What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Trips?

Dhor

Member
:cuss: :cuss: :cuss:

Har jeg besøg af trips hvis sådan nogle idioter flyver rundt i mit skab :( ?

22006IMG_3292.jpg

Og de spiser sådan her:

22006IMG_3290_Large_-med.jpg

22006IMG_3291_Large_-med.jpg

På forhånd tak!

Dhor

Member
Nej ikke endnu.. Er på dag 5 i blomst og ville få SÅ neder på hvis sommerens høst fucker op til de små kryb der, men andre på den engelske side af forum her siger det er "crickets" .. aner ikke hvad det er præcis, men der er det kun ungerne som spiser planten og fluetape skulle være nok :)

men de får også lidt røg i morgen, tror du det hjælper?

tak og peace!

K

kenned

crickets er da græshopper... Mener jeg da!

Og jeg mener da heller ikke at trips laver sådanne skader?
Har du tjekket mynamestitch's guide??

Dhor said:
men de får også lidt røg i morgen, tror du det hjælper?

tak og peace!

Nej, det jeg sagde med røgen var bare pis.. :spank:

Sorry..

Kender sesvære ikke dine skadedyr..

Du kan jo evt. prøve med en omgang insektsæbe som jeg bruger mod Spindemider..

Bright..

Dhor

Member
babba.. er det 100% øko det der middel der? synes det lidt noia at sprøjte sit røg med alt muligt giftigt nemlig?

og mange tak for rådet!

har omkring 20 af de her gutter.. men de er lette at dræbe med håndkraft.. tror i de lægger æg og sådan i jorden?

peace

@ bright.. ahh tænkte det nok :D men man ved sku aldrig, især ikke når det gælder ens små, så skal der for alt i verden ikke ske dem noget :)

RobertGremny

New member
Dhor said:
babba.. er det 100% øko det der middel der? synes det lidt noia at sprøjte sit røg med alt muligt giftigt nemlig?

og mange tak for rådet!

har omkring 20 af de her gutter.. men de er lette at dræbe med håndkraft.. tror i de lægger æg og sådan i jorden?

peace

Yep, det er 100% organisk, det indeholder kun rapsolie og pyrethrin. Sørg for at få det bestilt hjem så hurtigt som muligt, jo længere du venter, jo mere kan skadedyrene nå at formere sig.

Held og lykke :rasta:

babba

Member
ja lige presis robert jeg har det osse på lager .. ja det er 100% organisk og du skal dræbe dem der med hånden hvis du kan og nej de lægger ikke æg i dine planter de er for store de der græs hopper du m finde ud af om de kommer fra haven eller hvor .. fjærn kilden til dem .. hvis du får dem igen så spry dem med det der jeg viste dig
husk meget luft på blæserne er godt dyr kan ikke lig storm vejr så smæk på blæserne så flytter de måske ..
fred
ps hvis du spryer lidt på af det sæbe jeg viste dig på potterne og i din vindukarm så ville det måske ikke være så dejligt at være der .. prøv jeg sprøgter i min have så får jeg ikke dyr inde i min kælder .. bare lige et trix fra holland de har menge skade dyr og re der for nød til at sprøgte haven udenfor .. det har jeg kopieret ..
ses

Last edited:

babba

Member
ok jeg har haft (sidste år) hvide fluer de er nogle lede svin der suger planten for sukker .. jeg spryede hele haven og de var væk både inde som ude jeg brugte sådan en her

og der kan være 5 litter i + 5 ml til- p 1 liter schadlings spry som jeg viste dig længer oppe i tråden 2 af dem så var haven ude om huset fri for dyr resten af sommeren
de så således ud

nå men prøv dig frem eller pm mig .. ses
fred