What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

QWISO baby

DK2670_01

Member
Hey alle. Jeg vil lige lave en lille guide i hvordan man trækker nol/olie med isopronyl også kaldet QWISO for QuikWashISO ;)

Jeg har prøvet både at lave ICE (udtræk i koldt vand) og BHO (Butane Honny Oil) og vil sige at dette klart er det nemmeste jeg har lavet :D MEN det tager laaaaaaang tid at få isopronylen til at fordampe i forhold til gas fx. Men igen så er gas jo også det tilsvarende farligere at arbejde med.

Jeg havde 4 poser med tøret weed der var angrebet at mug, og det skal jo ikke gå til spilde :D

Opstart og tjek alt er klart
501.jpg

3 poser weed og 1½ liter isopronyl (fra fryseren) i et glas, JEG valgte at lade det trække en ½ time, MEN nu mindre kontakt tid isopronylen nu lysere vil olien blive, der snakkes om 10-30 sekunders shake på andre sites
502.jpg

503.jpg

504.jpg

Glemte at tage billeder af stempelkaffekanden, men efter at have presset og grovfiltreret det med stempelkanden, røg det op i et kaffefilter, som jeg langsom pressede den grønne væske igennem. Ikke for kraftigt da filteret kan gå i stykker
505.jpg

506.jpg

Op i en glasskål og i et vandbad (en skål af metal vil være at foretrække, da det bedre overføre varmen fra damp)
507.jpg

508.jpg

efter 1. gang kom alle fire poser i glaset og en extra ½ liter ISO, det træk så en times tid og det kunne ses på udtrækket, mere og mere grønt nu
509.jpg

510.jpg

Det sidste snask puttede jeg i en stor si og pressede lidt med en ske der kom overraskende meget ud af det Men igen nu enu mere grønt
511.jpg

512.jpg

513.jpg

DK2670_01

Member
Så er det ellers bare at koge koge koge koge og så lige koge lidt mere
514.jpg

515.jpg

516.jpg

Så ender det med dette her sorte snask
517.jpg

518.jpg

519.jpg

520.jpg

Dagen efter skravede jeg det sammen og lagde det på en mindre talerken
521.jpg

522.jpg

523.jpg

efter 20 min i ovnen på 120 grader
524.jpg

Dagen efter blev det skrabet sammen igen og det flyder så ud til her
525.jpg

526.jpg

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Sådan Dk !!!!!

Super fed tutorial.... og den burde sparke røv i pillerne.

Jeg laver qwiso en gang imellem.... men jeg lader den trække i 45 sekunder. Synes bestemt ikke at du får noget mørkere material efter så lang trækketid..... sweet!!!! Kan måske skyldes at dit start material har lagt i et stykke tid og har derfor ikke så meget klorofyl tilbage (godt curet).

Skal du spise det eller ?

icetoker

DK2670_01

Member
Næst gang vil jeg experimentere lidt med at lade isopronylen løbe lige igennem 1. gang og så lade det stå i over en time 2. gang og så IKKE blande det sammen som denne gang, så skulle der være mulighed for lidt qwiso der ligner rav :D

Men ja det var meget tørt, har bare ligget i over en måned og så smuldrede jeg det lige godt i poserne inden det kom i krukken ;)

Næste gang bliver det af frisk trim fra kugletrimmeren, det skal sæføli lige i fryseren, så der regner jeg med det bliver meget mørkere (hvis det kan blive mørkere *GG*)

Jeg ville meget gerne smide det i mine piller :D MEN det er for blødt og klistret til at jeg kan veje det eller bare får det ned i en pille *GG* Prøvede lige med en før, noget være grisseri MEN er du gal det virker *GG* er helt væk lige nu :D:D:D

er der ikke noget med at hvis jeg varmer det langsomt op og bare rører i det længe nok så vil det blive en anden konsistens (butter) eller er det kun BHO man kan det med

Rigtigt fedt at du eksperimenterer så meget med teknikkerne - vådt vs. tørt, kort trækketid vs. lang trækketid. Især sidstnævnte glæder jeg mig til at se. Det bliver meget meget spændende at se de to resultater mod hinanden.

Og ja, det er altså ret flot dit resultat, efter SÅ lang trækketid!

Edit: Budder har jeg aldrig selv eksperimenteret med, men har set det udført med QWISO, så det skulle kunne lade sig gøre.

DK2670_01

Member
Tak skal i have :D
Men jeg giver jo "bare" den viden jeg har fået herindefra videre ;) Sharing is caring :D:D:D

Købte lige en chokoladesmelter fra OBH får at prøve at få det lidt mere fast ;)

Men lad ISOén løbe lige igennem trim/buds eller et 10-30 sek shake ellers bliver det så smuk sagt
verry messy
;)

527.jpg

528.jpg

529.jpg

530.jpg

efter noget tid bliver det hurtigt mere fast og flyder da ikke rundt mere :D Måske længere tid under opvarmning, eller der det op og ned kølingen mens man rørere det gør det mere fast ???
531.jpg

532.jpg

533.jpg

534.jpg

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Skide flot med den chocolade varmer .... den bliver jo aldrig for varm!!

