What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Psilonautimus' out grow '09

psilonautimus

New member
Hej folkens! Nu er det jo ved at være høst tid så jeg tænkte at jeg ville vise mine planter fra dette års udendørs projekt (mit 1.). Jeg har længe gerne villet dele mine billeder med jer, eftersom jeg selv godt kan lide at følge andres projekter. Jeg er sikkert heller ikke den eneste, der er en smule doven når det kommer til billedupload osv. Jeg håber i kan få noget ud af den erfaring jeg selv har opsamlet gennem projektet og at i kan lide resultatet :D

Er man interesseret i at læse om nogle af de problemer jeg har haft i starten, kan jeg henvise til denne tråd på denne tråd DCFonline, håber det er i orden at cross poste..

Jeg forsøger så vidt muligt at poste billederne i kronologisk rækkefølge..

DSC00003.jpg

Her går det ret dårligt. så jeg plantede om til nogle større potter med en jordmix bestående af 50 % "så og prikle"jord 25 % sand og 25 % leca(til konstruktion doh :wallbash:) Jeg tilsatte så rette mængder dolomitkalk og basalt- og tangmel.

DSC00104-2.jpg

Her er de plantet om i 60 liters trug, naturligvis med drænhuller i bunden.
DSC00105-1.jpg

Jeg ved ikke hvor troværdig denne jordtest kan siges at være, da det ikke er et produk beregnet til at teste jordens pH men vandets. jeg tog en smule vand fra jorden ved at presse den, og dryppe vandet ned i test bægeret. jeg lod jorden bundfælde og tilsatte så indikatoren. en anelse høj må den siges at være, selvom dolomitkalken burde agere som pH buffer omkring 7. jeg har måske ikke tilsat nok..

DSC01081.jpg

Lidt længere fremme i forløbet..

DSC01110.jpg

Et natskud af denne tidligt blomstrende hun. jeg var temmelig irriteret over blomstingen da det jo stopper den vegetative vækst og dermed også høstmængden. jeg har en teori om at den gødning jeg bruger (GHE flora(gro, bloom og micro) ) ikke fungerer til disse planter. det lyder en anelse absurd ja, men de vil ikke optage nitrogen fra gødningen, hvilket jeg også kan fremvise senere i tråden. derimod har de ingen problemer med "bloom" delen som de altså desværre reagerede på. jeg havde dog to hun planter som ikke var helt fortabt. de var delvist gået i blomst, og derefter tilbage i vegetativ fase.

DSC01112.jpg

De planter der ikke gik i blomst, formåede dog at udnytte den nitrogen der trods alt har været i jorden, eller har kunne få noget ud af den gødning jeg har givet dem. Jeg trappede langsom op fra 1/8 anbefalet mængde til 1/2 anbefalet mængde.

psilonautimus

New member
DSC01117.jpg

En af de to hunner der blev i den vegetative fase, og den er derfor blevet den største plante jeg har til dags dato.

DSC01138.jpg

en af hunnerne som var plaget af langsom vækst pga. en dårlig jord. den blev plantet ud i havens jord for at se hvordan den kunne klare sig i denne meget lerede jord som vi har i vores have.

DSC01210.jpg

Her er planterne blevet en del større og som man kan se er de begyndt at udvise nitrogen mangel. Herfra forsøgte jeg mig bl.a. med at give dem en højre dosis gødning men planterne blev ikke mere grønne af det og de mistede endda endnu flere blade, som blev helt "forbrændt". Jeg går ud fra at gødningen har haft en giftig virkning og planten derfor har samlet den i enkelte blade.

DSC01380.jpg

DSC01381.jpg

DSC01382.jpg

DSC01383.jpg

DSC01384.jpg

DSC01386.jpg

DSC01390.jpg

DSC01391.jpg

Til sammenligning kan man se hvordan den haveudplantede hun klarer sig. Den står endda nordvendt og får kun få timers direkte sollys om dagen. den lider dog måske af en smule fosfor mangel så vidt jeg kan se.

