What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Lannoitteen tarve

G

Guest

Tervehdys kaikille

Lannoiteiden väkevyydestä ennä muusta haluaisin keskustella.

Itse kaadan ensin lannoitteet veteen ja sitten ph:n korjaus lopuksi.

Jos peroksidia käytän niin se aivan ensimmäiseksi.

Myöhemmässä vaiheessa se nostaa ec-arvoa.
Taitaa olla irtonainen happiatomi niin tarttuvainen.

Käyttättekö kukaan ec- tai ph-mittaria?

Nyt sattuneesta syystä olen ilman mittareita. Tarkoitus olisi kyllä hommata molemmat mittarit käyttöön vielä.

Pyrin aina pitämään phn 5.8ssa ja ecn korkeintaan 2.0ssa vegessä ja nostan sitä kukituksen loppua kohden niin paljon kuin yksilö kestää.

Kuinkas sinä teet?

Voin laittaa kuvasen kasveistani galleriaan jos saan kameran ostettua.

Cuffs

Last edited:
G

Guest

^ suurinpiirtein samalla tyylillä. Paitti että käytän tota euro hydron PH down powderia. Se o hyvää kamaa, lisättyy magnesiumii ja kaikkee.
Eio kanssa mittareita enää sattuneesta syystä ja uusiakaan eio raaskinu ostaa, kun ei ne ihan välttämättömiä ole.

Cuffs,KahlittuP.. mistä tuo nimi sulla muuten juontaa ittesä?
Hyvällä tavalla hupaisa :wave:

Tuossa vielä tuollanen hieno taulukko. PH:lla pystyy kontrolloimaan tuota että mitä nutea kasvi imee eniten, mut alkaa kyl jo sit olee aikamoista hienosäätöä.

- Baydness

G

Guest

Terve Badticket ja muutkin

Tuosta ec-arvosta että kannattaisi käyttää 600w/m2 ettei tule palamisia tai kasvun hidastumista.

Pienemmillä valolla esim. 400w natikka, loisteputket, eslit yms en kyllä käyttäisi noin korkeata määrää vaan tuo on tarkoitettu 600w, vesiviljely, ilmankierto + co2.

Muutenkin kannattaisi aloittaa lannoitus, riippuen omasta kasvualustasta, tuosta 1.0sta ja edetä siitä tuonne 2.0 asti nostaen väkevyyttä korkeintaan 0,2 kerralla etteivät juuret kärsi. Multa tarvitsee vielä miedomman seoksen kun pieneliöt ja lannoitteen imeytyvyys pitää ottaa huomioon.

Yleensä ravintotaulukot ovat tehty juuri näille isoille kasvattamoille joten niissä on myös turhan korkeat määrät kaappikasvatteluun.

Kannattaa huomioida myös käyttämäsi veden ec-arvo.

Nämä taulukkoarvot ovat tehty tislattuun veteen joten jos käyttämäsi veden arvo on 0,3 muista lisätä se tuohon määrään.

Taitaa Suomessa olla 0,2 - 0,6 näin arviolta.
Kertokaa ihmeessä jos jollakin menee yli tai ali.
Kiinnostaisi tietää.

Tarkoitan tällä että mieto vetyperoksidi valkaisee hampaita mutta 60% sulattaa koko suun.
Näin käy myös juurille liian lannoitteen kanssa.

Katselin noiden mittareiden hintoja ja kun Suomessa "perus"mittari maksaa n. 60 - 80 saa vastaavan nesteineen 30 -40 eurolla Hollannista.

Näppärä taulukko Badticket. Näkeminen helpottaa ymmärtämistä.

Nimeni tulee hampun sorretusta asemasta. Heh heh

Cuffs

Last edited:

blueball

New member
Nostoa tälle.
Mulla on digitaalinen Ec-mittari ja Ph:n mittaan tippatesterillä.
Itse käytän Advanced hydro settiä ja olen sen ohjeen mukaan lannoitellut pienillä lisäravinteilla ja hyvin toimii :) Ec, vegessä on ollut 0,8 - 2 ja kuku "täysillä" kuten Kahlittu sen totesi :yoinks:
Pidän tuota PH:ta alla 6:n kokoajan mittaan päivän parin välein.

Huomasin eka "hydroilun" jälkeen mittarit turhiksi, mutta uskon parempaa lopputulosta tulevan kun ostaa mittarin(t).

G

Guest

Mielipiteeni asiasta

Mittareilla saa aikaan tarkemman liuoksen säätelyn mutta tätä tulee osata hyödyntää.

