What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Valoitus?

Piel

Active member
Veteran
Tere, kohta aloitan viljelyn ja nyt on niin monta eri vaihtoehto ja mentelmää että helposti menee sekasin.

Eli yksi tuttava puhui että ensiksi 24/7 valoitus neljää vikkoa ja sitten jatketaan 12/12 valoituksella. Tämä koskee siis ei AF lajikketita.

Ajattelen sitten näin: Jos 3/4 osaa kasveista on AF ja loput esim C99xWR niin mietin että olisko 18/6 parempi?

Ajatuksia, kokemuksia?:thank you:

K

Kukkamaisteri

20/4 on paras vegerytmi taimille. Siitä sitten lyhennetään päivää yksi tunti/vuorokausi, kunnes ollaan viikon kuluttua 12/12 rytmissä. Näin hermistely minimoituu ja nuppujen määrä maksimoituu. AF:t on kyllä asia erikseen, niihin en sano mitään varmaa.

- QQ-Meister -

Piel

Active member
Veteran
Kiitän näin pitkälle. Siis ei af´t pysyy vegessä jos on 18/6? Eli l24 tai 20? 24 olisi helppo 4viikkoa mutta miten Af´t kehittyy 12/12 valoituksella...6l ruukkuja,multa missä on hieman vermikuliittia ja lannoitus. Mikä on hyvä lannoitus sisäviljelyyn? Tähän asti olen käyttänyt perus Substral yms (hävettää myöntää :)) ja saanut hyviä tuloksia ulkona.

setaemies

Member
Jos saa yrittää käännyttää, niin vaihda multa kookokseen ja litkuiks cannacoco a+b. Helppoo ku heinän teko ;)

kikkoman66

Member
Hommaa loppukukitukseen joku Bloom-pullo. Ei sillä niin väliä ole kunhan siinä on 0% typpeä.
Kerran olen antanut vahingossa liikaa typpeä kukituksessa (mullassa), ja vaikutus näkyy kyllä loppusadossa.
Bio Bizz on aika perusvarma.
Noista kauppojen peruslitkuista ei ihan hirveästi ole kokemusta, mutta kanankakkarakeet ja PK-rakeet toimii aika hyvin myös sisällä.

Piel

Active member
Veteran
Niin kookos olisi varmasti OK mutta kun on noviisi näissä sisähommissa niin pysyn mullassa. Bio Bizz on vissin aika helposti saatavana eli tilaan sitä. Katotaan miten tää lähtee liikkeelle, laitan pavut itämään huomenna.

kikkoman66

Member
Berner Puutarhan Syksy- rakeita saa kätevissä kilon paketeissa. Oon nähny niitä citymarketeissa ym. peruskaupoissa, ni ei tarvii kauas lähteä etsimään. Hinta on ollu aina alta 10€.
Todella stydiä ja riittosaa. Se ei kyl oo mitään luomua, mutta on toiminut ihan OK kukituslannotteena.

setaemies

Member
Mun mielestä kookoksessa kasvattaminen on just oikea tapa alottaa sisäkasvatus, kun se on niin törkeen helppoa. Ei ylikastelun varaa, helppo huuhdella vahingon sattuessa jne. EC mittarin voi jättää hyllyyn pölyttymään, kuhan lannottelee alkuun varovasti ja antaa litkuja sen mukaan mitä kasvit pyytää. :)

Piel

Active member
Veteran
Kokeilen kookosta next time, osaan multa melko hyvin (ulkona) ja nyt on pakko saada satoa. Olen päättänyt käyttää ainoastaan AF:iä. Lamput roikkuu, kokeilen nyt lämpötilat ja saan tänään saan puhaltimen että kai se tästä. 6l ruukkuja, Leca Pohjassa, hieman vermikuliittia ja Black Dirt! Peukkuja nyt vaan.

setaemies

Member
Ei muuta kun onnea ja menestystä! Paras tietty mennä sillä minkä tuntee osaavansa. :good: Ulkona kasvualusta tuppaa pysymään suht tasaisen kosteana, on yhteydessä muuhun maaperään/rhizosfääriin ja systeemeihin yleensä, joten siinä on aikamoinen ero pieniin ruukkuihin kastelussa, lannoituksessa jne.

Piel

Active member
Veteran
setaemies: Kerran aiemmin olen tehnyt sisäviljelyn, mullassa, ja se meni suht hyvin mutta silloin en ymmärtänyt paljon trikoomeista jne. Olen nyt päättänyt 20/4 valoituksella, mielestäni pimeyttä tarvitaan että kasvit ssavat levätä. Palaan vielä lajikkeisiin mutta aninakin DR, Snowryder, Cobra ja nyt en muista loput. Palaan.

Piel

Active member
Veteran
No nyt on kaikki viritetty, eilen laitoin mullat ja kas yöllä on käynyt hiiriä kaivaamassa kuoppia -onneksi ei ollut vielä istutettu ja neljä loukkua löytyy hyllystä -Brie juusto syötiksi hehehehe!

Löysin varastosta 5 ER siementä ja kun olin juuri ostanut 5 kpl niin nyt on 10 kpl narttua itämässä, sitten on 4 Cobra, 5 Snowryder ja 5 jenkkisiemntä (pitäisi olla valoherkkiä). Nyt kallistun siihen 24/0 suuntaan...v-ttu kun osasi päättää.

Jos BT voisi kerran vielä kertoa miten kuvia postataan.

setaemies

Member
http://www.youtube.com/watch?v=nyQX-aVwCf0

Erittäin toimiva jyrsijäpyydys, eikä ole "yhdesti laukeava" :D Hiiret etenkin rakastaa maapähkinöitä ja maapähkinävoita. Kuvia voi ainakin laittaa liitteinä.

Attachments

• attachment.jpg
    attachment.jpg
    16.8 KB · Views: 34

Piel

Active member
Veteran
Setaemies: Olen lukenut tosta mutta livenä parempi. Tähän asti johdan 1-0. Pavut nyt maassa, huoneen lämpötila 23 -jep, nysse alkaa.

Piel

Active member
Veteran
Nyt on tilanne 19/20 ovat lähteneet kasvamaan, hiiret ovat kuolleita mutta kun lämpötila nousee ulkona niin myös sisällä. Ensiksi se oli vakaa 23 nyt on lähinnä 27. Kai tämä näin toimii muuten saa asettaa toinen puhallin työntämään raikasta ilma huoneeseen. Valot, 1000W, nyt noin 1m etäisyydellä plantuista. Pidetään peukkuja.

Piel

Active member
Veteran
Update:`Luulen että onnistuin sekä polttamaan kasvit a) valolla b) vedellä. Tilanne nyt korjaantunut ja hyvin lähtenet kasvuun. 24/0 jatkuu...

Latest posts

Latest posts