What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Kuin sillit purkissa vai väljemmin?

Matti

Member
moro.

Mitäs ootta mieltä.
Itsellä on käytössä homebox xs ja oon tupannu kasvattamaan siellä 5-6 kasvia kerralla 10 litran purkeissa. Nyt tilanne on taas se, että pari isompaa fenoa vie paljon tilaa joten kukat on kuin sillit purkissa. Mietin, että pitäisikö noista yksi pienemmistä katkoa pois niin sitten olisi aika täydellisesti kukat yhteiselossa. Arveluttaa vaan, että voitanko kuitenkaan tolla vedolla sadon kannalta mitenkään, vai tulisiko satoa enemmän noilla kuudella plantulla yhteensä.
Oma tavoite on 15 grammaa kuivaa per planttu, lamppuina 150w spänä ja 85w eslejä.
Muuten kyllä boxissa kaikki asiat hyvin, tilaa vaan aika snadisti.

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
No vaihtelu aina virkistää, eli jos on eri planttuja, niin miksipä ei.
Mut jos samoja cutteja ajelet, niin aika sama mummiest, onko siellä 1 iso, vai 2 pienempää. Isompia on yleensä palkitsevampi trimmata :)

:2cents:

Matti

Member
kasvattelen lähinnä femaleseedsin tarjontaa. All i need. Grapefruit ja ak47 menossa.
Asettelin noita ruukkuja erijärjestykseen ja nyt mahtuu suht koht hyvin kaikki 6 sinne. Jos väärä järjestys niin isommat peittää pienempiä alleen ja valonsaanti huononee.
Mut työhän taidattekin olla isomman skaalan vetäjiä, varmaan löytyy tilaa kukille. Mä ite näpräilen tälleen snadimmin. Kumma kuitenkin, jos noilla omilla valoilla ei saa 0,5g/w. En oo viel kertaakaan mitannu koko satoa, nyt tavote on kuitenkin se satasen raja.

Suomi-Prkl

Well-known member
Veteran
kokeilemallahan tuo oikea suhde lopulta löytyy mutta kannattaa miettiä että toi 150w natikka ei hirveesti läpäise ja jos osa jää pienemmäks/varjoon niin kannattaa harkita yhden nirhaamista.

itsekin pistin uuri 2 kasvia tollasesta kuution homeboksista nurin kun yksinkertasesti kasvoivat liian täyteen. heti näyttää paremmalta!

K

Kukkamaisteri

Itse laittaisin vain 1-4 kasvia tai muuten home-peikko voi vaatia oman osansa... Yksi kasvi on siitä hyvä ettei se voi nirhata itseään pahasti tuulettimien keikutuksessa.

prowler

Member
Oon ite surutta nappaillu isoimpia lehtiä helevettihin jos on ruvennu paikat käymään ahtaaks. Helpottaa kummasti ja melkeen voisin lyödä pääni pantiks että satoa tulee enemmän lehtiä poistamalla kun kasveja harventamalla. Mut mut sit pitää muistaa kans vähän katella että mitä sieltä nyppii helvettiin. Ei mielellään ylimpiä lehtiä, eikä sillon kun kukitus on alkamassa eli joskus 3 viikon kohilla voi jo vähän harventaa jos siltä tuntuu. Sit kans jos sulla on lamppu vaakatasossa niin niitä kasveja kannattaa ihan rohkeesti opetella sitomaan kuriin. Viehän se aikaa joo, mutta palkitsee perkele kummasti!

Suomeks: tykkään siis ahtaista tiloista ite :)

Edit: Itellä ei oo ikinä ollu homeongelmaa (koputtaa puuta!), mutta veikkaisin että saattaa olla osasyynä se että tykkään pitää huolta siitä ettei lehdet lepäile toistensa päällä. Sillon niihin rupeaa muodostumaan kosteutta. Tungen niitä lehtiä jonnekki syrjään jotka on tiellä - tai sitten poistan.

Matti

Member
Hmm...
Joo oon harrastanut sitomisleikkejä aikojen alusta asti, en oikeastaan ole koskaan kasvattanut puita suoraan(olis jännä kokeilla). Rupean kaartamaan aina kasvia sivulle, että pääbudi tulee ruukun toiseen päähän ja alabudit toiseen.
Oon myös samaa mieltä, että peittäviä ja "turhia" lehtiä kantsii nyppiä pois. Oman kokemuksen mukaan siitä on vain hyötyä, mutta vain, jos sitä ei överöi ja nyppii oikeista paikoista. Kukan ulkoinen zen pitää säilyä. (;

Tossa on parin sadon takanen viidakko:
picture.php

Mätäkuu(heinä-elo?) on pahinta aikaa homeen kannalta, sillon on ainoan kerran päässyt homehtumaan. Sekin tosin tapahtu vanhalla puukaapilla.

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
w00p w00p! Hyvännäköstä lönttiä. Onko pelkillä esleillä tossa kukitettu?
Jäikö ilmavaks kun kuivu?

Matti

Member
Siellä on siis keskellä 150w natikka cooltubessa ja sen ympärillä 4x21w eslejä.
Himmensin tota kuvaa varten natikkaa(löytyy semmoinen potikka muuntajasta) niin on toi kuva vähän valottomampi.
Budi on tiukkaa! Ei mitään höttöä, vaan kovaa indicamaista. Vahvaakin tullut, kaveripiiri osaa jo vältellä mun tarjoamia savuja. Mut onhan noi hyviä lajikkeitakin ollut.