What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

stabilisere en sort..

jlasjl

New member
hej jeg går med planer om at starte et seriøst hobby frø projekt,
jeg har dog to spørgsmål, som jeg håber her er nogen som kan hjælpe
mig med..

hvis man vil lave en sort, hvor mange år vil det sådan ca.
tage at få den til at blive nogenlunde stabil?
(jeg ved godt at der er meget der spiller ind, men bare
et ca. antal år, så man har noget at forholde sig til)..

til det projekt leder jeg efter en bestemt sort,
det som der karaktisere den, er at støvfangerne er meget
tykke samt de er pink, lægger lige et billede op af en, så i kan
se hvad jeg mener:
passionmnu.jpg

peace
jlasjl...

GDK

High Class Grass
Veteran
Du vil stabilisere en sort som du ikke kender noget til andet end at du har set et billede af den....?

Stay Safe

jlasjl

New member
Du vil stabilisere en sort som du ikke kender noget til andet end at du har set et billede af den....?

Stay Safe
både ja og nej, billede er fra en plante som jeg selv har dyrket,
og jeg skal bruge en sort med de samme træk til mit projekt,
da en af de sorter som jeg vil frem avle, skal have de støvfangere..

men spørgsmålet om hvor langt tid det tager at gøre en sort stabil,
er om hvor lang tid det generelt vil tage at gøre en sort bare nogenlunde stabil,
eller fx. hvor mange generationer man skal igennem for at afkommet
vil være tæt på ensartet..

peace
jlasjl...

Sabe

Member
Du kan godt regne med en 7-9 generationer før den er nogenlunde stabil og så vil der stadigvæk være afvigere ibland i ny og næ...

Purple fimrehår osv plejer at være ret agressive, så du kan sikkert få de farver indavlet efter en 4-5 generationer. Dog skal du tænkte på potens, gro mønster hvilken højde du vil have, blomstringstid osv..

Jeg går ud fra du gerne vil have en potent plante også, samt at de har samme gromønster ala højde osv.

Det er ikke svært at indavle purple i genet.. Men skal du have de andre ting med også skal der virkelig udvælges nøje.. og det vil tage længere tid at få det ønskede resultat..

Mvh Sabe

GDK

High Class Grass
Veteran
F5 og opefter kan man sætte mærkaten IBL på. Jeg er ikke ude med riven her og jeg vil ikke pisse på dine planer, men planen om at ville fremavle en sort på baggrund af farve alene(uanset om det er støvdragere eller blade man taler om) er ikke en god platform. Ej heller er det en god idé at kaste sig over flere avlsprojekter på en gang medmindre at man har en del(læs: meget)erfaring indenfor området...bare det at skulle fremavle én sort er rigeligt arbejde og med flere bolde i luften er der altid en større risiko form fejl.
Har du gjort dig andre tanker om dit slut resultat, udover at de SKAL have pink støvdragere? Vil du indavle eller udkrydse osv? Seriøs avl er en kæmpe opgave.....
Held og lykke med projektet....

Stay Safe

jlasjl

New member
F5 og opefter kan man sætte mærkaten IBL på. Jeg er ikke ude med riven her og jeg vil ikke pisse på dine planer, men planen om at ville fremavle en sort på baggrund af farve alene(uanset om det er støvdragere eller blade man taler om) er ikke en god platform. Ej heller er det en god idé at kaste sig over flere avlsprojekter på en gang medmindre at man har en del(læs: meget)erfaring indenfor området...bare det at skulle fremavle én sort er rigeligt arbejde og med flere bolde i luften er der altid en større risiko form fejl.
Har du gjort dig andre tanker om dit slut resultat, udover at de SKAL have pink støvdragere? Vil du indavle eller udkrydse osv? Seriøs avl er en kæmpe opgave.....
Held og lykke med projektet....

Stay Safe

jeg leder stadig efter de forskellige sorter som jeg skal bruge til projektet og den med de pink støvfangere er kun en af dem..

det som jeg vil med det, er et seriøst hobby projekt,
Jeg har planlagt hvordan de skal være og selvfølgelig
laver jeg kun en sort af gangen, jeg har sat mig en del ind
i avl og mangler stort set kun en masse erfaring

det som jeg mest har tænkt på er disse “træk”
gro mønstret, de skal optimeres til 12/12 fra frø og skal
have en pæn højde og lave et stort skud fra bunden til toppen,
Hvis i forstår?

derefter rusen, den ene skal give en lang aktiv sativa rus som slutter af
med en rolig indica virkning..
hvor kraftig rusen er spiller ikke den store rolle, men selvfølgelig
gør det ikke noget at den er kraftig..

det gør ikke så meget at blomstringstiden er længere end med mange andre sorter,

den må meget gerne være stærk med hensyn til gødning og temperatur svingninger..
ikke noget krav..

det som jeg havde tænkt mig, var at finde de forskellige sorter som havde
de egenskaber som jeg søger og så krydse dem og fravælge dem som passer mig bedst
og til sidst når jeg er kommet frem til et tilfredsstillende resultat, så prøve at få den/dem til at blive en IBL

der er meget godt læsestof her på siden, feks http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=9786
tak for linket, jeg har læst alle hans artikler igennem, rigtig god læsning..

Du kan godt regne med en 7-9 generationer før den er nogenlunde stabil og så vil der stadigvæk være afvigere ibland i ny og næ...

Purple fimrehår osv plejer at være ret agressive, så du kan sikkert få de farver indavlet efter en 4-5 generationer. Dog skal du tænkte på potens, gro mønster hvilken højde du vil have, blomstringstid osv..

Jeg går ud fra du gerne vil have en potent plante også, samt at de har samme gromønster ala højde osv.

Det er ikke svært at indavle purple i genet.. Men skal du have de andre ting med også skal der virkelig udvælges nøje.. og det vil tage længere tid at få det ønskede resultat..

Mvh Sabe
det lyder rigtig godt, tak for svaret sabe :smile:

peace
jlasjl...

Latest posts

Latest posts