Du kan måske prøve den her: Skaf dig noge 80% stroh rum og opløs lidt(eller meget) qwiso i. Kog det ned 1/3-1/2 i vandbad til at reducere lidt alcaholen. Køl af og den er klar!!!!! Men pas på..... den virker meget hurtigere end pillerne. Den kan tages "straight up" enten i dråbeform eller som spray, eller iblandet din yndlings drik(genielt til en varm kop kakao)!!!!

hygge

icetoker

STRANDvasker

Active member
Tips

Tips

Nice thread er osse fan af iso men bruger det mest til maroc da det gir den bedste olie derfra:) et par gode tips man kan varmeselve isopropyl alc op så vil du du hurtigere opløse det olie du er ude efter og vil hvis pakket rigtigt kunne nøjes med at skylle det gennem dit materiale...et andet tip er hvis du ikke gider vandbadet og har større mængder du vil fordampe eks litervis kan et ildfast fad glas eller lertøj sagtens bruges direkte på kogepladen ved lavt blus og man kan evt bruge en hårtørrer til at bryde overfladen og fremskynde fordampningen :tiphat:

STRAND

DK2670_01

Member
tak for info Strand :D Jeg syntes nemlig at det tog en EVIGHED at fordampe bare de her 2 liter isopronyl der gik til denne omgang 8)

Men jeg har da læst mig til at isopronylen og trim/buds skal være så kolde som muligt hvis man skal have så lidt plantemeteriale med som muligt ??? nu varmere og længere, jo mørkere bliver olien.

så skal man lave de der flotte "Rav-klumper" skal trim/buds være godt tørre og helst grindet/hakket og både isopronylen og buds/trim skal være fra fryseren og så ellers bare lade det løbe lige igennem ;)

DK2670_01

Member
kedede mig lige så jeg lavede enu et forsøg på at gøre det lidt mere fast ;)

fandt nogle mini silicone muffins forme, og det passede med at jeg lige kunne hælde 5 g i hver, når jeg så skal bruge det, er det bare en tur i fryseren og så slipper det nemt formen :D
535.jpg

Havde noget ryst og fingre hash fra sidste høst
538.jpg

537.jpg

varmede det olien op igen og putede både ryst og fingre hash i og rørte rundt
536.jpg

539.jpg

540.jpg

541.jpg

542.jpg

543.jpg

Mens det var varmt førte jeg det sorte snask over på en tallerken (sikke noget klistret stads), men det kunne nu rulles i en kugle :D
544.jpg

Ligner en RIGTIGT vild ryger! Det ser dog stadigt ud til at være ret svært håndtérbart, og klistret. Kan du røre ved det og pille det i stykker?

DK2670_01

Member
Det er abselut til at have med at gøre :D sæføli er det klistret meeeeeen det skader jo ikke ;)

Kan ihvertigfald nemt lige nippe et stykke af (0,1 g) og veje det til mine piller :D:D:D
545.jpg

DK2670_01

Member
Hey alle sammen og tak for roserne ;) Fik en pose med trim (thanks M8) og så er det sæføli tid til en ny omgang og dermed en opdatering da jeg har lært siden sidst :D

Hvis i kan finde en stor silvan så kan man være heldig at få en 2½ eller 5 litters 99% klar isopronyl fra borum, det er meget billigere end iso fra matas ;)

Husk ALDRIG at drikke isopronol og pas nu på derude ALTID vær varsom og planlæg grundigt inden du starter :D

Alt er klart, nye ting er: plastikrør, lille si, hunde madskål i metal og en hjemmelavet udsugning.
546.jpg

Startede med at pesse trimmet godt sammen i røret, grow si i bunden og så hældte jeg en ½ liter iso gennem og rystede let røret op og ned bagefter så det sidste kunne komme igennem, resten røg over i en glaskrukke til 2. omgang, 3 gange fyldte jeg røret op og brugte 1½ l iso
547.jpg

548.jpg

hvis man forsigtigt folder hjørnerne på kaffefilteret og drejer dem rundt kan man langsomt presse isoen hurtigere gennem, men brug nu 2 stk for en sikkerhedsskyld ;)
549.jpg

550.jpg

Det gennemvædet trim fik enu 1 liter iso og jeg rystede krukken i ca et minuts tid og så over i stempelkaffekanden for at grov filtrere, derefter over i en anden si hvor jeg pressede det sidste ud
551.jpg

552.jpg

553.jpg

554.jpg

Der er klar forskelv på 1. og 2. gang
555.jpg

556.jpg

557.jpg

558.jpg

559.jpg

560.jpg

561.jpg

562.jpg

563.jpg

564.jpg

Xhashish

Well-known member
Veteran
Nice min ven :yes: QWISO mester :D , skammer mig nu endnu mere over jeg ikke selv er kommet igang med iso endnu :D
Vildt så stor forskellen er på bare lige at lade det løbe igennem, og så trækning i 1 minut :O ... Cool med den hjemmebyggede udsugning :D

