What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

lille sort krabat

N

nizzle

Well. skulle lige åbne vinduet her til morgen, og så der var en klase af nogen små sort dyr. ved vinduet. så kigger jeg ud på taget og kan se de er over hele taget.. de ligner ikke en spinde mide når man kigger på dem i lup-..

er det ikke være en slags bladlus. ?
synes de ligner noget der engang angreb en udeplante for mange år siden :) de leved og satte sig på stammen dengang. underligt de kan kravle på et tag hvor solen står og bager på.. men fik da sprøjtet hele vindue med noget insekt geil og taget med . ! håber ikke de får kravlet ind til mine planter :)

N

nizzle

håber jeg fandme :) kunne være ret så klamt hvis de kravlede ind i skuddende og klasede sig op der.

N

nizzle

nej. men det må være en slagsbladlus de er der hvertfald stort set ikke mere. tror lige det bi combo et eller andet var lidt for krads for dem hehe. det hvertfald mod bladlus. osv.

Kunne jo også godt tænkes det bare var "Bananfluer" hvis du har et lidt halv-klamt hjem eller måske ligger der noget godt i affaldsposen stadig ..

N

nizzle

hvis du nu havde læst. havde du også vidst.

banan fluer har vinger, det har de her ikke. hvis mit hjem var halv klamt. så kravlede de jo nok heller ikke ude fra taget og hen til mit vindue vel. og lur mig om det du sammenligner med bananfluer er sørgemyg.
og nej har ingen dyr i mit grow.og jeg gør mit hjem rent dagligt.. jotak :)

de ikke på mine planter så ingen skade sket. heldigvis. men væge og gulv for lige et sprøjt her efter næste høst. så det jo dejligt at vægene er fliser :)

Latest posts

Latest posts