What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Mangler hjælp, kul filter... men lugter stadig.

Akira_dk3

Member
  • LTI fan 250mm - 250m³
  • activated carbon filter 125mm - 250m³
  • This filter is equipped with top-quality and long-lasting CTC 70 Activated Charbon which works effectively in growing spaces with an air humidity of up to 85%. The cheap alternatives with CTC 55 carbon often are unsuited for îndoor growing and can't guarantee effective deodorization.
  • 3 hose clips
  • 2m flexible tube AluDec 125mm
  • power plug
Der er undertryk i mit telt, men lugten kommer lige ud i rummet hvor det står?(altså lugten kommer ud gennem slangen)? Jeg havde personligt regnet med at det slet ikke ville lugte?

Kan det have noget at gøre med jeg ikke har samlet eller sat det ordenligt sammen?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig ud hurtigst muligt :)

Ludo

Member
Fortæl, forklar eller vis en tegning af hvordan det er sat sammen....så er det lidt nemmer at hjælpe.....

Akira_dk3

Member
  • LTI fan 250mm - 250m³
  • activated carbon filter 125mm - 250m³
  • This filter is equipped with top-quality and long-lasting CTC 70 Activated Charbon which works effectively in growing spaces with an air humidity of up to 85%. The cheap alternatives with CTC 55 carbon often are unsuited for îndoor growing and can't guarantee effective deodorization.
  • 3 hose clips
  • 2m flexible tube AluDec 125mm
  • power plug
Der er undertryk i mit telt, men lugten kommer lige ud i rummet hvor det står?(altså lugten kommer ud gennem slangen)? Jeg havde personligt regnet med at det slet ikke ville lugte?

Kan det have noget at gøre med jeg ikke har samlet eller sat det ordenligt sammen?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig ud hurtigst muligt :)

kul filteret og ventilatoren er sat sammen med et lille stykke af flexible tube i hvor på der sidder 2 hose clips.

den anden ende af ventilatoren er sat sammen med resten af det der flexible tube hvor jeg har lukket det med gaffe tape fordi den der hose clip ikke kunne stramme ordenligt om. Men jeg har en mistanke om det ikke er tapet ordenligt sammen? men gør det noget?

Håber ikke den er besked er for indviklende at læse, for ved desværre ikke helt hvad man kalder alle de dele der. :)

Ludo

Member
fin nok beskrivelse......:dance013: men det lyder til du har sat det korrekt sammen....Vil bare lige være sikker på at du suger luften gennem kulfilteret med motoren efter og så luften ud af teltet ik??
Det lyder det dog til i og med du skriver der er undertryk......så det eneste jeg kan komme på er at der er utæt mellem kulfilteret og motoren?!? Jeg ville i hvert fald smide en gang gaffatape om hver samling.....det er det jeg bruger når det skal være tæt.:wave: håber du får det til at funke.......

DK2670_01

Member
først et stramt spændebånd OG så noget gaffa tape så skulle der ikke være nogle utæthedder der ;) Tjek med hånden langs slangen at der ikke er kommet et hul i, for der kan godt komme meget ud af bare et lille hul = lygt, det skal dog lappes med cykel lappegrader, da gaffe tape ikke kan holde luften inde ;)

Hvis luftfugtigheden i teltet er over 60% så halveres effekten af dit kulfilter også PLUS at det aktive kul nedbrydes dobbelt så hurtigt :(

superpedro

Member
Veteran
Hey.

Ja, hvis der er utætheder mellem vent og kulfilter vil det lugte.
Er det rigtigt at din blæser er 250mm i dimeter på indsugningen, og "kun" 250m3 i timen?? Det lyder helt forkert. En LTI 250mm blæser plejer at være et ordentligt møgdyr der suger 790-1210 m3 i timen.
Hvis din blæser er for kraftig til kulfilteret, så renser det ikke nok. Hvis der skal overdimentioneres så skal filteret være størst.

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
....det er også en mulighed at din kulfilter er defekt!! De kan nemt blive ødelagt ved hård behandling.....jeg har set kulfilter som har lækket ud 80% af sit kul-granulat. Og den blev stædigvæk solgt...... og den virkede ikke en skid.

Mærk efter om den føles "unormal" let, eller den lækker kul når du ryster den/drejer den rundt!!!

Synes også de "spec´s" lyder helt forkerte...... min 125 mm yder næsten det dobbelte!!

håber du kan få det ordned snart.....

icetoker

Akira_dk3

Member
* LTI fan 125mm - 250m³
* activated carbon filter 125mm - 250m³
* This filter is equipped with top-quality and long-lasting CTC 70 Activated Charbon which works effectively in growing spaces with an air humidity of up to 85%. The cheap alternatives with CTC 55 carbon often are unsuited for îndoor growing and can't guarantee effective deodorization.
* 3 hose clips
* 2m flexible tube AluDec 125mm
* power plug

Jeg har nu fået tapet det rigtigt ordenligt til efter min menning, men det lugter stadig :/'

Det kan være jeg skal købe et støre kul filter til? måske noget i stil med 350m2 ? syntes personligt selv den ser lidt lille ud?

DK2670_01

Member
Det er jo til at regne ud ;)

du skal regne med at luften skal skiftes min 3 gange i timen, så er det bare Højde x Brede x dybde så har du m3 på dit rum ;) hvis de tal passer og er størere end de 250, så kan du skrue lidt ned for din blæser med en dimmer til en 150 kr :D

Akira_dk3

Member
Jeg har lavet en lille fejl, har givet jer de forkerte oplysninger om mit system. Det er en 180m3 Ventilator jeg har med et 160m3 filter til? kan det ikke være problemet er at filteret er for lille?

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Yep that´s why...... gør som dk siger og skru ned for hastigheden eller: Køb større filter eller mindre blæser.

hygge

icetoker

Akira_dk3

Member
Hey, fik købt et støre filter 250m3 filter til, det fjernede lugten langt mere end hvad den var før men nu er de rigtigt kommet i blomst og stinker voldsomt, kan det være fordi jeg har sådan 1 passiv ventilations hul åben?

Akira_dk3

Member
Har nu prøvet at lukke alle huller så lugten ikke kan komme ud, men det lugter stadig...
Kan det være blæseren der er for lille til mit telt? 80x80x160. har både prøvet at have filter på i hver sin ende men det hjalp heller ikke. :/

Tænkte lidt på at købe en 225m3 blæser i stedet?

Du kunne evt. supplere med en lille O2 generator ved din udluftning.
Det planlægger jeg ihvertfald, bare for at være på den sikre side. Har vist også fået bestilt et 25 cbm for lille filter hjem, men håber at en frekvensomformer og Ozon generatoren kan tage hånd om forskellen.!

Latest posts

Latest posts