What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

kulfilter lugt

legalizeDK

Member
hey alle. håber i kan hjælpe mig . synes jeg har svært ved at få lugten helt væk, men jeg tænker er det lugt fra planterne eller er det kullet i filteret der kan lugt lidt "syrligt" er der andre der har oplevet det? tror ikke det er en utæthed men derfor kan det jo godt være det

mvh legal

Ludo

Member
Hvordan er det monteret? Efter bogen?
ved ik hvad det kan være, men evt. lugt fra selve teltet....er det nyt?? Mit kulfilter fjerner alt lugt......men så igen...der er jo forskel på kulfiltre.....kvalitet osv.....:tiphat:

legalizeDK

Member
hey ludo tak for respons :)

det er monteret således kulfilter--cooltube--Vent.---lyddæmper. jeg har brugt spændebånd ved hver samling og slanger er lyd og lys iso. har også brugt en god gang gaffa oven og under spændebånd. det er godt nok et økonomi filter.

den lugt der kommer kan jeg bare ikke finde ud af om det er lugt fra planterne eller om det er kullet i filteret der afgiver en let syrlig lugt.

edit: det er en meget diskret lugt så ingen panik herfra, men konen er sart, og teltet står i sove værelset.

Ludo

Member
Det kan evt. være utætheder i cooltuben/shaden.....hvilken én bruger du???
Eller så hvis du kan, så kan du ligge kulfilteret oven på teltet og så have det til sidst....så du blæser luften igennem filteret. På den måde vil ALT luft fra teltet blive filtreret.....:dance013:

ps: det kan måske også hjælpe med lidt støj......???!?

KidA

Member
Det er vel bare ikke optimalt at blæse gennem filteret, har selv gjort det, og det virker, men har altid fået at vide et kulfilter skal være først i kæden. Du får jo på den måde heller ikke gevinst af støvfiltret på kulfilteret og du blæser beskidt luft gennem kullene hvilket resulterer i kortere levetid. Jeg ville montere blæseren lige efter filteret og puste gennem cooltuben hvis det var mit.

Mærkeligt med den syrlige lugt. Du må jo gennemgå tingene én ad gangen og finde synderen. Er det filteret, ville jeg forsøge at få det byttet.

Good luck! :)

Latest posts

Latest posts