What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Temperatur

R

Remmo87

Hej Allesammen.
Et spørgsmål herfra.

Hvordan kan det være at man siger 35C er max temperatur indenfor i sit skab når cannabis vokser steder hvor der er over 40C, ja næsten 50C i solen?
Håber der er en der har et svar :D

På forhånd tak.

bellemis

New member
fordi de vokser super langsomt når temperaturen er så høj. de vokser også lamgsomt ved 35 C, men imellem 25 til 30 c vil jeg sige at temperaturen burde ligger :)

R

Remmo87

Vokser langsomt... ok :)
Men hvordan kan det være?
Når de står nede ved ekvator så står de altså i over 40C i solen.... og som sagt nogen gange 50C.
Så indenfor burde 40C også være en hel fin temperatur....
Men det findes der vel bare ikke noget svar på :D

B

b-laze

man måler ikke temp i solen... cannabis kan klare meget højere temp (50c) målt i solen (kan ik lige huske ordet) end de kan i skyggen, og maks 30 i skyggen er reglen vist ved indegrow

Last edited:

Matsi

Active member
Det kommer også an på sorten. Nogle sorter der er tilvendt varmt klima hele året rundt, kan jo klare en del mere en f.eks. en typisk danks udesort:) Mange sativa planter kan sagtens gro helt normalt med 35 grader.

R

Remmo87

man måler ikke temp i solen... cannabis kan klare meget højere temp (50c) målt i solen (kan ik lige huske ordet) end de kan i skyggen, og maks 30 i skyggen er reglen vist ved indegrow

ja 30 i skyggen. Men 30 i skyggen giver jo sådan cirka også 40 i solen.
Og planter der står under en HPS kan vel betragtes som at stå i solen.

R

Remmo87

Mange tak for jeres svar allesammen. Og jeg kan godt se hvad i mener.. Det er ikke fordi jeg prøver at være på tværs eller fordi jeg ikke tror på hvad i siger :D
I mit skab lader jeg ikke temperaturen stige mere end de 30 grader max.

Men der er bare noget jeg ikke kan få til at hænge sammen.
Ved ækvator er der 40-50 grader i solen.
I et skab med en 600W HPS, må man betragte topskudene som placeret i hvad der svarer til skyfri himmel..... Hvis der kun må være 30 grader ved topskuddene så giver det jo kun 20 grader i skyggen cirka....
Og det må man jo sige som værende lidt lavere end visse steder omrking ækvator.

Man skulle efterhånden tro at cannabis har vendet sig til at stå i solen?? :D

Har det noget at gøre med at solen også udgiver noget til planten som gør at den kan tåle at stå i de høje temp udenfor, hvor en HPS eller CFL lampe ikke kan give samme, og temperaturen derfor skal sænkes mere end normalt?

jinxx

Member
Det afhænger vel af hvilke sorter/gener, der er i den specifikke plante?

Men der er så åbenbart også forskel på hvilken "slags" temperatur man taler om:

http://www.drugs-forum.com/growfaq//1423.htm

Jeg har da haft min temperatur oppe nær de 35 grader et par gange på de varme dage, selvom Overgrow's FAQ siger max 30, og mine damer vokser stadig som ind i helvede.

There's no slowing them down bebbe! :D

R

Remmo87

The plants can withstand much higher radiant temperatures (around 40-50degC) than they can air temperatures but if this is too high the plants can 'burn'.
Fedt! Så man må jo tolke det som at når planter står i solen udendørs, modtager de radiant heat. Og så kan de klare op til 40-50 grader.
Men så snart det er indenfor og planten ikke modtager radiant heat så kan du kun klare 30..... Tja... Det er da en meget god grund.
Men hmm....
Lad mig lige læse noget mere om radiant heat.... :dueling:

Hvis der er flere derude der ved noget om det her så må i meget gerne skrive og komme med links :D

Tak for linket jinx!

R

Remmo87

Ok det var nok bare mig der ikke fattede hvad radient heat egentligt var.
Jeg troede det var en speciel form for varme... men man kan jo egentlig bare kalde det for en slags "direkte overflade varme" hvor at det er luften der højst må være 30 grader og i radiant heat må de have op til 50....
Og det er jo klart at inde i et skab der vil rummet hurtigt blive det som overfladevarmen er.... og derfor... max 30 grader.
Ret mig hvis jeg stadig har misforstået det.

L

Ludo

Godt spørgsmål Remmo:dueling: og godt svar...egentlig ikke noget jeg har vendt inde i tænketanken, så tak for ny og dejlig weed-viden...:woohoo: