What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Sukupuolen valitseminen

G

Guest

Moi kaikki hampuusit

Kuinka Te toimitte kun saatte siemeniä idätettäviksi?

Minä laitan siemenet aluksi pienempiin ruukkuihin kasvamaan.
Kasvihan päättää sukupuolensa 3 - 4 viikon aikana.

ja siitä sitten kenkää uroksille ja nartut isompiin kasvamaan..

Toki pistokkaista olisi helpompi tapa mutta en tunne ketään joka tekisi pistoja muille kuin itselleen.

Cuffs

G

Guest

Cuffs said:
Moi kaikki hampuusit

Kuinka Te toimitte kun saatte siemeniä idätettäviksi?

Minä laitan siemenet aluksi pienempiin ruukkuihin kasvamaan.
Kasvihan päättää sukupuolensa 3 - 4 viikon aikana.

ja siitä sitten kenkää uroksille ja nartut isompiin kasvamaan..

Toki pistokkaista olisi helpompi tapa mutta en tunne ketään joka tekisi pistoja muille kuin itselleen.

Cuffs

Pienessä multa-astiassa katson sukupuolen ja vasta sitten mietin että multaan vai veteen tyttö jatkossa menee.

G

Guest

Sun pitää tehdä siis ite pistoja....pieni äiti kasvi menee melkein missä vaan...

-BG-

G

Guest

Moi Budgringer

Minulla on vain rajallinen tila harrastella kasveja ja enkä ole perehtynyt asiaan kunnolla.

Toisaalta, jos löydän oikein hyvä yksilön saatan niin tehdäkkin.

Olen kuitenkin vielä nuori kasvattaja joten haluni kokeilla monenlaista lajiketta on vielä suuri.

Jos joka viides kasvattajista tekisi pelkästään pistoja koko Suomen tilanne muuttuisi pysyvästi parempaan suuntaan.

Cuffs

Last edited:
G

Guest

Emo elää vaikka yhdellä 15W eslillä pahvilaatikossa. Toki kerralla ei mitään monia pistokkaita oteta, mut eipä s

Mä teen pistoja kyllä, mut ei niitä oo kiva postailla.

Last edited:
G

Guest

Moi Tuhkainen

Aivan. Haluaisin hyvän yksilön pistokkaiksi ja kun tilani ovat riittämättömät tällä hetkellä jätän ajatuksen hautumaan..

Cuffs

G

Guest

Moi Viirus

Minulla on aikakin niin pienet tilat etten haluaisi mitään mutantteja kasvamaan.
Tarttukoon joku toinen vipuun..

Cuffs

G

Guest

Kyl mutaatiot yleensä aika nopeesti huomaa vaikka siemenestä kasvattais.
Sitäpaitti kaikki mutaatio ei o pahasta. Esim. joku kasvi mikä kasvattaa kolme lehtee siihen mihin pitäs kaiken järjen mukaan tulla vaan kaksi ni saattaa gugussa suoriutua paremmin. :wave:

Siis tietty hyvä, jos saa pistoja ja tietää mitä tulee, mut vähän enemmä vaivaa siihen siemenestä kasvattamiseen ku uhraa niin voi tehdä löytöjä
:bat:

G

Guest

Moi BAd

Niin, eipä tuo siemenestä kasvattaminen ole mikään paha asia..

Hieman kauemmin se vaan vie kuin pistojen kanssa.

Cuffs

HazaBaza

New member
Tere. jos otan pari pistoa noista emo kasveista ja sitt pistän kukitus jakson että tunnistan sukupuolen niin ajattelin sitt viel pistää takas vegeen emo nartut jos on niin ei kai friikkaa siitä helposti..? :wave:

krizo

Member
Itselläni ei pistoista ole minkään laista kokemusta mutta eikö niillä se juurtuminen kestä kumminkin noin 2-3 viikkoa siinä ajassahan siemenestä on kasvanut jo aika iso??

G

Guest

Hazabaza

Friikahtaa vai ei...

Se asia riippuu millaiset olosuhteet on kasvillas sekä millaset geenit se omaa.

Krizo:

Pistokkaasta näet millainen se on.
Siemenestä kasvattaessa voit saada minkä vaan.

Varmasti jokaisella on joskus ollut tilanne jossa siemenistä toinen on ollut sativa- ja toinen indica-voittonen.

Hankala siinä on valaisinta asennella..

Heikon enemmin kuin vahvan yksilön.

Tämä ei suurempia aiheuta jos yksin kaapissaan kasvattelee, mutta laajempana asiana kannatan pistokkaita. Esim kaveri antaa parhaastaan pistoja ja sinä kasvattelet ne loppuun.

Ei uroksia, ei friikkejä, eikä synny pituuseroja kukituksessa.

C

G

Guest

Vaikeahan tuota on ennalta aavistaa.
Minkähänlaiset olosuhteet pistoilla on ollut verrattuna emokasviin?

Tulisiko sana-ammattimaisuus pistoissa esille?

Tuleeko 24h valolla sukupuoli esiin Tulumi?

C

G

Guest

Hei

Voi olla että sekoitan ajatukseni johonkin isoon kasvatukseen. Niissä näkyy monasti pelkistä pistoista kasvatettuja.

Minulla tulee oikeastaan aina sukupuoli esille kun kasvatan 18/6 valossa.

6 vk vege ja huomenna tulee täyteen 3 viikkoa 12/12.

Pitäisi saada digikamera lainaan ensi viikolla...

C

Last edited:

HazaBaza

New member
Moi,,

18h valoo 6vikkoo ni näkyis sukupuli? oisko myös lajike kohtaista. tota pitäis koittaa. viimeksi vähensin pikkuhiljaa 24h-> 22h ->20h jne.. lopuksi 12h, ei onkelmia.

jos emo kasvi kasvanu 18h valossa niin kanattaisko pistokkaat juurruttaa myös
18h valossa? ettei friikkais

G

Guest

Minulla on 18/6 ollut melkein kasvatukseni alusta.

3 - 4 viikon aikana tullut, lajikkeesta riippumatta, sukupuoli esille.

100% sativaa en ole kokeillut mutta se olisi varmaan paras aloittaa 14/10 tai 12/12.

Hazabaza

Tuskin saat friikautettua pistoja tuolla lailla.

En usko että kasvilla on "muistia" valojaksojen suhteen. Se vaan kasvaa niissä olosuhteissa jotka Sinä sille annat.

C

Last edited:
G

Guest

En usko että kasvilla on "muistia" valojaksojen suhteen. Se vaan kasvaa niissä olosuhteissa jotka Sinä sille annat.

Jep, eli kaikki nyt käyttämään joukolla 6/6 vegevalojaksoa! :)