What's new

spørgsmål om mikronæring og mobile næringstoffer

squrkc

New member
hej icmag

jeg har gået og funderet lidt over nogle planter jeg har, som ligner at de får for lidt gødning fordi de nederste blade bliver gule og falder af. jeg bruger omvendt osmose vand med gødning ved hver vanding og mine værdier ligger på på omkring 600-700 mikro siemens eller ppm(er ikke sikker på hvilket meter jeg har) og en ph på 7, jeg bruger advanced hydroponics of holland(nogle gamle flasker).

de har været i blomst i en go' måned og ser ellers ret pæne ud, på nær at de smider lidt blade i bunden af skabet, men kan det være for lidt nitrogen? eller zink mangel? har også overvejet magnesium, selvom det ikke ligner.

har i nogle bud?

legalizeDK

Member
det er svært at sige uden billeder, det er almindeligt at de nederste blade bliver gule og dør. især når de har været i blomst lidt tid.
Nu har jeg ikke selv prøvet hydro, men din ph er en anelse høj for hydro
peace

squrkc

New member
hey legalize

beklager mangel på billeder, men jeg kan alligevel ikke tage fornuftige billeder under hps'en, men det ligner at de flytter næring fra de laveste blade.

det er almindelig jord og potter, jeg har på et tidspunkt forsøgt at sænke ph-værdien lidt, men det var enormt svært ikke at give vandet for meget syre og få den stabil pga osmose vandets lave lave hårdhed(ingen kalk buffer til syren).

men kan jeg prøve at give mere nitrogen? for at se om de slapper lidt af med at gulne i bunden, men det er dog alligevel ikke så meget, så jeg er selv sikker på det ikke betyder det store når de snart skal slagtes anyway.

dragongrower

Active member
hey..
prøv at give dem lidt mere kvælstof holdig gødning og se hvordan de reagerer.. Du kan jo evt give halvdelen af planterne noget og resten som før.. Så kan du nok se om der er forskel.. :)

Hej. Dit problem ligger nok i at du bruger RO vand + gødning. Der mangler en del næringsstoffer i gødningen bla. calcium og magnesium som findes i vandhane vand. Jeg kører selv hydro og har prøvet med RO vand + gødning. Det fungerer bare ikke helt godt.

Selv er mit vandhane vand på 600 µS/cm og i vækstfasen giver jeg gødning så jeg rammer de 1000-1500 µS/cm. I blomst giver jeg gødning til 2 mS/cm.

pH i Hydro skal ligge omkring de 5.8

Så du kan evt. fortynde dit vandhane vand med RO vand til 600 µS/cm og herefter give gødning op til de 2 mS/cm

squrkc

New member
hey beeblebrox

jeg dyrker ikke i hydro system... jord :D

tak for dit svar, det var lige det jeg skulle ha' af vide, men jeg vidste ikke at cannabis skulle bruge calcium, men magnesium calcium zink osv. er de ikke også bedst som nitrater? og hvor meget skal man tilsætte hvis man får problemer i den retning? elller gerne vil undgå postevand helt? og hvor får man fat det anonymt?

jeg ved at mit lokale vandværk, har noget rigtig hårdt vand og putter rigeligt klor i vandet! jeg dyrker orkideer som primære hobby, så jeg har anskaffet mig et RO-anlæg, for at tage kalken kloren og alt det andet ud af vandet, fordi det ikke er godt for orkideerne og jeg tænkte at det ville være lige så fint til hamp.

jeg bruger 3 flasker gødning: grow, flower og mikro + superthrive, men jeg har en masse forskellige orkide gødning der har magnesium, calcium, zink-the list goes on... skal jeg prøve at blande det i op til 600µS/cm og bruge advanced hydroponics op til 1500µS/cm?

mit vand fra hanen er lige over 600µS/cm, så det ville være næsten ligegyldigt at blande nogen betydelig mængde RO-vand i, for at nå den værdi uden gødning, så kan jeg lige så godt bruge bruge postevandet

CFP65

Member
jeg tror du gør det mere besværligt end det behøver at være.
så længe du dyrker i jord kan du udmærket klare dig uden ms -ro-vand osv
du skal bare bruge alm postevand og tilsætte kalkvæk fra netto til du rammer 6,3-6,4ph
efter du har tilsat dine gødninger efter det skema der kommer med gødningen.
mængden af kalkvæk plejer at ligge på 2-2,2ml pr liter vand for at ramme ph6,3 når man bruger BIObizz i kbh området.

DK2670_01

Member
jeg faldt STRAKS over dette (nogle gamle flasker) :(
har selv kørt med advanced hydroponics, den med Micro, bloom og én til ;) den var fin fin på 1. grow men alerede ved 2. grow begyndte problemerne, og har det bare stået et par måneder, efter åbning, er det ikke meget værd.

HUSK at den gødning du bruger er ikke organisk og er til hydro .... ikke jord ;)

Du må ud og købe noget nyt gødning til jord, så bliver alt godt igen hurtigt BAC laver rigtig god organinsk gødning til jord ;) ellers har budgrow i kbh Guanokalong Grow/Bloom til kun 115 for en litter, 20 ml til 10 l vand :D Bat Guano ROOOCKS

har altid bare kørt rent postevand direkte fra hanen, sæføli med PH down (den fra advanced hydroponics MEN PAS PÅ .... få ml af gangen) og startet PHén på 5,8 og ellers intet til den var tom, har sæføli tjekket at den ikke kommer over 7,2, men med erfaring gør jeg det nu kun når jeg fylder op med rent vand og gødning. MEN jeg køre også HYDROOOOOO

P.S. BAC har lavet noget som heder "Funky Fungi" få gram i hver potte og du skal ikke tænke over ph værdien mere :D MEN så må du IKKE bruge PH down, det dræber de microbakterier der holder PH verdien nede .... KANON produkt til rent jord

Latest posts

Latest posts