What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Størst lysbehov hvornår?

nordicfarmer

New member
Hej
Er der nogle som har nogle tanker omkring hvilken alder planterne har mest brug for lys hvis man vil optimere sit udbytte. Jeg gætter naturligvis på blomstringen, men er det tidlig eller sen blomst for jeg har tænkt mig at vegge under 110 w cfl, bloome en måned under 250 w hps og så den sidste måned under 400w, men ville det være smartere at starte med 400 og så afslutte med 250? Self ville det være bedst at køre 400 hele vejen men det er ikke en mulighed.
Mvh

SteeLx

New member
Jeg ville sætte de 400 watt på til sidst som du selv er inde på.
Hvad er grunden til at du ikke kan have 400W på hele tiden?

Den sidste 1 uge kunne du evt. nøjes med mindre lys. og så rykke perioden med 400W.

CFP65

Member
jeg ville sørge for at der var max lys indtil topskuddene havde udviklet sig fuldstændigt
og så skifte til 250W når de første brune pistiller havde vist sig.

dvs modningen foregår under 250W

nordicfarmer

New member
Det er mest fordi at jeg synes det er lidt fråsende at buldre derudaf med 400 watt. Men i har nok ret i at det ville være en ide at modne under de 250 og så lade den egentlige formation at blomsterne foregå under 400. Tak for svarene hvis der er andre forslag er de stadig meget velkomne

SteeLx

New member
fråsende at buldre derudaf med 400 watt.... hold da op et fråseri :D

Giv nu bare de planter fuld ild!

Mr Squizy

Active member
400w hele tiden, ellers opgradér til en tulle... Så hygger damerne sig & de får det jo ikke bedre af svagere elektrisk sol lys ;-)
Go' ryger og go' jul !

nordicfarmer

New member
squizy du må lige uddybe hvad en tulle er? Som sagt er jeg klar over at de bedste resultater ville opnås med højest lysintensitet, men jeg vil gerne spare lidt på strømmen.

Lækre sager sømme havde med hjem btw ;)
God jul til dig og jer andre også

Stdane

Active member
Jeg ville også starte med en 400 W og slutte med en 250 W,hvis det er de to muligheder der er,det er også det der ligner naturen mest med den største lysintensitet i begyndelsen af blomstringen,og så går det jo som bekendt mod efterår og lavere lysintensitet,men alligevel er der mange sorter,der bare "packer" løs de sidste par uger så budvægten næsten fordobles,men som jeg har forstået har det ikke eller kun lidt med lyset at gøre,det er åbenbart planten der går i "survival of the seeds" mode,også selvom der ikke er nogen,men al energi bliver dirigeret til budsene,som derved får et sidste boost.Jeg bruger selv 400 w til både veg og blomstring,en med hovedsageligt blå spektrum og en med gul/rød spektrum

Latest posts

Latest posts