Vesiviljelyssä saa tarkasti yksilön ravinnetaulukon paperille.

Hanfburg´i ssa oli n. 40epeä ADWAn ec- ja ph-mittarit

Cuffs

G

Guest

Mjoo, niiden mittarien hyödyllisyys on suoraan verrannollinen siihen miten paljon niitä käytetään.

Jos mittari seisoo hyllyllä ja mittaa vain silloin kun uudet litkut pistää sisään, eipä se sijoitus siihen mittariin olisi kannattanut.

Minä taas tökin mittaria litkuihin keskimäärin kerran-kaksi päivässä, ja kirjaan numerot päiväkirjaan josta näen tilanteen kehittymisen.

Kai pienemmälläkin pääsisi johonkin tulokseen, mutta varsinkin loppukukituksessa kannattaa mittailla usein koska ne kasvit vetävät sieltä litkuja aikamoiseen tahtiin.

-v1

G

Guest

Niin, kyllä sitä kannattaa olla kaikki kohdellaan jos mittareihin asti menee.
Ilmanvaihto, valot yms.

muuten jää minimaalliseksi tuo hyödyntäminen.

Jos rahaa olisi liikoja niin varmaan satsaisin mittareihin.

Ainakin ec-mittari olisi hyvä olla.

Tälläkin hetkellä uudet lannoitteet kehissä ja ei hajuakaan arvoista.

4 kasvia, mullassa sekä Cannan lannoitteet käytös.
Imevät nyt 6 litraa päivässä

Kukitus kestänyt pari viikkoa.

Kameraa en ole vieläkään saanut hankittua.

Yksi kasvi työntää purppuraa kukintoa.
Uutta minulle.

C

G

Guest

Cuffs said:
4 kasvia, mullassa sekä Cannan lannoitteet käytös.
Imevät nyt 6 litraa päivässä

Yksi kasvi työntää purppuraa kukintoa.
Uutta minulle.

C

:yoinks: miten hurjia puskia ne on jos 6 liitöriä päivässä imasee? :yoinks:
Hommaas nysse kamera prkl :bat:

Purppurat on jees.. Yleensä ei niin voimakkaita kun vihreät kasvit, mutta se purppura tuo omaa fleivöriä siihen ja voi sitte kamuille leveillä :bat: :wave:

- Iso bääd

G

Guest

Cannan juuribuusteri + Trichoderma antavat hyvät juuret kasville.

Kumma vaan että Vegevaiheen lannoituksessa on niukasti kaliumia.
Pitää kokeilla jotain muuta kun entiset ovat kulutetut.

Pitää katsella tuota kameraa. Minkälaisenhan sitä kannattaisi laittaa?
Vinkkejä?

C

G

Guest

Kannattaa katsoa Mikrobitin kameravertailu marraskuun vai joulukuun numerosta (käy kirjastossa)..

Nainen sai joululahjaksi sen testivoittajan..

Farmer John

Old and in the way.
Veteran
Annan purkin kyljestä, GH flora, ei mittareita ja pelkästään ph:n tsekkailen ja vaihdan litkut viikon välein, laitan tänään tuoretta kuvaa mutta tässäpä hieman vanhempi, n 3 vkoa vanha tms.

Nyt tuo samainen puska on hirviö :D

G

Guest

Elinvoimaiselta kyllä kasvi näyttää.

On varmaan pusikoitunut hyvin 3ssa viikossa

Hyvin oot saanu päitä kasville.

C

G

Guest

Farmer John said:
Annan purkin kyljestä, GH flora, ei mittareita ja pelkästään ph:n tsekkailen ja vaihdan litkut viikon välein, laitan tänään tuoretta kuvaa mutta tässäpä hieman vanhempi, n 3 vkoa vanha tms.

Nyt tuo samainen puska on hirviö :D

FJ toimiiko tossa se 125w esl vegevalona? Vai olenko ihan kuutamolla taas :wave:

G

Guest

Minulla vähä sama vika.

Tänään sain kameran, koitan räpsiä pari kuvaa..

C

G

Guest

Koetan laittaa kuva tulemaan

Juuria

27 päivää

Punasta kukintoa, vaan ei taida näkyä kunnolla, pitänee ottaa kuva ilman natikkaa

G

Guest

Hei Badticket

Se on Biobizz´in All Mix x Light Mix + 3 L lecasoraa.

Kyllä tuossa tuossa on perliittiä

http://www.biobizz.nl/

Ensi kerralla ajattelin käyttää kookosta sekä lecasoraa 50/50.

Ei ole tuo multa oikein minun juttu.

C