Skunky One
Member
Hey folkens.
Så er jeg så småt ved at stoppe på DCF og vil derfor køre min tråd videre her
Dette er ikke mit første grow, men et af de første som jeg tager så seriøst, som jeg tager dette.
Den her gang har valgte jeg at bruge små planter, og disse er cloner der kun lige knap nok har slået rødder.
Sorten er 29x BLZ og 1x AK-47 (Min ak47 døde på meget mysteriøs vis, Den lagde sig bare til at dø i mit hydro-system)
Som i nok kan se, har de lidt forskellige størrelser, hvilket skyldes at de er kommet ind på forskellige tidspunkter.
Planen er, at de får 1 uge til at tilpasse sig under 18/6, derefter 24timers mørke hvorpå jeg starter 12/12. og når de har fået 4 uger i blomst, vil de blive trimmet. Måske før, alt afhængigt af hvor hurtigt de bliver store
og så regner jeg med et yderligere trim 4 uger senere igen
Jeg regner også med, at de skal bruge ca 1 uge om at komme i blomst. med andre ord, efter 10-12 uger fra den 3. marts af, er de færdige
Høsten er planlagt til at ligge mellem den 12. - 26. Maj
Har lidt overvejet at høste over 3 gange, så de første 6 bliver høstet den 12. , de næste 12 den 19. og de sidste 12 den 26.
Jeg har hængt mine ny-indkøbte UVB-pærer op.
Planen er at sætte dem igang efter 24timers mørke perioden
Jeg startede 12/12 den 10/03. og regner med at kunne sige den starter blomst fra den 17/03.
Jeg regner med at tænde for mit UVB lys fra på torsdag den 17/03. Planen er at det er tændt fra 1 time efter lyset tænder til 1 time før lyset slukker. - Det burde "efterligne" naturlige tilstande.
Der er blevet trimmet. Planterne var ved at blive for store, og jeg så mig nødsaget til at trimme.
Her lige et billede hvor planterne ikke er trimmet.
Og her er så et billede hvor man kan se den nuværende status.
Må sige at planterne har mistet en del i massefylde.
Har derudover også bundet en del af dem ned. Det har jeg gjort fordi planterne har forskellige størrelser og jeg derfor prøver at jævne dem lidt mere.
Skal lige nævnes at stammerne har tykkelsen af en mandlig tommelfinger. Så deres rødder fejler helt bestemt ikke noget
Målet er at have en så jævn en højde på alle skudende, som overhovedet muligt. På denne måde kan de alle få den samme mængde lys og kan derfor vokse under samme vilkår.
Jeg har taget billeder løbende, så derfor er de næste 3 billeder fra 3 forskellige datoer.
Den 23.
Den 25. - Skal lige noteres at jeg denne dato rokerede om på planterne så de alle var jævnt fordelt.
Dette har jeg gjort for at få en så jævn canopy som muligt
den 28.
Jeg har haft nogle gødningsproblemmer i forbindelse med mangel på samme.
Fik dog forleden min nye gødning fra Growth Technology Nutrients, det hele blev straks blandet op i en ny gang vand og nu begynder planterne at se rigtig sunde ud igen og vokser derudover også helt voldsomt igen
Det første billede her er fra den 2. April. Det er taget ca 3 uger efter første trim.
De fleste kan nok godt se hvor overfyldt det var begyndt at blive igen
Den 10. April valgte jeg så at trimme igen. Igen er planter blevet flyttet rundt, denne gang fordi jeg flyttede rundt på dyrkningskarene.
Igen ser de tynde og spinkle ud. Dog er alle buds nu synlige og det er virkelig begyndt at ligne noget nu.
Om ca 1 måneds tid er det høsttid og jeg sigter efter at slå mit sidste resultat med flere længder. Gerne med ca 100-300 gram
Krystaller er også begyndt at blive dannet og de er begyndt at lugte ret så kraftigt af citrus. Røgen fra sidste høst efterlod en syrelig smag meget lig den man får efter at spise sure appelsiner eller lign
En lille update. Billedet er taget den 16. april og det ligner at de er kommet sig rigtig godt efter det sidste trim de fik
27. April
Det begynder virkelig at ligne noget, de er begyndt at fede op og det hele. Nu har jeg bare svært ved at tro, at på de sidste 15 dage de har tilbage, at de vil fede så meget op som sidste grow, hehe.
Duften er blevet helt voldsom efter min mening. Er sku glad for jeg har et aktivtkulfilter
4. Maj
Nu sker der noget. Budsne er begyndt at tage på i vægt, og de har fart på !
Synes det er helt vildt, hvor godt det ser ud nu. Det er fedt når noget fungerer, efter man har brugt så meget tid på at "studere" det.
Og så det jo også rart, at det her lille eksperiment var så vellykket . Der er mere end rigeligt med buds, De er alle begyndt at hæve GODT op og alt ser rigtig frosty og klistret ud
Jeg vil løbende holde tråden "up-to-date".
Håber i har nydt showet indtil videre.
p.s. jeg undskylder for mit dårlige kamera. mobilos til denne slags billeder er bare ikke optimalt, desværre.
God ryger