hele tiden for 2 årsager:

1. Planterne kan blive overvandet. dvs rødderne får ikke nok luft da medium er altid våd!!

2. Rødder søger vand.... hvis jorden er våd konstant vokser rødderne langsommere end hvis jorden tørrer lidt ud(nu snakker vi ikke om at den tørrer 100% ud ok).

Jeg snakker udelukkende om jord- dyrkning...... coco er en helt anden ting da den holder så meget luft selv om mediummet er saturated med vand, derfor vander man 1-3 gange om dagen i coco. Det skal dog siges at hver gang man vander i coco SKAL der 10-30 % af vanded løbe i gennem potten(run off).

Jeg kender dog et par growers som andvender den anden metode med rigtig gode resultater.... det er bare ikke for mig!!! Sådan er vi forskellige..... variety is the spice of life!!

grow on!!

icetoker
:yeahthats Dog bottom feeder jeg , men vand hellere for lidt end for meget, tegnene på de trænger til vand er "bedre" end tegnene på overvanding .. Med hensyn til alubakker er de købt i Metro, ved ikke om du har mulighed for at handle der, ellers kan man nok få dem i bilka omkring deres grilludstyr ;)

EDIT - og læs hvad ludo siger (= han nåede lige og poste inden mig ;)

Spotten

Member
ICETOKER:

Jeg tror jeg har fået formuleret mig forkert! :)

Jeg mente jeg ville prøve med at vande med ”sjatter” kun i stedet for at fylde potten til den slet ikke kan rumme mere vand! :)

Jeg har førhen bare fyldt dem med vand til de ikke kunne tage mere vand, ladet dem stå 30 min ca og dryppe af (det var dog i 11L potter, men samme jord), og det kan jeg også kun sige ikke virker helt så godt som det ser ud til at gøre efter jeg er begyndt at vande oppefra og dermed også få et ”run-off” jeg kan måle om det passer med det jeg synes den skal have! :)

Jeg ved ikke om det er forkert, men hvis jeg vander med en pH på 7.0 og den kommer ud som 5.6 er det så ikke helt fint? Jordens buffer siger 5.6 – 6.4, så jeg gætter på det betyder vandet på 7, bliver buffet ned til 5.6 efter en tur igennem jorden / potten?

Er det forkert at tænke på den måde?

Jeg har også oplevet en god del leca i giver en god mulighed for at sørge for den ikke ophober vildt meget vand i selve potten, efter den får lov at dryppe af, bliver den ”ok” let igen! Stadig kan man mærke den ikke er tør, men fugtet godt igennem,

Jorden jeg bruger er måske ikke den bedste til skunk så, der står den er langtidsudtørrende?

Måske ren perlite ville være et bedre gromedie, eller coco! :) Men, er det MEGET dyrere end jorden?

Ludo:

Jeg har som skrevet nok ikke forklaret mig korrekt, jeg vil ikke vande nedefra men oppefra! :)

Så burde det være på plads igen! :)

Grunden til jeg har overvandet, er som de fleste nok gør, at vande når de ser ud til at trænge, og når man ikke ved hvordan de skal se ud, så tror man jo de kære små hele tiden er tørstige, det ville jeg da være hvis jeg sad under en 600W HPS 12 timer i døgnet! :D

Xhashish:

Ja, det sagde du med dine alubakker, at de var der pga. du vander dem forneden! :)

Tænker lige en tanke, når man ikke smider 10L vand i hver potte, kan det så ikke også lade sig gøre at vande oppe fra selvom man bruger disse alubakker?

Skide irriterende man ikke kan få underpotte der passer perfekt til både 6 og 11L i firkantede! :(

Ja, jeg skal lige ind i kampen som man siger, pt. Synes jeg mine planter er smukkere end nogensinde før, og jeg fandt efter at have set din ”fatboy” Bubba's Kush, en i mit telt som ligner den lidt, bare ikke SÅ fed som din, men den har nogle pæne brede blade sammenlignet med nogle af mine andre da jeg gror et blandet SOG grow med 6-7 forskellige sorter da jeg godt kan lide lidt blandet røg men har begrænset plads (ikke plads til flere telte pt.)

Men tak for rådet alle sammen! :) Skal nok lade være med at drukne mine små fremover! :D

Spotten

Member
Man kan tydeligt se de også vokser godt, dog meget mere kompakte end mine! :)

Har planer om et SOG mere da jeg fandt nogle flere frø jeg troede jeg havde brugt! :D

Kunne være fedt hvis man kunne gøre det endnu bedre jo! :)

Jeg har faktisk 2 Sensi Star / Skunk#1, den ene er MEGET større end den anden, måske noget pheno type der gør det, men begge 2 er de eneste der stadig ikke rigtigt har vist køn 100%, de gror ekstremt langsomt, og jeg tror den ene bliver lidt kedelig, den lille af dem, men nu må vi se! :)

Xhashish

Well-known member
Veteran
Tak tak for de fine ord :tiphat:

syntes dog de har været gået lidt i stå de sidste par dage, besluttede mig for lige at hive en op af potten idag ---
Ikke lige det mest skarpe billede, men allerede fuldstændig rodbundet i 6.5 liters... :crazy:

....

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
It´s all in the roots!!!!!! Den rootball er perfekt til double potting ;-)

det ser så lovende ud bro..... glæder mig til bud pics :)

hygge

icetoker

Xhashish

Well-known member
Veteran
It´s all in the roots!!!!!! Den rootball er perfekt til double potting ;-)

det ser så lovende ud bro..... glæder mig til bud pics :)

hygge

icetoker

Så derfor er de også lige blevet pottet om :)
Og glæder mig også utrolig meget til at fremvise nogle buds ;)

BubbaChunk: Fra en anden breeder.

Ser lækker ud Gdk :yes: her er et par billeder af cannacopia's version , groet af Khalel herinde fra :)

:ying:

Det er sgu smukt det dér Xhashish.
Det er god nok en tæt og grøn jungle du har dig der.
Keep up the good work
canabis.gif

Thank you free :) , er spændt på at sige hvad de ser til at blive pottet om, og om de kommer til at kunne være der....
nu varer det nok heller ikke så forfærdelig lang tid inden de første pistiller dukker op :dance013:
Her en lille oliepibe, ikke helt perfekt, men taget prisen i betragtning ikke helt tosset :)

Xhashish

Well-known member
Veteran
01-04-2010

Sorry for hps lys , men lige 2 billeder fra idag (=

God weekend og husk nu det er 1. april ;) :tiphat:

Latest posts

Latest posts