Hvis nu man vil lave qwiso til piller, kan man så godt bruge en god del trim og 2-3 liter af gangen?? .. Hvad er så planen med denne omgang ? :):)

:tiphat:

DK2670_01

Member
Jeg vil da sige at det qwiso der bare er løbet igennem er mere fast og karamelagtig :D MEN ikke overdrevet meget mere end det fra 2. omgang, så er et ½-1 min shake bedre og hurtigere ;) Næste gang der vil jeg bare putte det i en krukke og så ryste det godt i et minuts tid, growfiltrere det og så hælde noget nyt iso i og give det ca 2 min til 2. omgang og så ellers bare blande isoen til fordampning

Det er bare KANON med en hundeskål :D det tog bare ca 1 time for at første omgang var fordampet og så gav jeg det lige 20 min for at være sikker på det sidste iso var ude ;)

Her er 1. omgang "run-true", før og efter varmebandling (120 grader i 25 min) og tilsidst dagen efter :D
565.jpg

566.jpg

567.jpg

Men jeg er lidt skuffet at der kun er ca 7-8 g, når man tænker på at der var 150 g tørret grow/fin trim, der er også mest fra 2. omgang ?
øverst: det gamle jeg lige først smid i fryseren, selv dagen efter kan man stadigvæk se formen :)
højre: 1. omgang dagen derpå
venstre: 2. omgang dagen derpå
568.jpg

Det ser rigtigt godt ud.
Igår læste jeg noget rigtigt interessant, som jeg helt sikkert skal prøve en gang. Desværre kan jeg ikke finde det længere (jeg havde haft ild i piben).

En eller anden fyr havde frosset sit trim og sit iso, og skruet op for fryseren så det var KOLDT! Derefter havde han blandet det sammen i et glas og smidt det i fryseren i et døgn. Derefter havde han filtreret blandingen og dampet spritten fra.

Han fik et meget meget flot yield, men det bedste af det hele er at resultatet var meget meget flot, lyst og gennemsigtigt. Åbenbart er kontakttiden ikke så vigtig hvis bare man holder lav nok temperatur og bruger sprit med så lavt vandindhold som muligt.

Meget interessant synes jeg!
...Desværre er min fryser vist tom.

DK2670_01

Member
hver gang jeg har kørt qwiso har trimmet og iso været i fryseren, der sæføli står på de minus 18 som den skal ;) denne her gang der var en af flaskerne af en anden tybe så den var helt hård, det kunne jeg ikke forstå da det jo er 99% alkohold, men blev lige lidt nervøs *GG*

Men vil helt klart lave et 60 sek shake eller et run-true 1. omgang og så lade det trække i et par timer mens det står i fryseren i fryseren :D

nice charles det skal helt sikkert nok virke så 1. run er så rent som muligt og 2. er delvist rent men meget potent :D

DK2670_01

Member
Hey alle sammen, så er det tid til lidt QWISO experimenter igen :)

Denne gang er der:

1. Hele tørede buds, grindet godt, iso og buds i fryseren før og efter, 20 timers trækning i fryseren i et glas.

2. Tørret trim, grindet, iso og buds i fryseren før, "Run true" iso der bare er løbet igennem et rør med trim.

3. efter "run true" mere koldt iso på og så i fryseren og trække i 12 timer i glas.

4. er det sidste iso der er presset igennem sien til alersidst.

Her er så omgang nr 1.
640.jpg

Her er så omgang nr 2
641.jpg

Her er så omgang nr 3
642.jpg

Her er så omgang nr 4
643.jpg

Her er så det hele efter varmebehandling og dagen derpå
644.jpg

Konklution:
1. 20 t buds soak, god ren olie der klart er til at have med at gøre. (kan forme det forsigtigt med fingrene)
2. Run true, ok olie der er lidt "klisktret". (kan rører det meget hurtigt uden det sider fast)
3. 12 t trim 2. omgangs soak, klistret olie der ikke er til at have med at gøre. (bare du rører det, sider det på fingeren)
4. Det sidste si snask, enu værere olie, men man får mere ud af det end man tror OG er der røg er der håb ik :D Vil dog anbefale at man har noget ryst/ice/sakse hash at blande det op med hvis det er lavet på trim, MEN så får man altser også en habil ryger :D:D:D

Brug KUN hele gode buds til QWISO og lad det trække 12-20 timer i fryseren.

skal du bruge trim, så lad det "cure" godt. det vil sige lade det ligge et par måneder efter tøring, lad det trække i 4-10 timer i fryseren.

Til buds der har fået mug/råd er QWISO det eneste hvis du spørger MIG ;) du får en god ren olie OG en blanding af iso på blot 70% anbefales til dicifisering af hospitaler, så en 99% på iso er bare fjong :D

Latest posts

Latest posts