ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here.
Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!
..Hvem bruger det, og hvilket anlæg kører i med? Jeg er ved at investere i et mindre akvarie anlæg til 300l i døgnet. Leder faktisk efter nogle at bestille sammen med for at få prisen ned..smid en pm hvis det var noget..
Hejsan, husk du får typisk kun halvt så meget ud som anlæget siger, pga det hårde dk vand vi har. 300 l i døgnet er et udtryk for en industri standard som har temp, bar og ppm på fastsatte niveauer.
Danpur på Fyn har nogle anlæg der kan anbefales.
Manden derovre siger at de er super nemme at udbygge med ekstra kapacitet "som LEGO klodser"
De har desuden en god hjemmeside med links til geus, der kan vise hårheden på vandet, hvor du bor.
Håber for dig nogen er klar på en deler.
Vh landbrugsministeren.
De gange jeg har set et anlæg er det gået pænt langsomt, men man kan vel time det når først man kender udstyret så der er rent vand når man står op om morgenen.
Hey Minister og tak for reply. Jeg er klar over at der er forskellige parametre der skal opfyldes for optimal drift. Jeg monterer en 8bars pumpe der gerne skulle afhjælpe en del, selvom at jeg har nogle ret høje ppm målinger på mit postevand. Jeg håber at kunne producere ca 100-150 på 12 timer. Men ja jeg timer det bare og laver et reservoir fyldt en gang om ugen..