What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Mitä kaikkea kotonasi kasvaa?

ganjamavn

Member
Itse olen innostunut kasvattelemaan muitakin yrttejä ja huonekasveja tämän pyhän yrtin ohella. Tällä hetkellä menossa 6 eri sorttia chilejä (mm. short yellow tabasco, pimenta da neyde, aji peru yms...), basilikaa, rosmariinia, korianteria ja sitten joku ihme bonsai-puu. Niin ja pihalla villiintyy muutama omenapuu. Onkos teillä arvon boardilaiset jotain muita kasveja vai keskityttekö pelkästään hamppuun ja silkkikukkiin?

U

unthing

Chilejähän tossa on pari vuotta sivussa kasvanu, joka vuosi on aina kovat suunnitelmat kokeilla eksoottisia tomaattilajikkeita tai mansikkaa ämpärissä tms, mut toteutusaste on nyt vähän ollut vielä vaiheessa.

ganjamavn

Member
Noista eksoottisista kasveista olen monet kerrat yrittänyt näitä mini-citruspuita kasvattaa mutta aina onnistunut saamaan ne hengiltä. Lehdet putoo viimeistään 2 kuukauden sisällä ja sit on nirri pois :(

R

ruutzman

Chileistähän se on miullakin pitkälti lähtenyt.. tosin niiden kanssa tullut vähän taukoo, muutama kuivattu naga morichi löytyy silti kaapista :hotbounce

Tietysti myös paljon kaikkee muutakin on tullut kokeiltua, yrttejä unikkoo yms. uusimpana ananaskirsikka.. salvia on kasvanut jo 2006 kesästä asti, siinä vasta hieno kasvi! kasvu ominaisuuksiltaan siis, tykkään kovasti.

G

GusStraw

Mä maistoin kans pari päivää sitten tota Nagaa, kun oli tullut kauppaan myyntiin. Ensin oli ihmeen raikkaan makuinen, parin sekunnin ajan... sitten alkoi silleen kevyesti poltteleen.. Elämäni pisimmät kymmenen minuuttia...:yummy:

saarto

New member
Noin 10 sorttia perushuonekasveja.. lisäksi vähän erikoisempia kuten Joshua Tree, ananaskirsikka, pari sitrusta, kiivi, peruvian torch kaktuksia, ..

Persilja, basilika, oregano, ruohosipuli (perinteinen ja kiinalainen) ja muut tutut maustekasvit kuuluvat valikoimaan ympäri vuoden.

Ei meinaa hamput välillä mahtua sekaan..