What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

onko tietoa homebox s koon setistä(head and naturesta)

jahworld

New member
Tervehdys

Olen miettinyt tuota homeboxin tilaamista.
Tarkoitus olisi sijoittaa se makuuhuoneeseen joten aihe koskee ufon melu tasoa, alla olevaan pakettii kuuluu ufo joka imee 180m3.
Ei kauheasti kiinostaisi alkaa itse tuota ufoa enempää hiljentämään, ellei jokin ok tapa löydy.

(http://www.head-nature.com/04531?id=Gepp23gs)

Onko kokemusta tai tietoa xs homeboxsista, saako kohtuullisia määriä satoa?

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Kyllä se sen verran hummaa, että en ainakaan samassa huoneessa unta saisi.. Mutta kaikkeen tottuu, sano pertti kun viking linen paatin konehuoneen vierestä hytin sai.

Ja voihan sitä säätää esmes yöksi imemään jollain pienemmällä, vaikka tietsatuulettimella, jos tarvitsee ja sen arvelee riittävän.

Sadoista en tiedä, mutta luulisin sen verran pieneksi tuota S:ää, että joku poistoilmatuuletin yöksi kannattaa ihan homeiden torjunnan vuoksi jo ottaa. Ettei seiso se ilma, niinku.

Jah bless.

jahworld

New member
kiitos avusta. onko sit kokemusta noista tietsatuulettimista noin väliaikaisessa käytössä? Et imeekö tarpeeks ettei ala kovin lemuaa.

love?

Member
Moi, on kokemusta Homebox S:stä... vielä ufon kanssa makuuhuoneessa!

Vaikka on äänenvaimennin perässä ja eristettyä putkea niin häiritsee.

Seuraavana ideana ois jonku paksun verhon ripustaminen eteen, se nimittäin tuntuis hiljentävän hyvin, ja tietty vois olla sisustuksellisestikin paremman näkönen kuin Homebox. Ufon puulaatikointia tms vois myös kokeilla.

Ite Homeboxista (S) sen verran, että muuten on hyvä, mutta on liian matala. XS on vielä matalampi, en ees harkitsis.

Jos tietokonetuulettimet toimis kunnolla niin kaikkihan niitä käyttäis...

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
No eikö niitä aika moni käytä? :)

Mielummin niitä, kun nukkuu hummaavan ufon vieressä..
Mut kukin tyylillään.

U

unthing

12-16cm halkaisijaltaan tietokonetuulettimet liikuttaa ilmaa jo kohtuullisesti.

jahworld

New member
Onkohan toi ihan luotettava peli tuo, dimmer 4.4A with thermostat?
(http://www.head-nature.com/00012)
Onko kokemuksia?
Olen noista kierrosten säätimistä sekä himmentimistä jonkinverran lukenut ja jotkut puhuvat ettei himmennin ole paloturvallinen ufoon kytkettynä.
tuli tuolla foorumilla kyllä vastaa aika erinlaisia itse väsättyjä kierrosten säätimiä..

Ei oo kokemusta, mut kyl sen pitäis ihan luotettava ja paloturvallinen olla, tuskin ne niitä myis jos ei olis, ei ois asiakkaita kovin kauaa..

Onhan noita kaikenlaisia väsäyksiä juu, veikkaan et paloturvallisuus on nimenomaan niissä ihmisten omissa virityksissä kyseenalanen...

N

nukkumatti

Mulla ainakin halvimmat Ohlsonnin paskat kiinni.. Toivotaan ettei syty:D
Perkeleen sähkö resoja ne päästää.. Pientä kiertoääntä :D:D

Tarkoitus kyllä ottaa ne välistä puis kunhan saadaan kaapit täyteen! :D

jahworld

New member
Aivan joo.
Sitä tässä just kelailen et kannattaako panostaa se 50e toho ja sit vehe piettääkin sen jälkee resonointi ääniä.

täytyypä vielä tehä ketju tonne Growroom Designs & Equipment osioo jos nää tyypit osais jeesaa.

N

nukkumatti

^Kyllä uskon että äänet on kurissa ko vehkeen kanssa. Ainakin kaikki kalliimmat termostaatit + muut mitä itse käyttänyt, ei ole pitänyt pihaustakaan! :)

Täältä löytyy myös toi S ja se on vaan liian matala. Jatkossa mietin, josko puran tuon kaapin ja jatkan avoimella komerolla. UFOn kanssa en samassa tilassa itse nukkuisi, mutta ei se mikään mahdoton ole, jos ei ole niin herkkäuninen.

Siberian

Member
Kun ittensä saa totutettua siihen UFOn huminaan, niin ainakin mun oli vaikee saada unta kun se sitten ei enää ollutkaan humisemassa..:)

-lalalaa-

Member
^Komppaan edellistä.
Makuuhuoneessa 225m3/h ufon kanssa saa nukuttua, kunhan huminaan tottuu.
Tosin pystyn nukkumaan muutenkin missä tahansa...

DarkRoom 60 voin suositella (20cm korkeampi kuin homebox), löytyy myös H&N:ltä.

Toimiikohan tuo dimmer 4.4A with thermostat (http://www.head-nature.com/00012) tälläisen ufon kanssa LTI Fan 100mm - 180m³/h (http://www.head-nature.com/03886).
Vai onko laite tehty isommille ufoille?
Kun tuossa ei puhuta mikä on minimi ampeeri määrä mitä pystyy rajoittamaan.
Vai soveltuuko tuo kaikkiin ufoihin joiden virran suuruus on alle 4.4 A?

Osta mielummin sit tää:http://www.head-nature.com/03886-250?id=8rtpBeGL
Samalla rahalla tehokkaampi ja isommalla hormilla, joka merkkaa hiljasempaa ääntä ilmavirtauksen osalta..
Sit tietty jos äänet häiritsee oikein kovasti, ni äänieristetty putki jeesaa kans hiukan ja survot viel ufon esim. tukevaan pahvilaatikkoon minkä vuoraat eristeellä.

Luin tos äsken et noilla himmentimillä ei kannata laskee tehoja ainakaan alle puoleen ja et liian pienellä teholla pitkään puhkuttaessa ufon moottori "palaa" loppuun..
Uskoisin et siitä äänestä sen kuulee, et jos selkeesti nousee resonointi ni sit vaan hiukan isommalle.

B

BigHit

Kun head-naturesta puhutaan, niin kehtaakohan tuolta tilata omaan osotteeseen ilman pelkoa possuista. Pitäis tilata iso kokosempi paketti kesällä eikä muita osotteita vaihtoehtona.

Latest posts

Latest posts