På dette tidspunkt var jeg næsten opgivende og troede simpelthen at min høst ikke ville blive bedre end det som jeg trods alt kunne se der var dannet på nogle af planterne. Så prøvede jeg at tage en fast gødning, som jeg købte for nogle år siden, med et meget højt nitrogen indhold, og opløse den i vand og se hvordan en enkelt plante reagerede på det. I løbet af en uge skiftede planten fuldstændig farve og jeg behandlede derfor de andre på samme måde. og ugen efter så de således ud

DSC01440.jpg

psilonautimus

New member
Her kommer et par natbilleder fra den 8. september. Jeg har vist glemt at nævne at planterne er fra frøbanken, café paradis mix..

første billede er den "store" på forrige billede, første potte fra venstre, bagest.
DSC01466.jpg

Tredje potte fra venstre, forrest.
DSC01467.jpg

topskud af samme
DSC01469.jpg

Topskud i dagslys
DSC01502.jpg

længst til højre bagest
DSC01473.jpg

Samme plante i dagslys
DSC01500.jpg

Udplantnings planten, jeg håber den når at blive færdig. her har den vistnok været i blomst en uges tid, så der burde være en chance?
DSC01492.jpg

Her en sent plantet plante fra DCF udendørs skunk mix. den når aldrig at blive færdig udendørs, men jeg har tænkt mig at forære den til en kammerat med store sydvendte vinduer.
DSC01499.jpg

psilonautimus

New member
lidt macro

lidt macro

Jeg har lånt en frimærke-lup (x8) af en kammerat. det er ikke de bedste billeder men det går da an synes jeg.

Her et billede af noget tørret tidlig høst, fra en plante der ikke blev meget mere end 20 cm høj.
DSC01488_cr.jpg

Og her nogle friske skud. billederne er taget i staten af september. læg mærke til de lilla stokke på trichomes'ne.
DSC01484_cr.jpg

DSC01483_cr.png

DSC01483_cr.png

DSC01482_cr.jpg

DSC01481_cr.jpg

DSC01477_cr.jpg

DSC01479_cr.jpg

DSC01479.jpg

DSC01480_cr.jpg

:smoweed:

jyden

Member
wow,
hold da ferie. du blir næsten nød til at lave hash på noget af det der, lilla galar, sweeeet

held og lykke!

psilonautimus

New member
hehe ja, det kunne være ret spas at stå med en lilla klump. men det bliver desværre ved tanken. jeg gider ikke rode med butan gas, og desuden har min vaporizer svært ved at køre med hass :/

og jo tak.

psilonautimus

New member
Tja, det er jeg da ikke bleg for at indrømme. men sådan er det jo nu engang blevet. jeg er sku ganske tilfreds med mit 1. projekt her, jeg har fået et nogenlunde resultat og lært en masse.

CFP65

Member
synd at du havde fået hærget den CFP så meget.
den kunne have været 1,80-2,20m høj og med et 60-70cm langt hovedtopskud så tykt som en 2L flaske.

for en anden gangs skyld, så start planterne i 9x9cm potter midt i april
plant om til 3,5L potter når de er på 3-4.node og plant ud direkte i jorden omkring midt i maj senest 1.juni på det sted hvor de skal stå til høst
planterne vil nu være på ca 6-7.node
og du bør allerede omkring dette tidpunkt kunne se preflowers og altså undgå at sætte hanplanter på de udvalgte spots

årsagen til det med potterne er udover at de i starten er nemmere at beskytte mod vejret når de kan flyttes rundt, også at jorden i potterne hurtigere bliver varm og jorden i potterne er bedre gennemtrængelig for rødderne end den alm lerjord man har i haven og derfor får planterne et forspring.
brug fx jord alm. pottemuld fra silvan, og er du alligevel her så kan det super godt betale sig at købe et ordentligt læs 50L poser og blande i den jord hvor planterne skal stå permanent

efter du har sat planten det udvalgte sted bør du når planten har taget fat og Preflowers er overstået gøde med en lille håndfuld NPK perler pr plante og et par håndfulde havekalk
havekalken kan du bruge 3 - 4 gange hele vejen frem midt i blomstringen
NPK Perler skal du max bruge 2 gange inden planten er i blomst dvs een til to uger efter den har taget fat i jorden på det permanente sted, hvilket vil være ca. to uger efter udplantning og igen ca 1 måned efter
hilsen cafeparadis

CFP65

Member
by the way hvordan er lugten af den Cafeparadis
kattepis
Citrus frugt
Annanas
Gran/fyrretræs harpiks

Latest posts

Latest posts