What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Udendørs grow

blazendaze

New member
Hej alle :- )

Er ny her på forummet, og har nogle simple spørgsmål:

1) Hvornår begynder I at plante udendørs, hvis I ikke allerede har gjort det? Jeg forventer først at gøre det i enten denne uge eller næste.

2) Hvilke sorter er gode til udendørs grow efter jeres erfaring? Jeg ønsker med sativa-domineret grow, men blandinger og gode indicas er også helt i orden, selvfølgelig.

3) Jeg ved ikke hvad jeg skal søge efter eller hvor, så hvis nogen gider, at linke mig hen til guides, om hvordan man skal gro udendørs og generelt nogle "tutorials" for udendørs grow, på engelsk eller dansk, ville jeg sætte stor pris på dette!

Tak for et godt forum, har kigget herinde i noget tid, og hvis nogen kræver noget af mig så sig endelig til (fx om jeg har potteplanter og hvilken jord jeg har tænkt mig at bruge osv).

Igen tak på forhånd!

frenzybud

Member
Hejsa. Velkommen til.

Det kan egenlig gøres ret simpelt og i det tilfælde du ikke har dyrket før er det en god ide
at holde tingene så simple som muligt. Er det første gang du forsøger dig med at dyrke cannabis?

Du får brug for 3 ting, noget kvalitets jord, en simpel gødning og nogle kvalitets frø. Såfremt du passer og plejer dem godt vil du få et godt resultat med disse ting.

Jeg vil anbefale Biobizz All-mix eller noget Plagron Royalty mix.
Earth juice Sugarpeak gødningserien er kanon til dit formål, den indeholder også PH-buffer så du ikke behøver at bekymre dig om PH-værdi i din gødningsblanding, bag på bøtterne kan man aflæse hvor mange mL gødning pr. liter vand der anbefales til de forskellige grofaser, lige fra start til slut.
Du skal også vælge størrelse af potter, jeg vil anbefale 5 liter for hver måned planten skal vokse. Hvis du vælger en ikke-autoflower strain og planter den snart kommer den sandsynligvis til at stå det meste af Maj og til midt/sidst Oktober måned, 6-7 måneder, dermed mindst 30 eller 35 liters potte per plante, jeg plejer at bruge en 45 liters murebalje til hver plante.
Du må kigge dig omkring efter nogle frø som du synes ser interessante ud, jeg har haft gode resultater med Royal Dane. Du kan også vælge autoflower frø, dem planter jeg normalt først i starten af Juni, så er de allerede færdige sidst i August måned.

Søg Youtube efter Jorge Cervantes Ultimate Grow DVD 1 & 2. Masser af god info til den udendørs grower. PM mig hvis du ønsker links til download af filmene.

Held og lykke!

GoeRilla

Active member
Hej alle :- )

Er ny her på forummet, og har nogle simple spørgsmål:

1) Hvornår begynder I at plante udendørs, hvis I ikke allerede har gjort det? Jeg forventer først at gøre det i enten denne uge eller næste.

2) Hvilke sorter er gode til udendørs grow efter jeres erfaring? Jeg ønsker med sativa-domineret grow, men blandinger og gode indicas er også helt i orden, selvfølgelig.

3) Jeg ved ikke hvad jeg skal søge efter eller hvor, så hvis nogen gider, at linke mig hen til guides, om hvordan man skal gro udendørs og generelt nogle "tutorials" for udendørs grow, på engelsk eller dansk, ville jeg sætte stor pris på dette!

Tak for et godt forum, har kigget herinde i noget tid, og hvis nogen kræver noget af mig så sig endelig til (fx om jeg har potteplanter og hvilken jord jeg har tænkt mig at bruge osv).

Igen tak på forhånd!

Jeg har plantet en GG ud for 2 uger siden som forsøg.
Den ser fin ud men er ikke groet ret meget.

Rilla

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
velkommen til icm, håber at du bliver en aktiv medspiller!

lige nu og frem til slutningen af maj er gode tidspunkter at så frø direkte på grospottet. så så mange frø som muligt så du har meget at selektere imellem. der skal i sidste ende være mindst en meter mellem hver plante skal du huske. du behøver ikke at forberede grospottet hvis jorden på stedet er god. du kan ved at betragte hvad der ellers gror der få en ide om hvordan næringsforholdene er på stedet. ofte vil det være fint blot at grave lidt hestelort ind i den eksisterende jord. hønselort er også godt men meget stærkt, så pas på med det. dolomit kalk kan heller ikke skade og tit vil jorden også elske at blive opblandet med en god gang kompostjord som du kan hente gratis nu på de fleste genbrugsstationer. det vigtigste ved dine spots er at jorden er nogenlunde fri for ukrudt og at der er så meget sol og vind som muligt. det er meget nemt at dyrke cannabis, ingen grund til at, i de fleste tilfælde, gør andet end at så frøene direkte på spottet, være særlig opmærksom den første måneds tid og derfra passer de stort set sig selv. du skal selvfølgeligt fjerne alle hanner hvis du vil høste sensimilla. hvis du ikke har mange frø eller er en fattigrøv kan du købe nogle enkelte gode sorter og selv lave frø på et enkelt spot som ligger isoleret fra dine andre spots(det er vigtigt at du har så mange spots som muligt hvis du gror guerilla, da de er særligt udsatte for tyveri og hærværk). du skal bare lade et par enkelte gode hanner stå så vil hunnerne producere frø til resten af dit liv og så kan du bredså næste år ved blot at kate frøene på den forberedte jord

vil du være sikker på en god høst til tiden skal du gå efter frø som er produceret naturligt ude i danmark, zenseeds har et pænt udvalg. du kan muligvis finde nogle i frøbanken også men det bliver på egen regning da jeg intet ved om deres gener

Last edited: