^^ Tak spotten
I think Im falling in love with this bubba
..
Det er sgu forståeligt!
Gid man havde sådan en i teltet!
P.s Det ser ikke du til vold-vander dem? Ligner du giver dem en sjat i ny og næ? Korrekt?
Nej det er der vel heller ingen grund til? hehe, de har fået 300 ml hver 2-3 dag, og er begyndt og give dem lidt over en halv liter nu..
De har skiftevis fået lidt fishmix, og biogrow, dog stadig en lav dosis.. de er blevet vandet fra bunden helt fra starten, også en af grundene til jeg har de alubakker stående ..
Du siger du har problemer med at overvande, og vil forsøge dig med den vandingsmetode der gir størst chance for overvanding...!!??!! Hvis man dyrker i jord, så er det jo bare at løfte potten og planten.....er den tung....ingen vand....let- vand.....! MEN....derfor kan jeg også komme til at overvand.....det sker bare kun har jeg lagt mærke til hvis: Temperaturerne svinger meget udenfor(fordampningstiden på fugt fra jorden sinkes utroligt med et par graders fald. Og vice versa) ELLER hvis jeg har forskellige størrelser potter....så kan jeg godt komme til at drukne de små....!Nææh, men jeg er jo ny i faget, så jeg er jo bange for de tørster, så jeg har vidst giver dem rigeligt at drikke kan jeg se!Derfor jeg spurgte, har lagt mærke til mange ser ud til kun at give dem en lille tår i ny og næ! Det må jeg prøve!
Dog bottom feeder jeg , men vand hellere for lidt end for meget, tegnene på de trænger til vand er "bedre" end tegnene på overvanding .. Med hensyn til alubakker er de købt i Metro, ved ikke om du har mulighed for at handle der, ellers kan man nok få dem i bilka omkring deres grilludstyrJeg har altid vandet på den samme måde... vand indt til det begynder at dryppe igennem. Vent indtil potten er let og du kan se at det er tid til mere vand/gødning. Det kan selfølgelig anvendes med bottom feed men så er det ikke noget run off!! Det "kan" være varsom at sjat vande hele tiden for 2 årsager:
1. Planterne kan blive overvandet. dvs rødderne får ikke nok luft da medium er altid våd!!
2. Rødder søger vand.... hvis jorden er våd konstant vokser rødderne langsommere end hvis jorden tørrer lidt ud(nu snakker vi ikke om at den tørrer 100% ud ok).
Jeg snakker udelukkende om jord- dyrkning...... coco er en helt anden ting da den holder så meget luft selv om mediummet er saturated med vand, derfor vander man 1-3 gange om dagen i coco. Det skal dog siges at hver gang man vander i coco SKAL der 10-30 % af vanded løbe i gennem potten(run off).
Jeg kender dog et par growers som andvender den anden metode med rigtig gode resultater.... det er bare ikke for mig!!! Sådan er vi forskellige..... variety is the spice of life!!
grow on!!
icetoker
It´s all in the roots!!!!!! Den rootball er perfekt til double potting ;-)
det ser så lovende ud bro..... glæder mig til bud pics
hygge
icetoker
BubbaChunk: Fra en anden breeder.
Det er sgu smukt det dér Xhashish.
Det er god nok en tæt og grøn jungle du har dig der.
Keep up the good work