What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Min udendørs har fået gule blade.

NytGrow

New member
Min plante er fra omkring d. 10/5.
Den er lige begyndt at gå i blomst tror jeg.
Mit spørgsmål lyder på om det er normalt at nogle af plantens blade bliver gule og dør? I forbindelse med at den begynder at få en anden gødning. Der er tale om nogle af de nederste blade af en rimelig størrelse. Tror kun det er 2-3 stykker indtil videre har jeg pillet de gule blade af, da jeg tænkte at det ville være bedst istedet for at den spilder energi.

Her er der et billed fra d. 1/8:
1hf1wzgas
image.jpg

Og hvor længe inde i blomstringen vil i mene den er?

Det er forresten en DCF - udenskunkmix

*Edit*
Billedet i stort format er her:
http://www.imagebanana.com/view/7wqoc9tt/Ny.jpg
Man kan se et gult blad nederst på planten.

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Din plante er helt normal :)
Hun ser godt ud :cool:
Hun er vist i det jeg vil kalde begyndende blomst - men vis os nogle nærbilleder...
Høst gætter jeg til sidste halvdel af september

P :smoke:

PS: Opret et album her på ICMag og undgå det bøvl der kan være ved at uploade eksternt

NytGrow

New member
@Z-Beeblebrox
Ja det kan godt passe det med vandet nu hvor det har regnet så meget og jorden er ret leret derude.

@Paddi
Tak for rosen :D
Og det med september lyder godt :)
Kan du give et skud på hvor stor høsten bliver?

NytGrow

New member
Mit spot lader til at være blevet opdaget, da der er en ny stor åbenlys sti hen til bedet fra en anden vej end jeg har gået.
Kan jeg grave den op i en 60 L murerbalje og stille den i en vens baghave? Eller vil den dø af at jeg tager den op? Ville selvfølgelig tage så meget jord med som muligt.

L

lalandia

Det kan lade sig gøre hvis du er forsigtig..har gjort det flere gange selv

Grow in peace

Bare sørg for at jorden omkring rødderne ikke falder af. Jeg plejer at grave en rand rundt om planten et godt stykke ned, og så løfte hele klumpen op med en spade. Hvis man bare stikker rundt om den, så har jorden tendens til at falde af når man prøver at vippe den op.

Ludo

Member
Jeg synes det med at grave den op og undgå 'tyveknægt' er en go idé........!!! pøj pøj med det hvis du går igang....!!:wave:

NytGrow

New member
Ja jeg graver den fandeme op nu! Jeg kan se at der har været en del tilskuere derude. De bliver nok lidt forbavset når ALT er væk.

Z

zomb

...forkæl nu tøzen med lidt guf i potten... Så vil hun eksplodere med bloombasticky flowers in ya face, after about one week of recreation in her new spot following the sun al day!!!

S

SelfCatering

De bliver sat en smule tilbage i vækst men de klare den ....Lad alt stå undtagen en :) det god karma ;)...Kan det være dyr der kommer forbi ? Led efter lort og eventuelt afbidte grene,buske eller bark på nærliggende krat

Tvede

Member
men hensyn til at flytte dine planter - jeg flyttede mine udendørs på 1,80 cm, på grund af, de blev opdaget. jeg har sat dem i 12 l, som er det største jeg har. Planterne har ingen skade taget, tror jeg har ødelagt 70% af rodsystemet, ikke engang væksten gik ned af bakke. Jeg er helt forbløffet, frygtede de ville dø af den meget hårde behandling. Dog har jeg flyttet dem indendørs, hvilket de har fået besynderlige gule blade af?

Z

zomb

Ja, tag dem nu lige ud og slikke solskin eller åben vinduet hvis du ikke har haw. Lys ska de ha! Ellers må du lige fyrre op under noget HPS og give dem noget der bare ligenr sol! Go Tvede!!!